شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

تفاوت ژل لب و فیلر لب چیست؟

این روزها تزریق فیلر لب و ژل لب یکی از خدمات زیبایی است که برای فرم‌دهی به لب، حجیم کردن لب‌ها و رفع نواقص لب‌ها انجام می‌شود. اما فرق ژل لب با فیلر لب چیه؟ ما در این مقاله قصد داریم تفاوت بین فیلر لب و ژل لب را برای شما توضیح دهیم. اما برای اینکه تفاوت این دو کار زیبایی را متوجه شویم ابتدا باید بدانیم فیلر لب چیست، ژل لب چیست و هر کدام چقدر ماندگاری دارند. در انتها هم به سوالات متداول درباره فرق ژل لب و فیلر لب پاسخ می‌دهیم.

 

فیلر لب چیست؟

درواقع به هر ماده‌ای که لب را پر و حجیم کند «فیلر» گفته می‌شود. فیلرها مواد پر کننده‌ای هستند که لب‌ها را حجیم کرده و پوست اطراف لب را جوانسازی و چین و چروک آن را برطرف می‌کنند. به این ترتیب تزریق ژل لب و تزریق چربی به لب هم یکی از انواع فیلر لب محسوب می‌شود.

محبوب‌ترین ماده به‌عنوان فیلر لب «هیالورونیک اسید» است. این ماده به طور طبیعی در بافت‌های پوست بدن وجود دارد و به همین دلیل هم تزریق آن عوارض جانبی اندکی دارد و ریسک واکنش‌های آلرژیک در اثر تزریق آن بسیار کم است، اما غیرممکن نیست.

معمولا برای کنترل بیشتر نتیجه تزریق، فیلر لب در چند مرحله انجام می‌شود. ماندگاری فیلر لب کوتاه‌مدت (به‌طور میانگین ۴ ماه تا ۱ سال است) و عوارض و نقاهتی بعد از تزریق فیلر لب وجود ندارد. هزینه فیلر لب هم به موارد متعددی از جمله برند فیلر، تجربه و مهارت پزشک متخصص شما و تعداد دفعات تزریق فیلر بستگی دارد.

 

تزریق چربی به لب به عنوان یک فیلر پرکننده لب

«تزریق چربی به لب» یکی از انواع فیلر لب است. این روش ماندگاری بیشتری نسبت به تزریق ژل و هیالورونیک اسید به لب دارد. تزریق چربی یک روش جراحی است که شامل برداشتن چربی از یک قسمت بدن مثل ران، پهلو یا شکم و تزریق آن به لب است. نتیجه تزریق چربی به لب نسبت به ژل ماندگاری بیشتری دارد اما این روش نسبت به فیلرهایی مثل ژل لب و هیالورونیک اسید تهاجمی‌تر است و به زمان بهبود بیشتری نیاز دارد.

 

ژل لب چیست؟

ژل لب هم یکی دیگر از انواع فیلر لب است. جنس ژل لب معمولا از نوعی ماده ژلاتینی است که هدف از تزریق آن حجیم کردن و برجسته کردن لب‌ها است. طبعا در مسئله تزریق ژل لب ماندگاری و دوام آن هم اهمیت زیادی دارد. انواع ژل لب به‌خاطر عوارضی که حالا می‌دانیم دارند معمولا برای رفع چین و چروک‌های سطحی استفاده شده و دو دسته هستند:

 

  • ژل‌های ماندگار
  • ژل‌های نیمه ماندگار

برخی از عوارض تزریق ژل لب عبارتند از:

  • قرمزی و التهاب ناحیه تزریق
  • بی حس شدن ناحیه تزریق ژل که معمولا اثر بی‌حسی تا سه ساعت پس از تزریق ژل از بین می‌رود.
  • جا‌به‌جایی ژل از محل اصلی تزریق
  • گلوله گلوله شدن ژل و ایجاد برجستگی در زیر پوست، در صورت رخ دادن این اتفاق پزشک با جراحی ناحیه را ترمیم می‌کند.
  • عفونت در محل تزریق در صورت نامرغوب بودن برند ژل
  • کبودی و خونریزی در محل تزریق که نهایتا بعد از ۲ هفته باید متوقف شود و در غیر‌این‌صورت باید به پزشکی که کار تزریق را انجام داده مراجعه کنید.

 

تفاوت فیلر و ژل لب چیست؟

تا اینجا متوجه شدیم که هر ژلی یک فیلر است اما هر فیلری لزوما ژل نیست و ممکن است اسید هیالورونیک، چربی یا ژلاتین و ... باشد. حالا که با فیلر و ژل لب آشنا شدید بد نیست تفاوت ژل لب و فیلر لب را هم بدانید. همان‌طور که گفتیم ژل لب از زیرمجموعه‌های فیلر لب است. فیلرهای پر‌کننده لب به ۲ نوع تقسیم می‌شوند:

  • فیلرهای قابل جذب
  • فیلرهای غیر‌قابل‌جذب

ژل لب از موادی مانند هیالورونیک اسید و ژلاتین ساخته می‌شود که ژلاتین به‌طور طبیعی در بدن انسان وجود ندارد. ماندگاری ژل لب موقتی است و نسبت به فیلرهای لب از جنس هیالورونیک اسید ماندگاری آن کمتر است.

توجه به این نکته ضروری است که دوام فیلر لب از هیالورونیک اسید گرفته تا ژل‌هایی از جنس ژلاتین و پلی لاکتیک اسید (این ماده به جای پر کردن لب، بافت لب را تحریک به کلاژن‌سازی می‌کند و یک روش نیمه‌دائمی فیلر لب است) و تزریق چربی به لب به نوع پوست، محل تزریق، میزان تزریق و البته جنس و نوع مواد تزریق شونده بستگی دارد.

انتخاب بین تزریق چربی و ژل یا هیالورونیک اسید به ترجیح شخصی و بودجه شما بستگی دارد. بهتر است با یک جراح پلاستیک یا متخصص پوست در این زمینه مشورت کنید تا به شما بگوید کدام گزینه برای شما مناسب است.

 

 

انواع مدل‌های تزریق ژل، چربی و هیالورونیک اسید به لب

در مجموع هر نوع فیلری را که به‌عنوان پرکننده برای حجیم کردن لب‌ها و رفع نواقص لب تزریق کنید، چه چربی، ژل یا هیالورونیک اسید چه پروتز لب ، چند مدل محبوب برای تزریق لب رایج است. محبوب‌ترین و رایج‌ترین مدل‌های تزریق ژل یا چربی و فیلربه لب عبارتند از:

  • فیلر لب مدل طبیعی: در تزریق لب به روش کلاسیک یا نچرال بیشتر بر روی تناسب، تقارن و برجسته کردن لب‌ها به‌صورت طبیعی لب تمرکز می‌شود و ماده حجم‌دهنده معمولا هیالورونیک اسید در ترکیب با مواد دیگر است.
  • فیلر لب روسی: تزریق فیلر مدل لب روسی معمولا با فیلرهای هیالورونیک اسید انجام می‌شود. در این مدل تزریق مثل مدل تزریق «قلبی» تزریق فیلر در ناحیه V شکل لب است و تمرکز بیشتر بر روی تیزی، کشیدگی و حجم لب‌هاست.
  • فیلر لب عروسکی: در این روش هم از هیالورونیک اسید در ترکیب با مواد دیگری برای حجیم کردن لب‌ها استفاده می‌شود. مدل عروسکی که به مدل باربی هم معروف است برای همه انواع فرم صورت مناسب نیست و پزشک ژل را بیشتر به بخش V شکل لب، تزریق کرده و این قسمت از لب بسیار حجیم‌تر از سایر قسمت‌های لب می‌شود.
  • فیلر لب مدل قلوه‌ای: برای این مدل لب معمولا ماده پر‌کننده لب هیالورونیک اسید است و برای افرادی که لب‌های خیلی باریک و نازکی دارند مناسب است. در این روش تمام قسمت‌های لب به‌اندازه مناسبی حجم می‌گیرند و به‌خاطر برجسته بودن لب‌ها در این روش که از مدل‌های دیگر بیشتر است باید حتما تزریق توسط پزشک متبحری انجام شود که نتیجه مطلوب حاصل شود.
  • فیلر لب مدل سه دکمه‌ای: در این روش هم از هیالورونیک اسید و مواد دیگری برای حجم دادن به لب‌ها استفاده می‌شود و لب‌ها در سه ناحیه شامل برجستگی لب بالا (برجستگی مرکزی) و دو برجستگی طرفی در لب پایین حجم می‌گیرند. این روش برای حجیم کردن لب‌های نازک مناسب است.
  • فیلر لب مدل چاک‌دار: تزریق ژل لب مدل چاک دار، معمولاً در ناحیه بالایی و پایینی لب‌های پایین انجام می‌شود، و لب‌ها به صورت چاک دار و پرتقالی فرم گرفته و حجم می‌گیرند. این روش برای افرادی که لب‌های نازک و باریک دارند و دوست دارند لب پایین حجیم‌تر شود مناسب است.
  • فیلر لب مدل اردکی: همان‌طور که از اسم این مدل پیداست لب‌ها شبیه دهان اردک می‌شوند و کمی جلو می‌آیند. در این روش تزریق فیلر در ناحیه بالایی لب‌های پایینی و ناحیه پایینی لب بالایی انجام می‌شود و برای افرادی که لب‌های باریک و نازک دارند مناسب است.
  • لب مدل هالیوودی: این مدل هم شبیه مدل لب قلوه‌ای است و به طبع از ستاره‌های هالیوود لب‌ها حجم بالایی به خود می‌گیرند. تزریق ژل لب مدل هالیوودی، معمولاً در ناحیه وسط لب بالایی انجام می‌شود و در نهایت لب‌ها فرم پرتقالی و حجیم به خود می‌گیرند به همین دلیل مناسب لب‌های نازک است و برای کسانی که ذاتا لب‌های نسبتا درشتی دارند توصیه نمی‌شود.

برای اینکه تصمیم بگیرید به کدام کلینیک برای تزریق فیلر و ژل لب مراجعه کنید پیشنهاد می‌کنیم به سایت صندلی سر بزنید تا بهترین و معتبرترین کلینیک‌های تزریق ژل و فیلر لب را به شما معرفی کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied