شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی:

چگونه در تلویزیون ال جی زیرنویس را فعال کنیم؟

یکی از کارهایی که برای تماشای فیلم و سریال باید انجام دهید، فعال کردن زیرنویس در تلویزیون ال جی است. تلویزیون‌های ال جی را باید از محبوب‌ترین مدل‌های این محصول در بازار دانست. این دستگاه نمایشگر کیفیتی عالی ازنظر تصویر و صوت دارد.

چگونه در تلویزیون ال جی زیرنویس را فعال کنیم؟

مشتریان بسیار زیادی برای محصولات شرکت ال جی وجود دارند. اما نکته مهمی که در اینجا باید گفت این است که در برخی از شرایط، در تلویزیون‌های ال جی زیرنویس به‌درستی نمایش داده نمی‌شود. همراه ما باشید تا در ادامه راه‌حل‌های این مشکل را باهم بررسی کنیم.

چرا زیرنویس فیلم‌ها در تلویزیون ال جی نمایش داده نمی‌شود؟

قبل‌از اینکه سراغ آموزش فعال کردن زیرنویس در تلویزیون ال جی برویم، بهتر است دلیل این مشکل را باهم بررسی کنیم. درصورتی‌که فیلمی را به‌صورت زبان‌اصلی تماشا می‌کنید؛ اما زیرنویس آن نمایش داده نمی‌شود، این مشکل می‌تواند هم از آنتن هم از فلش یا هارد شما باشد.

در بسیاری از شرایط کانال‌های تلویزیون برای برنامه‌های مختلف خود زیرنویس قرار می‌دهند. اگر این زیرنویس به‌درستی نمایش داده نمی‌شود دلیل آن به کانال بر می‌گردد. اگر هم زیرنویس در فیلم‌هایی که از فلش یا هارد پخش می‌شوند به‌درستی کار نمی‌کند، باید مشکل را به‌شکلی دقیق‌تر بررسی کنید. می‌توانید برای این کار آموزش تعمیر تلویزیون LG را نیز دنبال کنید.

نحوه حل مشکل پخش زیرنویس فیلم‌های ذخیره شده در هارد یا فلش

تعمیر تلویزیون در منزل کاردون

به‌جای اینکه سراغ تعمیرات تلویزیون در منزل بروید، بهتر است دلیل پخش‌نشدن زیرنویس هنگام تماشای فیلم از فلش یا هارد را بررسی کنید. روشی که بسیاری از افراد برای تماشای فیلم از آن استفاده می‌کنند، متصل‌کردن فلش یا هارد به تلویزیون است.

باید توجه داشته باشید که فیلم پخش شده دارای سافت ساب یا همان Soft Subtitle باشد. این زیرنویس به‌صورت چسبیده است؛ اما ظاهر و اندازه آن توسط تلویزیون قابل‌ تنظیم بوده و حتی می‌توانید هماهنگ نبودن آن را نیز کنترل کنید. در صورت عدم وجود این زیرنویس باید سراغ نسخه‌های دانلودی بروید.

فعال سازی زیرنویس در تلویزیون ال جی نیازمند وجود یک فایل ساب تایتل یا همان زیرنویس در کنار فیلم است. باید در پوشه فیلم مد نظر یک فایل زیرنویس وجود داشته باشد که تلویزیون با استفاده از آن زیرنویس را روی فیلم اعمال کند.

چرا زیرنویس‌ها در بعضی از فیلم‌ها هماهنگ نیستند؟

بسیاری از افراد پس‌از فعال کردن زیرنویس در تلویزیون ال جی و تماشای فیلم، با مشکل هماهنگ نبودن زیرنویس مواجه می‌شوند. در واقع در این شرایط زیرنویس به‌شکل درستی ازنظر ظاهری و ساختاری نمایش داده می‌شود؛ اما زمان‌بندی آن نادرست است.

این موضوع باعث می‌شود تا نتوانید به‌درستی آن را متوجه شوید. برای این کار می‌توانید با استفاده از تنظیمات خاص زمان‌بندی زیرنویس را تغییری دهید. برای این کار کافی‌است زمان نمایش زیرنویس را چندین میلی‌ثانیه یا چندین ثانیه به عقب یا جلو ببرید. این کار در تنظیمات مدل‌های مختلف تلویزیون ال جی متفاوت خواهد بود.

دلیل شطرنجی شدن زیرنویس در بعضی کانال‌ها چیست؟

اگر فعال کردن زیرنویس در تلویزیون ال جی را به‌درستی انجام داده‌اید اما زیرنویس در تلویزیون به‌شکل شطرنجی نمایش داده می‌شود، باید بدانید که این موضوع در شرایطی خاص رخ می‌دهد. در صورت فعال کردن زیرنویس کانال‌ها ممکن است زیرنویس به این صورت‌نمایش داده شود و مشکل آن از صداوسیما است.

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که این مشکل از تلویزیون خودشان است؛ اما باید گفت که این مشکل به‌دلیل رزولوشن پایین ارسال توسط صداوسیما بوده و معمولا در شبکه خبر رخ می‌دهد. به همین دلیل نیازی نیست نگران خراب‌شدن تلویزیون خود باشید.

دلایل برعکس شدن زیرنویس در تلویزیون‌های ال جی

بسیاری از افراد پس‌از طی‌کردن مراحل آموزش فعال کردن زیرنویس در تلویزیون ال جی، زیرنویس را به‌شکل برعکس مشاهده می‌کنند. ممکن است این مشکل نیز برای شما رخ بدهد. در واقع این موضوع به‌دلیل تنظیمات پیش‌فرضی است که در تلویزیون‌ها انجام داده‌اند.

به‌طور پیش‌فرض تلویزیون‌ها زیرنویس را به‌صورت LTR یا همان چپ به راست نمایش می‌دهند. اما برای زبان‌های عربی و فارسی باید این مورد به RTL یا راست به چپ تغییر داده شود. برای این کار به تنظیمات رفته و Set Video Playback را انتخاب کنید. سپس در بخش Code Page گزینه عربی را انتخاب نمایید.

برخی از خطاهای زیرنویس در تلویزیون ال جی

تعمیرات تلویزیون ال جی در منزل کاردون

به احتمال زیاد خطاهای مختلفی را هنگام فعال کردن زیرنویس در تلویزیون LG مشاهده کرده‌اید. اگر پس‌از فعال کردن زیرنویس در تلویزیون ال جی خطاهای زیر را مشاهده کردید، می‌توانید با برخی از راه‌حل‌های که در مقالات حوزه تلویزیون ارائه‌شده آن‌ها را رفع کنید.

خطای فرمت زیرنویس در تلویزیون های ال جی

یکی از انواع خطاهایی که پس‌از فعال کردن زیرنویس در تلویزیون ال جی رخ می‌دهد، خطای فرمت زیرنویس است. ممکن است فرمت زیرنویس توسط تلویزیون شما پشتیبانی نشود. این مشکل معمولا زمانی رخ می‌دهد که زیرنویس را از سایت‌های مختلف دانلود کرده باشید. برای این کار باید مراحل خاصی را طی کنید. باید وارد ویرایشگرهای متن شده و در آن‌ها فرمت را تغییر دهید.

خطای کدک‌های زیرنویس در تلویزیون ال جی

مشکل و خطای دیگری که با قراردادن زیرنویس‌های مختلف در تلویزیون LG رخ می‌دهد، خطای کدک است. ممکن است کدک استفاده شده در زیرنویس توسط تلویزیون شما پشتیبانی نشود. به همین دلیل باید نسخه‌های دیگر از زیرنویس را برای پخش در تلویزیون خود امتحان کنید.

خطای نسخه نرم افزار تلویزیون ال جی

اما دلیلی که بسیاری از خطاها از جمله مشکلات بالا در فرایند فعال‌کردن زیرنویس در تلویزیون ال جی رخ می‌دهند، خطای نسخه نرم‌افزاری در تلویزیون‌های ال جی است. ممکن است نسخه نرم افزار استفاده شده در تلویزیون شما قدیمی شده باشد. این موضوع عدم سازگاری با برخی از فرمت‌ها و کدک‌ها را به‌همراه خواهد داشت. برای رفع این مشکل تلویزیون را به اینترنت متصل کرده و نرم افزار آن را به‌روز کنید.

جمع‌بندی

تماشای فیلم در تلویزیون از محبوب‌ترین سرگرمی‌ها است. به همین دلیل افراد زیادی به‌دنبال فعال کردن زیرنویس در تلویزیون ال جی خود هستند. ممکن است پس‌از خرید و تماشای فیلم در تلویزیون‌های ال جی مشکلاتی را برای زیرنویس آن مشاهده کنید.

مشکلاتی مانند شطرنجی شدن زیرنویس، برعکس بودن کلمات و پشتیبانی‌نشدن فرمت از انواع این موارد هستند. در این مطلب آموزشی تمامی این مشکلات و ساده‌ترین راه‌حل‌ها را باهم بررسی کردیم. می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر دررابطه‌با تعمیر تلویزیون‌های مختلف در دوره‌های کاردون شرکت کنید.

کاردون

نام کسب‌وکار:

چگونه در تلویزیون ال جی زیرنویس را فعال کنیم؟

عنوان:

تعمیر تلویزیون LG:

https://kardoon.ir/service-television/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%d8%aa%d9%84%d9%88%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%a7%d9%84-%d8%ac%db%8c/

تعمیرات تلویزیون در منزل:

https://kardoon.ir/service-television/

مقالات حوزه تلویزیون:

https://kardoon.ir/category/%d8%aa%d9%84%d9%88%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d9%86/

انکرتکست‌ها:

ممکن است هنگام تماشای فیلم در تلویزیون ال جی نتوانید از زیرنویس استفاده کنید. برای این کار باید فرایند فعال کردن زیرنویس در تلویزیون ال جی را طی کرده و در صورت برخوردن به برخی از مشکلات راه‌حل آن‌ها را پیدا کنید.

توضیحات متا:

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied