شمانیوز
شما نیوز

بانک ملی ایران

همراه بانک محور جدیدترین برنامه "پژواک"

سومین برنامه زنده پژواک در صفحه رسمی اینستاگرام بانک ملی ایران به پرسش ها و ابهام های مشتریان و کاربران درباره همراه بانک اختصاص یافت که با حضور سید سعید رحمت پور نوری با عنوان کارشناس تجزیه و تحلیل سیستم های اداره کل مدیریت عملیات بانکی برگزار شد.

همراه بانک محور جدیدترین برنامه "پژواک"

 به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، این برنامه ۴۰ دقیقه ای زنده که امروز به صورت مستقیم از طریق صفحه رسمی اینستاگرام بانک ملی ایران پخش شد، کاربران و مشتریان بانک سوالات و ابهامات ذهنی خود را مطرح و پاسخ آن را از طریق کارشناس مربوطه دریافت نمودند.

در این برنامه موضوعات و سوالات متنوعی نظیر امنیت نرم افزار، بروزرسانی و نسخه جدید همراه بانک، دلیل عدم افزایش سقف برداشت، روش های فعال سازی نرم افزار، امکان استفاده از همراه بانک در خارج از کشور، روش های دانلود و امکان دسترسی به قابلیت های نرم افزار توسط مشتریان مطرح شد و در ادامه کارشناس برنامه به تک تک سوالات پاسخ داد.

سطح امنیت همراه بانک نخستین سوال این برنامه بود که کارشناس این برنامه در پاسخ به پرسش این کاربر گفت: به منظور استفاده مناسب و ایمن از سامانه همراه بانک ملّی باید مشتریان به نکات مهمی از جمله: نرم افزار را تنها از طریق مراجعه به وب سایت اینترنتی بانک ملّی ایران www.bmi.ir دریافت نمایید، به هیچ وجه رمزهای خود (رمز حساب، رمز اول و دوم کارت و رمز ورود به نرم افزار همراه بانک) را در اختیار دیگران قرار نداده و آنها را بروی گوشی تلفن همراه خود ذخیره ننمایند. همچنین به منظور افزایش امنیت سامانه، لازم است رمز های خود را به صورت دوره ای تغییر دهند، جهت افزایش ضریب امنیت و کارایی سامانه، بصورت دوره ای از طریق گزینه بازگشت به تنظیمات اولیه، تنظیمات برنامه را به حالت اولیه بازگردانند .توجه داشته باشید این عمل موجب از بین رفتن پیام های دریافت شده موجود در صندوق پیام ها و نیز اطلاعات ثبت نام حساب ها و سرویس های یک طرفه می گردد، به همین علت می باید پس از انجام این عمل، حساب ها و سرویس های یک طرفه خود را بروز رسانی نمایید، پیام های دریافتی سامانه همراه بانک که در صندوق پیام های برنامه قرار می گیرند را پس از خواندن، حذف نمایید و در صورت مفقود شدن یا سرقت گوشی و یا سیم کارت تلفن همراه، بلافاصله رمز دوم کارت خود را با استفاده از یک دستگاه خود پرداز بانک ملّی ایران و رمز حساب خود را با استفاده از سیستم تلفن بانک ملّی تغییر دهید و سیم کارت خود را از طریق مراجعه به اپراتور تلفن همراه، غیر فعال نمایید. همچنین اگر قبلا فرم فعال سازی همراه بانک را در شعبه بانک تکمیل نموده اید، با ارسال یک پیامک حاوی شماره حساب و رمز حساب به شماره 200044، سرویس های مالی همراه بانک خود را غیر فعال نمایید.

افزون بر این کارشناس برنامه در خصوص روش فعال سازی همراه بانک که سوال یکی دیگر از مشتریان بانک بود، پاسخ داد: بهترین روش نصب همراه بانک که هم اکنون نسخه 2 آن قابل دسترس است، مراجعه به سایت بانک و دریافت نرم افزار و فعال سازی آن از طریق مراجعه به شعب است.

همچنین عدم افزایش سقف انتقال وجه در همراه بانک یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این برنامه بود که کارشناس برنامه اجرای تعهدات و رعایت اصول دستورالعمل های صادر شده توسط بانک مرکزی را دلیل عدم افزایش سقف انتقال وجه دانست.

در ادامه یکی از کاربران در این برنامه زنده از دسترسی همراه بانک در خارج کشور آگاه شد که کارشناس مربوطه داشتن قرار داد رومینگ در کشور مقصد را دلیل دسترس بودن نرم افزار عنوان کرد.

علاوه بر این موضوعات کاربر دیگری از تفاوت همراه بانک و همراه بام جویا شد که کارشناس برنامه در پاسخ گفت:  هر یک از سامانه های موجود بر روی یک بستر خاص، براساس نیاز و خدمات موجود طراحی و در اختیار مشتریان قرار گرفته است. همراه بانک این امکان را برای مشتریان بانک ملی ایران فراهم کرده که آنها را تا حد بسیاری از حضور در شعبه بی نیاز می کند.

در ادامه این برنامه زنده در صفحه رسمی اینستاگرام بانک ملی ایران کارشناس تجزیه و تحلیل سیستم های اداره کل مدیریت عملیات بانکی در پاسخ به پرسش یکی دیگر از کاربران افزود: مراجعه به شعبه برای فعال سازی نرم افزار ضروری است و کاربران می توانند با مراجعه به سایت بانک ملی ایران آن را دانلود و از قابلیت های این نرم افزار مطلع شوند.

این کارشناس اعتباری در ادامه برنامه تاکید کرد: در حال حاضر نسخه 2 این نرم افزار برای نصب و فعال سازی در دسترس عموم قرار دارد.

گفتنی است بانک ملی ایران در برنامه " پژواک" که سه شنبه هر هفته در صفحه اینستاگرام بانک پخش می شود با حضور کارشناسان متخصص بانکی به سوالات مشتریان و کاربران در خصوص موضوع هفته که به درخواست مشتریان است پاسخ می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied