شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

برای نقاشی ساختمان بدون دردسر اقدام کنید!

اگر قصد نقاشی کردن ساختمان را دارید، این محتوا برای شماست. نقاشی ساختمان یکی از متداول‌ترین اقدامات برای نوسازی ساختمان است که اگر حرفه‌ای انجام نشود، دردسر ایجاد خواهد کرد. در ادامه به توضیحات بیشتر در این باره می‌پردازیم و راه‌های انتخاب بهترین نقاش و بهترین ترفند‌ها را به شما می‌گوییم.

نقاش ساختمان را حرفه‌ای انتخاب کنید

پیدا کردن نقاش ساختمان به خودی خود کار دشواری نیست، اما پیدا کردن حرفه‌ای آن شاید برای برخی دغدغه باشد. راه‌های زیادی برای پیدا کردن نقاش ساختمان جود دارد؛ شما می‌توانید از آشنایان خود در این باره پرس و جو کنید، یا از تجربیات گذشته‌ی خود استفاده کنید، یا با راه‌های دیگر به پیدا کردن نقاش بپردازید، اما بهتر است نقاش را حرفه‌ای پیدا کنید! بدین صورت که چند نمونه کار از او ببینید، قیمت نهایی نقاشی ساختمان را قبل از شروع انجام کار بدانید و ضمانتی برای تحویل کار خوب داشته باشید.

امروزه با توجه به دسترسی‌های بیشتر، این امکان برای شما فراهم شده است تا به صورت حرفه‌ای، نقاش ساختمان را پیدا کنید و با خیال راحت کار را به دست او بسپارید.

اشتباهات زمان نقاشی ساختمان

اگر نقاش ساختمان به طور حرفه‌ای انتخاب شود و هم‌چنین از کار او اطمینان کافی را داشته باشید، از نتیجه پشیمان نخواهید شد؛ چرا که اشتباهات به پایین‌ترین حد ممکن خود می‌رسد، اما گاهی اتفاق‌های غیرقابل پیش‌بینی می‌افتد که به همین دلیل، بهتر است شما با اشتباهات رایج زمان نقاشی ساختمان آشنا باشد تا در صورت مشاهده هر یک از این اشتباهات، جلوی خسارت را زودتر بگیرید. برخی از متداول‌ترین اشتباهات زمان نقاشی ساختمان عبارتند از:

  1. عدم توجه نقاش به خرابی‌های جزئی و کلی در دیوار
  2. عدم بتونه‌کاری مناسب
  3. عدم به کارگیری سلیقه در حین نقاشی کردن
  4. استفاده از رنگ‌ها و مواد بی‌کیفیت
  5. عدم توجه به هارمونی در دکوراسیون
  6. عدم آگاهی از قیمت نهایی نقاشی ساختمان

یکی از مهم‌ترین اقدامات قبل از شروع نقاشی ساختمان، برطرف کردن خرابی‌های دیوار است که باید با دقت بسیار زیاد انجام شود. گاهی اوقات به دلیل نشت لوله آب، پشت دیوار مرطوب می‌شود و به مرور باعث خرابی دیوار می‌شود؛ این موضوع بسیار مهم است، چرا که علاوه بر خرابی‌های بزرگی که ممکن است به بار بیاورد، نقاشی را هم بی‌نتیجه خواهد کرد. اگر به این موضوع دقت نشود، پس از مدتی رطوبت، دیوار و رنگ روی دیوار را خراب خواهد کرد.

بتونه کاری نیز از موارد بسیار مهم در روند نقاشی ساختمان است که اگر به درستی انجام نشود، نتیجه مطلوب نخواهد بود. نقاش حرفه‌ای می‌داند که این مرحله مهم است و آن را به خوبی انجام می‌دهد، به همین دلیل باید در انتخاب نقاش خود دقت کنید.

مورد بعدی که بالاتر به آن اشاره شد، به کارگیری سلیقه در نقاشی ساختمان است. این سلیقه می‌تواند شامل انخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون، انتخاب بهترین ترفند برای نقاشی و یا به کارگیری سلیقه در حین انجام نقاشی باشد. انتخاب رنگ نقاشی به سلیقه‌ی صاحب ساختمان است، اما خوب است که نقاش نیز راهنمایی‌های مناسب را در این زمینه داشته باشد.منظور از سلیقه حین نقاشی کردن هم این است که قلموی رنگ، ردی از خود به جای نگذارد و رنگ به صورت یکنواخت و تمیز، روی دیوار بنشیند.

استفاده از مواد باکیفیت و مرغوب در هر کاری مهم است، پس نمی‌شود که نقش آن را در نتیجه‌ی نهایی نقاشی و هم‌چنین ماندگاری آن، منکر شد.

در نهایت یک نکته‌ی بسیار مهم که به آن اشاره شد، بحث هزینه نقاشی است. اولا هزینه نقاشی باید معقول باشد و به صورت غیرمعقول زیاد نباشد. برای همین بهتر است که در این باره قبل از انجام نقاشی تحقیق و مشورت کنید. دوما هزینه باید قبل از نقاشی ساختمان تعیین شود تا صاحب ساختمان بتواند برنامه‌ریزی مناسب برای این مسئله را داشته باشد. ممکن است گاهی پیش بیاید که به دلیل موارد غیرمترقبه قیمت کمی بیشتر و کمتر شود، اما تفاوت زیادی نمی‌کند. پس دقت کنید قبل از شروع نقاشی، درباره این موضوع با نقاش صحبت‌های لازم را داشته باشید.

ترفندهای جدید برای نقاشی ساختمان

ترفندهای نقاشی ساختمان شامل دو مورد می‌شود:

  1. استفاده از طرح‌های جدید
  2. ترفند رنگ کردن و شیوه رنگ‌آمیزی

برای نقاشی ساختمان، شما انتخاب‌های زیادی دارید؛ می‌توانید رنگ سفید ساده را برای ساختمان انتخاب کنید، یا از رنگ‌ها دیگر برای کل دیوار ی برخی از قسمت‌های دیوار استفاده کنید. این به دکوراسیون و سلیقه و خواست شما بستگی دارد. همچنین شما می‌توانید از طرحهای مختلف نیز در این راستا بهره بگیرید. برای مثال استفاده از شابلون‌ها، یا ترکیب با پتینه‌کاری می‌توانند انتخاب‌های خوبی برای شما باشند.

حال به ترفندهای به کار گرفته شده حین نقاشی می‌پردازیم. برخی از ترفندها وجود دارند که فقط حرفه‌ای‌ها از آن باخبرند. یکی از این ترفندها، نقاشی کردن دیوار به صورت w است، نه عمودی و افقی. استفاده از غلتک‌ها دسته بلند نه تنها برای دیوارهای بزرگ و بلند مناسب است، بلکه در نقاشی دیوارهای کوتاه‌تر نیز نقش خوبی دارد. ریزه‌کاری‌ها نیز در حین نقاشی بسیار مهم است، برای مثال باید گوشه‌ها و همچنین درزها با قلمو و با دقت رنگ شوند تا نقطه‌ای بدون رنگ باقی نماند، یا اگر نقاشی ساختمان چند روز طول کشید، قلمو و غلتک در یخچال گذاشته شود تا رنگ روی آن‌ها خشک نشود.

انتخاب بهترین رنگ برای نقاشی ساختمان

بهترین رنگ برای نقاشی ساختمان چیست؟ رنگی که برای نقاشی ساختمان انتخاب می‌شود باید ویژگی‌هایی داشته باشد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

  • رنگ باید کیفیت خوبی داشته باشد و ماندگاری آن نیز بالا باشد. همچنین نباید سمی باشد.
  • رنگ باید طبق آب و هوای منطقه انتخاب شود. برای مثال اگر ساختمان در معرض نور خورشید زیاد است، نباید رنگی انتخاب شود که به سرعت درآفتاب صدمه ببیند. این موضوع در مورد رطوبت نسبی هوا نیز در آن منطقه صادق است.
  • زمان خشک شدن رنگ باید معقول و مناسب باشد. ممکن است فرصت مناسب برای خشک شدن رنگ وجود نداشته باشد و باید به این موضوع دقت شود.
  • در نهایت باید گفت که اگر نقاش حرفه‌ای انتخاب شود، همه‌ی این موارد را در نظر می‌گیرد.

چگونه یک نقاش ماهر انتخاب کنیم؟

همه‌ی توضیحات را با جزئیات به شما ارائه دادیم تا در نهایت بتوانید یک نقاش ماهر را به طور حرفه‌ای برای نقاشی ساختمان پیدا کنید. سعی کنید درباره این موضوع تحقیق کنید و دقت لازم را به خرج دهید، اما استاده به شما در این زمینه کمک می‌کند تا بتوانید حرفه‌ترین نقاش را برای نقاشی ساختمان پیدا کنید. برای این کار می‌توانید وارد سایت شوید و لیست نقاش‌های ساختمان را ببینید و با توجه به نکاتی که به آن‌ها اشاره شد، بهترین نقاش را انتخاب کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied