شمانیوز
شما نیوز

فین تک؛ حوزه نوپا و مستعد رشد است

در این رویداد همچنین مصطفی بهشتی سرشت، معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در میان شرکت های دانش بنیان، فین تک‌کمتر شناخته شده است و این حوزه نوپا و مستعد رشد است. در حوزه فین تک سه حوزه بازار سرمایه، بازار پول و بیمه را داریم که بازار سرمایه مهم ترین موضوع است و بیشترین سهم را در این حوزه دارد.

فین تک؛ حوزه نوپا و مستعد رشد است

به گزارش شمانیوز: وی افزود: درحال حاضر شرکت های دانش بنیان درحوزه فین تک‌و بازار سرمایه وجود دارد که فرصت بی نظیری است وامیدوارم از این نهاد ها حمایت بیشتری شود.

معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: در رشد این صنعت عوامل ‌مختلفی‌دخیل است و از همه مهمتر صاحبان ایده و دانش است. در کنار این صاحبان ایده، افراد صاحب سرمایه باید قرار بگیرند و در کنار آنها نهادهای حاکمیتی و رکن چهارم نیز نهاد رگولاتوری است.

بهشتی سرشت با اشاره به نقش سازمان بورس به عنوان نهاد تنظیم‌گر بیان داشت: سازمان بورس معتقد به حکمرانی(نظارت) تنظیم گرایانه است. حکمرانی تنظیم گرایانه می گوید یک بستر چند لایه مختلف می تواند به تنظیم گری کمک کند. آگاه سازی، رصد و پایش، اعمال مقررات و ضمانت اجرا، مجازات افرادی که قوانین را رعایت نمی کنند از مهمترین مصادیق آن است.

وی افزود: با این رویکرد سازمان بورس، بسیاری از قوانین با مشارکت فعالان بازار سرمایه تعیین و اجرا می شود. برای مثال سامانه سوت زنی یا دیده بان، با کمک خود خانواده بازارسرمایه برای نظارت بهتر عملیاتی شد. اینجاست که برای تحقق این امر فین تک ها معنا پیدا می کنند.

بهشتی سرشت ادامه داد: در سازمان بورس فعالیت تنظیم گری و ارتباط با فین تک ها رابطه دو سویه است. تنظیم مقررات مربوطه برای فین تک ها از سوی سازمان بورس  در مفهوم سندباکس تفهیم می شود . ما هفته گذشته به عنوان اولین نهادتنظیم‌گر ، به صورت رسمی توانستیم سندباکس را به صورت رسمی در بازار سرمایه راه اندازی کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied