شمانیوز
شما نیوز

در سمینار آموزشی آشنایی با اصول و فرایند سرمایه گذاری مطرح شد:

بالاترین بازدهی بازار ها در اختیار بورس تهران

امروز شنبه 7 دی ماه، سمینار آموزشی آشنایی با اصول و فرایند سرمایه گذاری در بازار سرمایه، توسط مدیریت توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری بورس تهران در مرکز آموزش بازرگانی و با حضور کارشناسان موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی و علاقه‌مندان به بازار سرمایه از ساعت 15 تا 17 برگزار شد.

بالاترین بازدهی بازار ها در اختیار بورس تهران

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بورس تهران، در آغاز سمینار آموزشی حمید روح بخش مدیر توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری بورس تهران به توضیحاتی درمورد شاخص‌های عملکردی بورس تهران و مقایسه بازارهای مختلف برای سرمایه‌گذاری پرداخت.

وی به تشریح کارکردهای اصلی بورس شامل کشف قیمت، افزایش نقدشوندگی، افزایش شفافیت، تنوع در ابزارهای معاملاتی در سطوح مختلف ریسک و بازده، جذب منابع و ایجاد فرصت‌های تأمین مالی، ایجاد فرصت برابر در دسترسی به اطلاعات و بازار، سپر تورمی و امکان ورود با سرمایه اندک برای حاضرین در سمینار را ارائه کرد.

روح بخش افزود: در 9 ماهه اول سال 98 برابر با 731 میلیارد انواع اوراق بهادار به ارزش 2695 هزار میلیارد ریال مورد داد و ستد سرمایه گذاران قرار گرفته است و دفعات معاملات به 67 میلیون دفعه رسیده است. همچنین متوسط ارزش معاملات روزانه طی این مدت به رقم 1500 میلیارد تومان رسیده که نسبت به دوره مشابه سال قبل 133 درصد و نسبت به متوسط ارزش معاملات روزانه در سال 90 در حدود 1500 درصد رشد مشاهده می شود.

مدیرتوسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری  ضمن اشاره به رشد 98 درصدی شاخص کل بورس تهران در 9 ماهه اول سال جاری تصریح کرد: متوسط رشد سالانه شاخص کل بورس برای دوره 20 ساله 78 تا پایان 97 برابر 34 درصد بوده است که بالاترین بازدهی را در بین بازارهای مختلف در اختیار سرمایه گذاران قرار داده است. وی افزود مقایسه ارزش سرمایه گذاری در دوره 20 ساله بر اساس شاخص کل بورس تهران، بیانگر 356 برابر شدن ارزش سرمایه گذاری در انتهای سال 97 نسبت به ابتدای سال 1378 است و بالاترین بازدهی نسبت به سایر بازارهای موازی در اختیار بورس تهران است.

در ادامه خانم نوروزی کارشناس توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری در ارائه خود به ساختار بازار سرمایه، فرآیند سرمایه‌گذاری و خرید و فروش اوراق بهادار در بورس تهران، شرایط پذیرش شرکت ها، ابزارهای قابل معامله، کارمزد معاملات و شاخص ها اشاره کرد و به عنوان آخرین سخنران خانم لاریجانی،‌ دیگر کارشناس توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری ارائه خود را به آشنایی با سایت‌های بورسی و کاربری آنها تخصیص داد.

لازم به ذکر است در پایان سمینار به سوالات و پرسش‌های مطرح شده پاسخ داده شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied