شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

چگونه با کمترین هزینه بیشترین لذت را از سفر خود به ترکیه ببریم

ترکیه یک انتخاب عالی برای سفر است که به دلیل موقعیت منحصربه‌فردش که در آسیا، اروپا و نزدیکی به آفریقا قرار دارد، مردم را از سراسر جهان جذب می‌کند. در ادامه ذکر می‌کنیم که چگونه با کمترین هزینه، می‌توانید بیشترین لذت را از سفر خود به ترکیه ببرید.

وقتی صحبت از سفر به میان می‌آید، همه‌چیز به این بستگی دارد که حداکثر استفاده را از سفر خود در حد بودجه خود ببرید. ترکیه یک انتخاب عالی برای سفر است که به دلیل موقعیت منحصربه‌فردش که در آسیا، اروپا و نزدیکی به آفریقا قرار دارد، مردم را از سراسر جهان جذب می‌کند. تاریخ غنی و جاذبه‌های متنوع واقعاً آن را به‌عنوان یک مقصد برتر گردشگری برجسته می‌کند. در ادامه ذکر می‌کنیم که چگونه با کمترین هزینه، می‌توانید بیشترین لذت را از سفر خود به ترکیه ببرید.

 

C:\Users\HI USER\Downloads\Türkiye-and-Istanbul-trip.png

 

جاذبه‌های دیدنی ترکیه

هنگامی‌که در ترکیه هستید، رفتن به کاپادوکیه برای تماشای آن صخره‌های رؤیایی و دودکش مانند ضروری است، به‌ویژه برای عکاسان و ماجراجویان. کاوش در ساختمان‌ها و آمفی‌تئاترهای روم باستان در ازمیر و کوش آداسی شما را به دورانی کاملاً متفاوت منتقل می‌کند. البته، استانبول هم با تراموا قرمز نمادینش، غروب آفتاب گیرا در تنگه بسفر و مناظر مسحورکننده دریا، یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های گردشگری ترکیه است. تماشای این جاذبه‌ها، تجربیاتی هستند که مدت‌ها پس از سفر در حافظه شما باقی می‌مانند.

 

در ادامه ارزان‌ترین روش‌های سفر و گشت‌وگذار در ترکیه را توضیح خواهیم داد.

 

۱. انتخاب پروازهای چارتر

پروازهای چارتر می‌توانند برای سفر به ترکیه، بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ باشند. این پروازها اغلب کرایه‌های ارزان‌تری نسبت به پروازهای برنامه‌ریزی شده ارائه می‌دهند. هنگامی‌که بلیط ارزان هواپیما را تهیه کردید، مرتب کردن مدارک، بستن چمدان‌ها و آماده‌سازی برای سفر بسیار مهم است. هنگامی‌که با خرید پرواز چارتر، می‌توانید در هزینه بلیط هواپیما صرفه‌جویی کنید و سفر خود را مقرون‌به‌صرفه‌تر کنید.

 

۲. سفر زمینی

اگر قصد ماجراجویی دارید و از طولانی شدن سفر خسته نمی‌شوید، سفر زمینی به ترکیه می‌تواند گزینه فوق‌العاده‌ای باشد. با سهولت دریافت ویزای ترکیه در مرز و آزادی رانندگی با ماشین شخصی خود، می‌توانید از مناظری دیدن کنید که اغلب گردشگران معمولی آن را از دست می‌دهند. به‌علاوه، این فرصت را دارید که بناهای تاریخی را کشف کنید و خود را با جاذبه‌های پنهان در طول مسیر شگفت‌زده کنید.

اگر سفر جاده‌ای را انتخاب می‌کنید، می‌توانید مسیر مرکزی منتهی به کاپادوکیه به آنکارا و سپس استانبول را انتخاب کنید. راه دیگر، رفتن به جاده جنوبی می‌تواند شما را از شهرهایی مانند آنتالیا، المپوس، فتحیه، مارماریس، بدروم و غیره هدایت کند.

اگر سفرهای جاده‌ای طولانی مورد علاقه شما نیست، همیشه می‌توانید بلیط هواپیما ترکیه و بلیط هواپیما تهران استانبول را انتخاب کنید. خرید بلیط هوایی، گزینه‌ای عالی برای صرفه‌جویی در زمان است. شما می‌توانید تمام جاذبه‌های جادویی را در سفر هوایی به ترکیه کشف کنید، از استخرهای آب‌معدنی پاموکاله گرفته تا مکان‌های خیره‌کننده بی‌شمار دیگر.

 

C:\Users\HI USER\Downloads\Road-trip-in-Türkiye.png


۳. ضرورت زمان‌بندی مناسب برای سفر ارزان به ترکیه

یافتن زمان مناسب برای سفر به ترکیه، به اولویت و بودجه شخصی شما بستگی دارد. ترکیه یکی از آن مکان‌هایی است که صرف‌نظر از زمانی که به آن سفر می‌کنید، شما در آن لذت خواهید برد.

اگر به دنبال هزینه‌های پایین سفر هستید، به رزرو سفر ترکیه خود در پاییز و زمستان فکر کنید. در این زمان قیمت‌ها کاهش می‌یابند و این فرصتی عالی برای کاوش در ترکیه صرف هزینه زیاد است.

در پاییز، همچنان می‌توانید آفتاب بگیرید، با فعالیت‌های ساحلی در شهرهایی مانند کوش آداسی، آنتالیا یا بدروم سرگرم شوید و درعین‌حال از قیمت‌های ارزان‌تر هتل‌ها لذت ببرید. به‌علاوه، سفر به ترکیه در این فصول که جمعیت کمتر است، زمان ایده‌آلی برای تماشای زیبایی‌های ساحلی ترکیه است.

برای صرفه‌جویی بیشتر در هزینه‌ها، در زمستان به کاپادوکیه بروید. بارش برف جذابیت جادویی در این منطقه به ارمغان می‌آورد و شما می‌توانید اقامت ارزان‌تری داشته باشید، زیرا معمولاً اتاق‌های خالی بیشتری در این فصل، در دسترس هستند.

به‌یاد داشته باشید، اگر در ماه‌های سردتر به سفر می‌روید، لباس‌های گرم خود را با خود ببرید! کاپادوکیه و استانبول می‌توانند بسیار سرد شوند، به‌خصوص در شب.

 

۴. انتخاب عاقلانه محل اقامت

در مورد اقامتگاه‌ها، از در نظر گرفتن گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه مانند هتل‌های 3 ستاره یا هاستل‌های تمیز و راحت غافل نشوید. خواه مقصد سفر شما به ترکیه، استانبول باشد یا هر شهر دیگری، مجموعه‌ای از هتل‌های ۳ ستاره خواهید یافت که خدمات درجه یکی را ارائه می‌دهند.

به‌عنوان‌مثال، استانبول بیش از صد هتل 3 ستاره دارد که قیمت‌های بسیار مناسبی دارند. اگر دوست‌ دارید در هتل‌های لوکس‌تر اقامت داشته باشید، برای اقامتی لذت‌بخش در قلب شهر، امکانات موجود در هتل‌های 4 ستاره مانند هتل پورت بسفروس و هتل نوپلدا بسفر استانبول را بررسی کنید.

 

۵. گشت‌وگذار ارزان در ترکیه

هنگام سفر در داخل شهرهای ترکیه، هزینه‌های حمل‌ونقل می‌تواند آزاردهنده باشند. اگر از جاذبه‌های اطراف بازدید می‌کنید، تاکسی‌ها می‌توانند گران باشند. به‌عنوان‌مثال، کاوش در شهر رومی افسس با تاکسی می‌تواند پرهزینه باشد. برای صرفه‌جویی در هزینه، به تورهای گروهی که از اتوبوس استفاده می‌کنند، ملحق شوید.

در استانبول حتماً استانبول کارت تهیه کنید. این کارت به شما این امکان را می‌دهد که به‌راحتی و با قیمت مناسب از مترو، تراموا و اتوبوس‌های شهری برای دسترسی به جاذبه‌هایی مانند بازار بزرگ، مسجد سلیمانیه و موزه ایاصوفیه استفاده کنید.

در شهرهایی مانند کوش آداسی و ازمیر، شرکت در تورهای یک‌روزه یا گروهی برای بازدید از مکان‌های تاریخی می‌تواند گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه باشد. برای مثال، تور دو روزه کاپادوکیا را با قیمت‌های مناسب در نظر بگیرید. این تورها برخی از اقتصادی‌ترین راه‌ها را برای کاوش در ترکیه ارائه می‌دهند. به‌این‌ترتیب، مهم‌ترین موردی که باید در نظر داشته باشید، قیمت بلیط رفت و برگشت ترکیه است و لازم نیست چندان نگران هزینه‌های حمل‌ونقل در ترکیه باشید.

 

۶. غذاهای محلی مقرون‌به‌صرفه

برای کاهش هزینه‌های سفر، به‌جای صرف غذا در رستوران‌های گران‌قیمت، غذاهای محلی ترکی را انتخاب کنید. کاوش در غذاخوری‌های محلی نه‌تنها شما را با آداب‌ورسوم و فرهنگ ترکیه آشنا می‌کند، بلکه به شما امکان می‌دهد غذاهای خوشمزه را با قیمت‌های عالی میل کنید. غذاهای معروف ترکی مانند گوزلمه، پیده، کوفته، کمپیر، مانتی، بورک و انواع کوفته‌ها را در نظر داشته باشید.

در حین کاوش در شهرهایی مانند استانبول، به دنبال غذاخوری‌های ارزان‌قیمتی مانند دای پرا، آنتیوچیا، هالا مانتی، زنجبیل و سایرین باشید تا به گزینه‌های ارزان‌تر در صرف غذا دسترسی داشته باشید.

علاوه بر رستوران‌ها، امتحان کردن غذاهای خیابانی می‌تواند راهی فوق‌العاده برای صرفه‌جویی در هزینه و لذت بردن از غذاهای لذیذ ترکی باشد. در میان مجموعه‌ای از غذاهای خیابانی، غذاهای خوشمزه و سالمی را خواهید یافت.

 

C:\Users\HI USER\Downloads\Turkish-cuisine.png

 

کلام آخر

در سفر به ترکیه، همواره موارد متعددی وجود دارند که می‌توانند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر و لذت‌بخش‌تر شدن سفر شوند. چه با پروازهای ارزان سفر کنید و چه سفر زمینی به ترکیه را انتخاب کنید، همیشه راهی وجود دارد که سفر خود را به ترکیه نه‌تنها مقرون‌به‌صرفه بلکه فراموش‌نشدنی کنید. اکنون آماده برنامه‌ریزی هیجان‌انگیزترین و ارزان‌ترین تجربه سفر به ترکیه شوید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied