شمانیوز
شما نیوز

در دومین روز از مهلت 15 روزه رقم خورد

اتمام پذیره‌نویسی «تجلی» در فرابورس

پذیره‌نویسی سهام جدید ناشی از سلب حق تقدم در افزایش سرمایه شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات به ارزش 933 میلیارد تومان، طی دو روز کاری در فرابورس ایران با موفقیت به اتمام رسید.

اتمام پذیره‌نویسی «تجلی» در فرابورس

به گزارش شمانیوز و به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، در این پذیره‌نویسی تعداد 9 میلیارد و 331 میلیون سهم در نماد معاملاتی «تجلیح» با قیمت ثابت هر سهم 100 تومان عرضه شد که حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی در نخستین روز از این پذیره‌نویسی یعنی دوم آذرماه، تعداد 10 هزار سهم در نظر گرفته شده بود.

با توجه به اینکه از روز دوم پذیره‌نویسی، این محدودیت 10 هزار سهمی برداشته شد و متقاضیان می‌توانستند تا 62 میلیون سهم تجلیح را خریداری کنند، پذیره‌نویسی 15 درصد از سهام شرکت توسعه معادن تجلی در روز دوم به اتمام رسید.

بدین ترتیب امروز سوم آذرماه، حدود 7 میلیارد و 700 میلیون سهم تجلیح به فروش رسید که 61.5 درصد از سهامداران حقیقی و 38.5 درصد از سهامداران حقوقی در سمت خرید نقش‌آفرینی کردند.

در نشست خبری یک دیدار یک عرضه که به مناسبت پذیره‌نویسی این شرکت به عنوان نخستین شرکت پروژه‌محور بازار سرمایه در فرابورس ایران برگزار شد، مدیرعامل تجلی، بیان کرد: بیش از یک سال است که ایجاد این شرکت کلید خورده و مجموعه پروژه‌هایی که متعلق به شرکت معادن و فلزات بوده بعد از طی فرآیند قانونی به شرکت تجلی هدایت شده است.

به گفته علی اکبری با بررسی و قیمت‌گذاری شرکت‌ها و پروژه‌ها و تعیین مبلغ مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌ها، مشخص شد این شرکت حدود 6200 میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد که 17 درصد آن توسط شرکت چادرملو، 17 درصد توسط گل گهر و 51 درصد نیز توسط سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات تامین و این سه شرکت سهامداران عمده تجلی شدند.

باقری قائم مقام و عضو موظف هیئت‌مدیره تجلی نیز در خصوص معاملات ثانویه سهام این شرکت خطاب به سرمایه‌گذاران، گفت: پس از عرضه و اتمام پذیره‌نویسی، فرآیند ثبت را پیگیری می‌کنیم و پس از انجام مراحل قانونی فرایندهای ثبت، خریدوفروش آن امکان‌پذیر می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied