شمانیوز
شما نیوز

محرومیت‌زدایی در حرف نیست، در عمل است؛

بررسی عملکرد بانک توسعه تعاون در محرومیت‌زدایی

رشد تصاعدی تعداد خانوارهای محروم در ایران و رشد فقر تنها قشر ضعیف جامعه را مورد هدف قرار داده و اینجا است که نقش بانک در کمک به معیشت مردم و تحرک چرخ اقتصاد نمایان می‌شود.

بررسی عملکرد بانک توسعه تعاون در محرومیت‌زدایی

به گزارش شمانیوز و به نقل از الفباخبر ، نه تنها در ایران بلکه در دنیا توجه به همنوع و کمک به معیشت افراد ضعیف جامعه همواره اولویت دارد.
اکنون در این میان نقش نظام بانکی در محرومیت‌زدایی و نجات قشر ضعیف جامعه چیست؟ تاکنون چند بانک توانستند این نقش را به خوبی ایفا نمایند؟
بی‌شک بانک توسعه تعاون به عنوان یکی از بانک‌های مطرح ایران همواره از نیازهای جامعه آگاه است و با تصمیمات دقیق خود توانسته است تا حد توان به کمک جامعه و تحرک چرخ اقتصاد بشتابد.
این موارد بسیار زیاد است و شاید بررسی آنها ساعت‌ها وقت بخواهد، اما مرور برخی از این تصمیمات خالی از لطف نیست.
در چهارم اسفند سال ۹۹ پس از زلزله سی سخت در کهگیلویه و بویراحمد بانک توسعه تعاون ‌کمک‌های خود را در اختیار آسیب دیدگان این زلزله قرار داد و تنها در دو مرحله نزدیک به ۲۰۰ تخته پتو و هزاران مواد خوراکی را بدون هیچ چشم‌داشتی به این آسیب‌دیدگان تقدیم نمود.
مورد دیگر ۸ بهمن سال ۹۹ اتفاق افتاد جایی که رئیس هیئت مدیره بانک توسعه تعاون در سفر خود به خراسان جنوبی خبر از پرداخت تسهیلات برای ساخت ۷۵ هزار واحد مسکونی داد.
در کنار این موضوع حدوداً سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک توسعه تعاون پرداخت شده است. همچنین کمک به تکمیل ۵۷ واحد نیمه تمام فرهنگی و ورزشی، تامین اعتبار ۱۶ پروژه در خراسان جنوبی از دیگر اقدامات این بانک در خراسان جنوبی بوده است.
اشتغال روستایی از دیگر دغدغه‌های بانک توسعه تعاون است به نحوی که این بانک تا کنون مشارکت فراوانی در تولد صنایع تکمیلی بخش کشاورزی ساخت چندین کارخانه و اشتغال زایی برای بسیاری از فارغ التحصیلان رشته کشاورزی داشته است.
زمانی که سخن از اخلاق حرفه‌ای به میان می‌آید نگاه تنها معطوف به مسائل مالی نیست و جنبه‌های متفاوتی از اقدامات در راستای ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی بیان می‌شود.
اقدامات بانک توسعه تعاون به همین موارد ختم نمی‌شود، بانک توسعه تعاون اقدامات موثری در حمایت از انجمن ام‌اس حمایت از شیرخوارگاه‌ها حمایت از زلزله‌زدگان حمایت از دانش‌آموزان محکوم انجام داده است.
از توجه ویژه این بانک به محیط زیست غافل نشویم جایی که بانک توسعه تعاون در راستای انجام وظایف ذاتی خود به‌عنوان تنها بانک توسعه‌ای- تخصصی بخش تعاون کشور از هیچ اقدام درون‌سازمانی شامل ترویج بانکداری سبز و استفاده از سیستم‌های مکاتبه‌ای Paperless و اقدامات برون‌سازمانی با همکاری نهادهای ذی‌ربط برای حمایت از محیط‌زیست فروگذار نمی‌کند.
به موارد بالا حمایت بانک توسعه تعاون از ازدواج جوانان طرح‌های اشتغالزایی ملی اهدای تسهیلات به سرپرست خانوار حمایت از تیم‌های ملی و المپیادهای دانش‌آموزی را نیز اضافه نمایید تا متوجه شوید زمانیکه سخن از ایفای نقش مسئولیت اجتماعی به میان می‌آید تنها در عمل موفق به اثبات آن خواهیم شد.
اکنون زمان بررسی عملکرد بانک توسعه تعاون در کلیدی در کلیدی‌ترین استان مرزی کشور است.
محمد علی محترم مدیر شعب بانک توسعه تعاون در استان سیستان و بلوچستان گزارشی از عملکرد این بانک در در بخش اهدای تسهیلات طرح های اشتغال زایی و مسائل خانوادگی ارائه داد محمد علی در سخنان خود اهمیت منطقه ای سیستان و بلوچستان اشاره کرد و در انتها از احداث پروژه ایجاد پتروشیمی در شهرستان میرجاوه به منظور محرومیت زدایی و اشتغال زایی پرده‌ برداشت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied