شمانیوز
شما نیوز

مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن تشریح کرد:

راه فعال‌ سازی «رمز دوم پویا» برای مشتریانی که گوشی هوشمند ندارند

شیردل از مشتریان درخواست کرد در صورت انجام تراکنش‌های غیرحضوری با مسکن‌کارت، هر چه زودتر نسبت به فعال‌سازی رمز دوم پویا اقدام کنند.

راه فعال‌ سازی «رمز دوم پویا» برای مشتریانی که گوشی هوشمند ندارند

به گزارش شمانیوز به نقل از هیبنا، ساسان شیردل با اشاره به اجرای طرح ملی جایگزین رمز دوم یکبار مصرف به جای رمز دوم ثابت در تمام بانک‌ها، گفت: بنابر اعلام بانک مرکزی و به منظور پیشگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی و برداشت غیر مجاز از حساب‌های بانکی، این طرح که در ماه‌های گذشته به شکل اختیاری برای مشتریان علاقمند اجرا می‌شد، از ابتدای دی‌ماه امسال به شکل اجباری اجرایی می‌شود و این یعنی از این زمان به بعد هیچ بانکی تراکنش‌های غیرحضوری را با رمز دوم‌های ثابتی که مشتریان از قبل در اختیار داشته‌اند، پشتیبانی نمی‌کند و آن رمزها را نخوهد پذیرفت.

 

وی به مشتریان بانک مسکن که نسبت به با مسکن‌کارت خود تراکنش‌های غیرحضوری نظیر خرید آنلاین و پرداخت وجه از درگاه‌های مختلف، انتقال وجه از طریق امکاناتی نظیر همراه‌بانک و اینترنت‌بانک، پرداخت قبوض و غیره از طریق کدهای USSD (کدهای قابل شماره‌گیری با تلفن همراه که با علائم * و # شناخته می‌شود) انجام می‌دهند توصیه کرد هر چه زودتر با یک نوبت مراجعه به خودپرداز و رجیستر شماره تلفن همراه خود، نسبت به فعال‌سازی رمز دوم پویا اقدام کنند.

 

به گفته شیردل، ارائه خدمات رمز دوم پویا به مشتریان دارای گوشی‌های تلفن همراه هوشمند از طریق نصب نرم‌افزار مربوطه انجام می‌شود و آنها هر بار برای انجام تراکنش در همان لحظه از نرم‌افزار موسوم به «رمزنما» متعلق به بانک مسکن استفاده می‌کنند؛ این در حالی است که چنین خدماتی به دیگر مشتریانی که گوشی هوشمند ندارند نیز از طریق پیامک ارائه می‌شود.

 

شیردل در خصوص نحوه فعال‌سازی رمز دوم پویا برای مشتریان فاقد تلفن همراه هوشمند توضیح داد: این مشتریان باید پس از مراجعه به دستگاه خودپرداز وارد بخش خدمات رمز شده و گزینه تخصیص رمز پویا را انتخاب کنند و پس از آن گزینه فعال‌سازی رمز پویا از طریق پیامک را فعال کنند. پس از ثبت درخواست و فعال‌سازی رمز پویا، پیغامی مبنی بر غیر فعال شدن رمز (ثابت) به مشتری نمایش داده می‌شود و در صورت تأیید پیغام توسط مشتری، شماره تلفن همراه از وی اخذ می‌شود. در صورتی که شماره همراه وارد شده صحیح باشد و منطبق با شماره ثبت شده در سیستم اطلاعات مشتریان بانک باشد، پیغام تأیید عملیات نمایش داده خواهد شد و رسید حاوی روش انجام فرآیند و قسمت ثابت رمز توسط خودپرداز چاپ می‌شود.

 

مدیر فناروری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن تاکید کرد: این رمز صرفاً یک‌بار از دستگاه خودپرداز اخذ و در هر بار تولید رمز پویا استفاده می‌شود. بر این اساس مشتری در هر مرتبه جهت دریافت رمز پیامکی، باید 4 رقم آخر شماره کارت خود را از طریق شماره تلفن‌ همراه (شماره تلفن‌ همراه مرتبط با کارت که در زمان فعال‌‌سازی رمز پویا مورد استفاده قرار گرفته) به سرشماره 10002516 ارسال و بخش رمز متغیر را از طریق همین سرشماره دریافت کند. رمز پویای کارت از قسمت ثابت (چاپ شده در رسید) و قسمت متغیر (دریافت شده از طریق پیامک) تشکیل می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: قسمت متغیر رمز، در هر بار درخواست مشتری تغییر خواهد کرد. همچنین بخش ثابت رمز برای افزایش امنیت رمز مشتری تولید می‌شود و باید توسط مشتری و به صورت محرمانه به خاطر سپرده شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied