شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

چگونه موفق به اخذ اقامت کانادا شویم؟

اگر شما هم خواستار مهاجرت و دریافت ویزای کانادا برای اقامت دائم در این کشور هستید، پیشنهاد می‎کنیم که خواندن ادامه این مطلب از گروه مهاجرتی سلام ویزا را از دست ندهید.

در روند مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم، دریافت کارت اقامت دائم کانادا به عنوان نسخه‌ای جذاب همچون "گرین کارت" آمریکا مطرح می‎شود. این کارت به افراد حق زندگی و کار به مدت نامحدود در کانادا را می‌دهد. همچنین برخلاف گرین کارت آمریکا، دارندگان کارت اقامت دائم کانادا، اجباری برای حمل دائمی این کارت در هر کجا که می‎روند، ندارند. اگر شما هم خواستار مهاجرت و دریافت ویزای کانادا برای اقامت دائم در این کشور هستید، پیشنهاد می‎کنیم که خواندن ادامه این مطلب از گروه مهاجرتی سلام ویزا را از دست ندهید.

ویژگی‌های کارت اقامت دائم کانادا را می‎دانید؟

شاید بخواهید بدانید که کارت اقامت دائم کانادا، چه ویژگی‌هایی دارد. ما در زیر به برخی از مهمترین موارد اشاره کرده‌ایم:

1. آزادی محل زندگی و کار: دارندگان کارت اقامت دائم کانادا از آزادی کامل برای زندگی و کار در هر نقطه از این کشور بهره‌مند هستند. این امکان به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به دلخواه خود در استان‌ها و شهرهای مختلف کانادا ساکن شوند و حتی بنا به دلایل شغلی، در سراسر این کشور تردد کنند.

2. حقوق و تسهیلات: کارت اقامت دائم به دارندگان حقوقی را اختصاص می‌دهد که در صورت مواجهه با مسائل حقوقی یا اجتماعی، به آن‌ها کمک کند. این امکان به فرد اطمینان می‌دهد که حقوق و تسهیلات لازم برای یک زندگی پایدار در کانادا به ویژه در زمینه‌های بهداشت، آموزش و سایر خدمات عمومی را دارد.

3. کمترین محدودیت‌ها برای تردد: دارندگان کارت اقامت دائم کانادا، هیچ محدودیتی برای تردد به خارج از کانادا ندارند. در حالی که دارندگان گرین کارت آمریکا می‌بایست هر سال حداقل ۶ ماه از ۱۸ ماه گذشته را در ایالات متحده بگذرانند. از این رو دارندگان کارت اقامت دائم کانادا می‌توانند بدون هیچ محدودیتی برای مدت دلخواه خود به خارج از کشور سفر کنند.

چگونه اقامت دائم کانادا را بگیریم؟

برای تبدیل شدن وضعیت اقامت خود از شرایط موقت به دائم، به کارت اقامت دائم (PR) با نام مستعار "کارت سبز کانادا" نیاز دارید. معمولاً باید برای دریافت اقامت دائم کانادا مراحل زیر را دنبال کنید:

1. واجد شرایط بودن خود را تعیین کنید

اطمینان حاصل کنید که واجد شرایط اقامت دائم در کانادا هستید. شما می‌توانید از طریق برنامه‌های مهاجرتی مختلف مانند اکسپرس‌ اینتری ، حمایت خانواده، برنامه نامزد استانی (PNP) یا به عنوان پناهنده برای روابط عمومی درخواست دهید. معیارهای واجد شرایط بودن بسته به برنامه‌ای که انتخاب می‌کنید متفاوت خواهد بود.

2. درخواست اقامت دائم

هنگامی که واجد شرایط بودن خود را مشخص کردید، باید برای اقامت دائم درخواست دهید. فرآیندها و فرم‌های درخواست ممکن است بسته به برنامه‌ای که تحت آن درخواست‌تان را ارائه می‎دهید، متفاوت باشند. همچنین ممکن است لازم باشد یک حساب آنلاین در وبسایت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) ایجاد کنید و دستورالعمل‌های خاص برنامه‌ای را که انتخاب می‌کنید دنبال نمایید.

3. مدارک مورد نیاز را جمع‌آوری کنید

بسته به نیازهای خاص برنامه انتخابی خود، باید مدارک پشتیبان مانند: مدارک هویتی، گواهینامه‌های ترخیص پلیس، مدارک تحصیلی و اثبات وجوه لازم برای زندگی و تامین مخارج خود را ارائه دهید. بررسی سوابق پزشکی و کیفری نیز به عنوان بخشی از فرآیند درخواست، ممکن است از شما و اعضای خانواده همراهتان درخواست شود. بنابراین باید تحت معاینات پزشکی قرار بگیرید و گواهینامه‌های مجوز پلیس را برای اثبات پذیرش خود در کانادا ارائه دهید.

4. شرکت در مصاحبه (در صورت لزوم)

در برخی موارد، ممکن است از شما خواسته شود در یک مصاحبه شرکت کنید یا اطلاعات بیشتری برای پشتیبانی از درخواست خود ارائه دهید.

5. منتظر پردازش درخواست خود باشید

زمان‌های پردازش بسته به برنامه‌ای که تحت آن درخواست داده‌اید، کشور اصلی شما و حجم برنامه‌های در حال پردازش می‌تواند متفاوت باشد. می‌توانید زمان‌های پردازش فعلی را در وب سایت IRCC بررسی کنید.

6. دریافت تأییدیه اقامت دائم (COPR)

اگر درخواست شما تأیید شود، یک تأییدیه اقامت دائم (COPR) و یک روادید در پاسپورت خود دریافت خواهید کرد. COPR اطلاعاتی در مورد وضعیت اقامت دائم شما و تاریخ سفرتان به کانادا را در بر خواهد داشت.

7. سفر به کانادا

شما باید قبل از تاریخ انقضای COPR خود، برای سفر به کانادا برنامه‌‎ریزی کنید. هنگامی که به کانادا می‌رسید، باید COPR خود را به یک افسر آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) ارائه دهید تا وضعیت اقامت دائم شما را تأیید کرده و برایتان یک کارت PR صادر کند.

8. وضعیت اقامت دائم

در حالی که کارت PR، دیگر برای سفر در داخل و خارج از کانادا به عنوان سند مسافرتی مقیم دائم اجباری نیست، می‌توانید پس از ورود به کانادا برای آن درخواست دهید.

کارت PR مدرکی برای بیان وضعیت شما به عنوان یک مقیم دائم است. می‌توانید از طریق وب سایت IRCC یا با ارسال درخواست کاغذی برای دریافت کارت PR اقدام کنید. حتما وبسایت IRCC را برای اطلاع از به روزترین الزامات و هزینه‌های لازم بررسی کنید.

مهم است که از آخرین قوانین و الزامات مهاجرت مطلع و به روز بمانید، زیرا ممکن است در طول زمان تغییر کنند. مشاوره با یک وکیل مهاجرت یا یک مشاور مهاجرتی می‌تواند مفید باشد، زیرا آن‌ها می‌توانند راهنمایی‌های متناسب با شرایط خاص شما را ارائه دهند.

داشتن اقامت دائم در کانادا مزایای زیادی دارد. بر اساس منشور حقوق و آزادی‌های کانادا، مقیمان دائمی می‌توانند در هر نقطه از کانادا زندگی و کار کنند. ساکنان دائمی می‌توانند آزادانه در سراسر کشور سفر کنند و گزینه‌های شغلی را در هر استان کانادا دنبال کنند.

یکی دیگر از مزایای کسب وضعیت اقامت دائم، توانایی حمایت مالی از خانواده است. اگر در کانادا هستند، این گزینه می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای آوردن همسر یا فرزندتان باشد که ممکن است در کشور دیگری اقامت داشته باشد.

همچنین اگر فردی در کانادا زایمان کند، به آن فرزند شهروندی کانادا داده خواهد شد. ساکنان دائمی همچنین به خدمات مراقبت‌های بهداشتی جهانی کانادا دسترسی پیدا می‎کنند.

ساکنان دائم کانادا از بسیاری از حقوق مشابه شهروندان کانادا برخوردار هستند و می‌توانند پس از تنها سه سال اقامت در کانادا برای شهروندی درخواست دهند.

حفظ وضعیت اقامت دائم

افراد مقیم دائم آزادند که به دلخواه کانادا را ترک کرده و دوباره وارد آن شوند. بنابراین نیازی به دریافت هر باره ویزای توریستی کانادا ندارند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که برای حفظ وضعیت اقامت دائم، ساکنان دائمی باید حداقل 730 روز در طول 5 سال اخیر اقامتشان را در کانادا اقامت فیزیکی داشته باشند. این 730 روز را می‌توان در طول 5 سال پخش کرد و نیازی به پشت سر هم بودن حضور افراد نیست. اگر یک مقیم دائم در مدت زمان تعیین شده در کانادا بماند، ممکن است وضعیت اقامت دائم او لغو شود. هنگام بازگشت به کانادا، ساکنان دائم باید کارت اقامت دائمی خود را به افسر مرزی کانادا ارائه دهند.

 

با کمک سلام ویزا، دریافت اقامت دائم دیگر یک رویا نیست!

اگر شما هم دوست دارید به جمع مقیمان دائمی کانادا بپیوندید، فقط کافیست با گروه مهاجرتی ویزایار تماس گرفته و بعد از بررسی روش مهاجرت و ویزای مناسب خود، مراحل دریافت اقامت دائم کانادا را نیز در پیش بگیرید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied