شمانیوز
شما نیوز

پاسخ بانک سپه به نامه یک نماینده مجلس

مدیر عامل بانک سپه در نامه‌ای به نامه محسن دهنوی نماینده مجلس پاسخ داد.

پاسخ بانک سپه به نامه یک نماینده مجلس

 به گزارش شمانیوز و به نقل از خبرگزاری فارس، محمد کاظم چقازردی مدیر عامل بانک سپه در نامه‌ای به اظهارات محسن دهنوی نماینده مجلس که در نامه دیگری به معاون امور بیمه و بانک وزیر اقتصاد نوشته،‌ پاسخ داد.

با توجه به این که خبرگزاری فارس نامه دهنوی به معمارنژاد را با عنوان «نامه عضو هیات رئیسه مجلس به معاون وزیر اقتصاد/ پاسخگوی رشد نقدینگی و عملکرد بانک سپه باشید» منتشر کرده بود، اینک پاسخ مدیر عامل بانک سپه را به نامه دهنوی نیز منتشر می‌کند.

متن نامه چقازردی به شرح زیر است.

 

جناب آقای دکتر دهنوی

 نماینده محترم مردم شریف تهران و عضو محترم هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

   احتراماً؛ از طریق فضای مجازی مطلع شدم جنابعالی مرقومه‌­ای را با شماره 29971/12/د مورخ 12/04/1400 به عنوان جناب آقای دکتر معمارنژاد معاون محترم بانکی، بیمه و شرکت­های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال فرموده ­اید.

   اینجانب به دلیل حجم سنگین وظایف و مسئولیت­های مربوط به اداره امور بانک بزرگ سپه به ویژه اتمام فرایندهای طرح ملی ادغام بانک­ها و موسسه اعتباری وابسته به نیروهای مسلح، قصدی برای پاسخگویی به این نامه را نداشتم، لیکن بنا بر دلایل زیر مقید به بیان چند نکته در خصوص نامه اخیر جنابعالی هستم.

نامه قبلی اینجانب در پاسخ به اظهارات جنابعالی در شبکه سوم سیما، به صورت مستدل، متقن و با مستندات تنظیم و تقدیم شد و چنانچه با تعمق و تدبر مطالعه می­فرمودید، قطعاً نیازی به ارسال نامه صدرالذکر وجود نداشت؛ زیرا در مرقومه جدید جنابعالی جز تکرار مطالب مطروحه در اظهارات قبلی و تسری برخی اتهامات بی پایه و اساس به تنی چند از اعضای محترم هیات مدیره و مدیران شریف و پاک دست بانک، مطلبی که مستلزم پاسخگویی باشد، مشاهده نشد.

موضوع دیگری که اینجانب را مقید و ملزم به نگارش این چند سطر نمود این است که با کمال تأسف، فایل نامه جنابعالی در اختیار مدیرعامل شرکت آوین سرام قزوین (که درخصوص تسهیلات ارزی درخواستی ایشان، در نامه قبلی مواردی را مطرح نموده بودم) قرار داشته و از طریق ایشان برای برخی از اعضای هیات مدیره بانک ارسال و سپس در فضای مجازی منتشر می شود. به نظر جنابعالی محل تامل نیست که چرا بایستی فایل مکاتبه رسمی فیمابین نماینده محترم مجلس شورای اسلامی با معاون محترم بانکی، بیمه و شرکت­های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص عملکرد بزرگترین بانک کشور، در اختیار مدیرعامل شرکت یاد شده قرار داشته باشد.

اقدام عامدانه و هدفمند انتشار این نامه در فضای مجازی به صورت وسیع، علاوه بر منافات با قوانین و مقررات، احساسات جریحه­دار شده آحاد مدیران و کارکنان شریف بانک سپه ناشی از اظهارات قبلی جنابعالی را مجدداً تحریک و تشدید نمود.

   باعنایت به دلایل فوق و به رغم میل باطنی، در ادامه نکاتی را به صورت اجمالی و موجز بیان می­کنم. امیدوارم با تعمق و تامل و اتمام حجت شرعی، در روزی که به فرموده قران کریم "یَوْمَ لَا یَنفَعُ مَالٌ وَلَا بَنُونَ إِلَّا مَنْ أَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِیم( روزی فرا می رسد که مال و فرزندان سودى نمى بخشد مگر آن کس که با قلبی رسته از شرک به نزد خدا بیاید- سوره مبارکه شعرا آیه شریفه 88) است، به عاقبت و نتیجه اعمال و گفتار خود در مناصب زودگذر و دنیای فانی بیش از پیش مداقه نماییم.

  آیا به صواب است به جای صرف زمان برای رفع مشکلات موجود، با کلام و قلم و تشبث به اتهامات واهی و بی اساس به مدیران ارشد این بانک که نوعاً از نسل اول انقلاب و از مدیران ایثارگر و جهادگر بوده و در این مقطع زمانی حساس نیز تتمه عمر و آبروی ناقابل خود را با افتخار برای پیشبرد مطلوب بزرگترین طرح ادغام نظام بانکی کشور که مورد تاکید عالی­ترین مقامات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است در طبق اخلاص نهاده­اند، اقدام و موجبات دلسردی آنان را فراهم سازید.

    آن هم در شرایطی که نظام بانکی کشور مورد شدیدترین تحریم­ها و هجمه های ناجوانمردانه دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی قرار گرفته است. نمی دانم آیا جنابعالی مطلع هستید در کنار تحریم غیرقانونی سیستم بانکی کشور و بانک سپه توسط دولت ظالم امریکا، اینجانب جزء معدود مدیران عامل نظام بانکی کشور هستم که با نام مورد تحریم ظالمانه قرار گرفته و البته به این موضوع افتخار و ان شااله آن را ذخیره آخرت خود می­دانم.

              بی مزد بود و منت هر خدمتی که کردم                   یارب مباد کس را مخدوم بی عنایت

  استحضار دارند، قانون گذار برای حفظ کرامت انسانی و حرمت آنان قوانینی را وضع نموده است تا چنانچه شخص یا اشخاصی با ایراد اتهامات به شخصیت و حرمت اشخاص توهین نمایند، از طریق سیر مراحل قانونی امکان اعاده حیثیت فراهم است و قانون برای هتاکان و متعرضین به شخصیت اشخاص مجازات هایی را در نظر گرفته است که حسب نظر دادگاه صالحه متناسب با جرم، مجازات اعمال خواهد شد و مادامی که اتهامات منتسبه به اشخاص در محاکم صالحه رسیدگی و به اثبات نرسیده باشد اصل بر برائت است. همچنین انتشار عمومی اتهامات اثبات نشده در فضای مجازی و تلاش برای مخدوش نمودن اعتبار و حیثیت سازمان­ها و مدیران آنان خلاف بیّن قانون اساسی است و قانون گذار محترم سزاوارتر است برای رعایت آن.

   البته این مطالب را صرفاً از سر خیرخواهی و تجربه و با محبت برادرانه و بلکه پدرانه به جنابعالی عرض می نمایم تا نسبت به اطلاعات و اخبار کذب که در اختیارتان قرار می­گیرد و جنابعالی نیز بدون اخذ گزارش از مراجع ذیصلاح و نظارتی کشور و بی پروا از پاسخگویی روز عظیم و سخت قیامت، به عملکرد درخشان بانک سپه و مدیران با سابقه و پاک دست آن می تازید، تامل و تدبر بیشتری بنمایید. نیک می دانید با اتهام زدن به این مدیران، ناخواسته آب به آسیاب دشمن می­ریزید و زمینه یأس و بی انگیزگی مدیران جوان­تر که از یکسو شاهد کارنامه درخشان مدیران قدیمی، خوشنام و خوش سابقه کشور بوده و از سوی دیگر ناظر بر عرصه این اتهامات ناروا هستند را فراهم می­سازید.

   نکته مهم دیگری که لازم است توجه جنابعالی را بدان معطوف نمایم، این است که آیا بهتر نیست به جای انجام این گونه مکاتبات و اظهارات و فضاسازی رسانه­ای، قبل از انتساب اتهامات در خصوص عملکرد بانک سپه، مواردی را که به زعم خودتان لازم است بدواً توسط مراجع ذیصلاح مورد رسیدگی و بررسی دقیق قرار گیرد، مدارک و مستندات را به صورت محرمانه به این مراجع ارسال می نمودید؟ اطمینان می­دهم به فضل الهی در نظام مقدس جمهوری اسلامی، هیچ موضوعی از چشم تیزبین مراجع نظارتی پنهان نمانده و نخواهد نماند و مراجع محترم قضائی نیز بدون هیچگونه اغماض و چشم پوشی، برخورد جدی و قاطعانه با موارد خلاف قانون به عمل خواهند آورد.

   روی دیگر مطلب فوق این است که با توجه به سوابق طولانی مدیریت اینجانب و تعدادی از اعضای محترم هیات مدیره و مدیران ارشد بانک، این گونه مکاتبات جنابعالی می­تواند به مخاطبان فضای مجازی چنین القا نماید که به رغم تعدد مراجع نظارتی ناظر بر نظام بانکی کشور، تا زمان ماهذا، توجه و رسیدگی به موضوعات و اتهامات مطروحه از سوی جنابعالی توسط این دستگاه ها مغفول مانده است؟

    کلام آخر این که عمده موضوعاتی که در مرقومه جنابعالی وجود داشت، سرمنشاء آن ارائه اطلاعات غلط و واهی بعضاً توسط برخی کارکنان و مدیران بانک است که به دلایل مختلف از جمله ناکارامدی و عدم کفایت از
مسئولیت­های مهم اداری برکنار شده اند و یا از صلاحیت لازم برای تصدی مناصب ارشد مدیریتی برخوردار نبوده اند و اینک در مقام انتقام و یا باج­خواهی از مدیران بانک از سر یأس و استیصال این اطلاعات غلط را در خصوص عملکرد بانک و مدیران آنها در اختیار جنابعالی قرار می دهند تا ضمن سیاه نمایی عملکرد درخشان و غیرقابل انکار بانک سپه و سوابق مدیران پاک دست آن، زمینه تغییر در مدیریت ارشد بانک را فراهم نمایند.

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ جَاءَکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَیَّنُوا أَنْ تُصِیبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِینَ

اى کسانى‌که ایمان آورده‌اید! هرگاه شخص فاسقى خبرى براى شما بیاورد، درباره‌ آن تحقیق کنید، مبادا به گروهى از روى ناآگاهى آسیب برسانید و از کار خود پشیمان شوید.

سوره مبارکه حجرات- آیه شریفه 6

در خاتمه با دعای خیر، خودم و جنابعالی را به رعایت تقوای الهی و اعتقاد به اراده و مشیت الهی که

می فرماید "تُعزُّ مَن تَشاء و تُذِلُّ مَن تَشاء (خداوند هر کس را بخواهد عزّت بخشد و هر کس را بخواهد، خوار کند) توصیه می­نمایم.

                                               «هُوَ مَعَکُمْ أَیْنَ مَا کُنتُمْ»؛ هر کجا باشید، خدا باشماست

                                                                          (سوره مبارکه حدید- آیه شریفه 4)

                          پاسبان من عنایات وی است                    هر کجا که می روم شه در پی است

محمدکاظم چقازردی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied