شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

علت ریپ زدن ماشین در حال حرکت

ریپ زدن خودرو یکی از مشکلات خطرناکی است که هر راننده‌ای را نگران می‌کند. ریپ زدن در حالت‌های مختلف ماشین مثل حرکت کردن، شتاب گرفتن و گاز دادن اتفاق می‌افتد. علاوه‌بر این، ماشین‌های اتومات نیز دچار مشکل ریپ زدن می‌شوند. دلایل مختلفی برای بروز این مشکل در اتومبیل وجود دارد؛ هر یک از دلایل باعث ریپ زدن ماشین در حالت‌های خاصی می‌شوند. شناسایی علت اصلی ریپ زدن خودرو به حل این مشکل کمک خواهد کرد. در این مطلب به بررسی چند علت ریپ زدن ماشین می‌پردازیم. فقط کافی است چهار دقیقه از وقتتان را به مطالعه این مطلب اختصاص دهید.

 

خرابی شمع‌های ماشین؛ یکی از دلایل ریپ زدن ماشین در حال گاز

اگر در زمان گاز دادن خودرو متوجه ریپ زدن اتومبیل شدید، احتمالا شمع‌های ماشین خراب شده‌اند. علاوه‌بر اختلال در شمع‌های ماشین، تنظیم نبودن قطعه دلکو و زمان احتراق از دلایل دیگر ریپ زدن ماشین در حال گاز به شمار می‌روند. اگر خودرو فرسوده باشد، احتمال خرابی قطعه‌های مختلف مثل شمع‌های ماشین افزایش می‌یابد. بااین‌حال اگر خرابی ماشین در فواصل زمانی کوتاه و به صورت مکرر اتفاق افتاد، به تعویض خودرو فکر کنید.

تعمیر ماشین‌های فرسوده و کهنه زمان طولانی، انرژی بالا و هزینه‌های بسیاری را به خود اختصاص می‌دهند. خرید خودروهای جدید برای جلوگیری از فرسایشی شدن فرایند سرویس ماشین، راهکاری ایده‌آل هستند. برای مثال خرید ماشین شاهین اتوماتیک یکی از گزینه‌های ممکن برای از بین بردن مشکل ریپ زدن ماشین به شمار می‌رود. این مدل خودرو شتاب‌گیری صفر تا صد در زمان کوتاه دارد و خیال شما را از رانندگی ایمن و بی‌دردسر راحت می‌کند.

 

 

ضعیف شدن پمپ بنزین؛ علت ریپ زدن ماشین در خطرناک‌ترین حالت ممکن

یکی از خطرناک‌ترین موقعیت‌های ریپ زدن خودرو در هنگام حرکت است. اگر این مشکل را مشاهده کردید، احتمال ضعیف شدن پمپ بنزین وجود دارد. اگر مسیر عبور بنزین به موتور کثیف باشد، معمولا ریپ زدن خودرو ایجاد می‌شود؛ بنابراین همواره از تمیز بودن فیلترهای پمپ بنزین مطمئن شوید. گاهی سوزن انژکتورها خراب می‌شود یا وجود ایراد در سیستم سیم‌کشی انژکتور نمی‌گذارد خودرو به خوبی کار کند؛ ازاین‌رو ریپ زدن ماشین پیش می‌آید. در آخر سولفاته شدن سوکت ماشین و درنهایت خراب شدن پمپ باعث ریپ زدن خودرو در هنگام حرکت می‌شود.

ریپ زدن خودرو در هنگام حرکت بسیار خطرناک است؛ بنابراین بسیاری از مالکین ماشین در صورت مشاهده همچین مشکلی برای تعمیرات اساسی اقدام می‌کنند. در مواردی که ماشین فرسوده باشد و هزینه سرویس کردن افزایش یابد، برخی به تعویض خودرو نیز فکر می‌کنند. اگر نگران سرمایه اولیه برای خرید خودروی جدید هستید، نیازی به نگرانی نیست. شرایط فروش مدیران خودرو اقساطی و سایر شرکت‌های خودروسازی راهکار مناسبی برای تعویض خودروهای از کارافتاده و فرسوده به شمار می‌روند.

 

تنظیم نبودن پیچ گاز؛ علت ریپ زدن ماشین در دور پایین موتور

اگر خودرو در دور پایین موتور یعنی در دنده یک یا دو، ریپ می‌زند، احتمال تنظیم نبودن پیچ گاز وجود دارد. این پیچ فشار سوخت را در زمان ورود به محفظه احتراق تنظیم می‌کند. اگر پیچ تنظیم نباشد، موتور به‌خوبی کار نخواهد کرد. ازاین‌رو ورود گاز به محفظه احتراق با مشکل روبه‌رو خواهد شد. این امر منجر‌به کاهش عملکرد کلی موتور می‌شود. اگر در دور پایین موتور، ریپ زدن را مشاهده کردید، فورا برای رفع تنظیم نبودن سر پیچ اقدام کنید.

 

ریپ زدن ماشین در سربالایی به‌دلیل نرسیدن بنزین به محفظه احتراق

نرسیدن بنزین به محفظه احتراق یکی از دلایلی است که باعث ریپ زدن ماشین در سربالایی می‌شود. دلایل مختلفی برای ریپ زدن خودرو در سربالایی وجود دارد؛ بااین‌حال نرسیدن بنزین به محفظه احتراق، شایع‌ترین دلیلی است که باعث ریپ زدن خودرو می‌شود. برای رفع این مشکل و جلوگیری از ریپ زدن خودرو باید رسوب مدار را تمیز و والورهای سوزنی را به‌دقت بررسی کنید.

علاوه‌بر نرسیدن بنزین به محفظه احتراق، تنظیم نبودن دلکو نیز باعث ریپ زدن ماشین در سربالایی می‌شود. تنظیم کردن دلکو یک کار تخصصی است و حتما باید توسط تعمیرکار برای رفع مشکل ریپ زدن انجام شود.

 

افت فشار در ریل سوخت؛ علت ریپ زدن ماشین در هنگام شتاب‌گیری

عملکرد نامناسب پمپ به‌ دلیل افت فشار در ریل اتفاق می‌افتد. ازاین‌رو باعث ریپ زدن خودرو در حالت شتاب گرفتن خواهد شد. معمولا افت فشار در ریل سوخت به‌دلیل عملکرد نامناسب پمپ رخ می‌دهد. گاهی رگلاتور یا فیلتر به‌خوبی کار نمی‌کنند و باعث افت فشار در ریل سوخت می‌شوند. سولفاته شدن فیوز پمپ یکی از دلایل دیگری است که باعث ریپ زدن ماشین در هنام شتاب‌گیری می‌شود.

 

دلیل ریپ زدن ماشین اتومات چیست؟ کثیف شدن انژکتورهای سوخت

ماشین‌های اتومات نیز مانند خودروهای دنده‌ای دچار ریپ زدن می‌شوند. علت اصلی ریپ زدن ماشین اتومات را می‌توان به آلودگی انژکتورهای سوخت ربط داد. برای رفع ریپ زدن ماشین اتومات باید ابتدا انژکتورهای سوخت را بررسی کنید. همچنین مطمئن شوید که هواکش خودرو مسدود نشده است. علاوه‌بر این دو مورد، شمع‌های کثیف نیز از دلایل دیگر ریپ زدن خودرو به شمار می‌روند.

 

 

بازدید از سایت سپند خودرو؛ اولین گام برای خرید مطمئن خودرو

در این مقاله به بررسی چند علت ریپ زدن خودرو در حالت‌های مختلف پرداختیم. ریپ زدن مشکلی است که در حالت‌های مختلف ماشین مثل شتاب‌گیری، گاز دادن و حرکت کردن اتفاق می‌افتد. این مشکل در هنگام حرکت خطر تصادف را افزایش می‌دهد. ازاین‌رو باید اقدامات لازم برای رفع این مشکل را در اولویت کارهای خود قرار دهید.

درصورتی‌که تمایل به خرید ماشین جدید و کاهش هزینه‌های سرویس خودرو قدیمی خود را دارید، از سایت سپند خودرو بازدید کنید. در این سایت شرایط فروش اقساطی انواع خودرو ایرانی و خارجی به‌طورکامل توضیح داده شده است. همچنین راه‌های ارتباطی مختلفی برای تماس با سایت سپند خودرو و دریافت مشاوره از متخصصین این زمینه وجود دارد. برای تماس با سپند خودرو و دریافت مشاوره فقط کافی است تا آدرس sepandkhodro.com را در موتورهای جستجو وارد کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied