شمانیوز
شما نیوز

با حضور بیش از ۲۰۰۰ سهامدار :

سمات، مجمع الکترونیک بورس تهران را برگزار کرد

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، مجمع عمومی عادی سالیانه و عمومی فوق العاده شرکت بورس اوراق بهادار تهران را به صورت الکترونیک برگزار کرد.

 سمات، مجمع الکترونیک بورس تهران را برگزار کرد

به گزارش شمانیوز و به نقل از روابط عمومی سمات، مجمع عمومی عادی سالیانه و عمومی فوق العاده شرکت بورس تهران با حضور بیش از ۲۰۰۰ نفر «٦٠درصد از سهامداران حقوقی و حقیقی» به صورت الکترونیک با استفاده از درگاه یکپارچه مجامع الکترونیک (دیما) شرکت سپرده گذاری مرکزی برگزار شد.

بر اساس این گزارش در مجمع بورس اوراق بهادار تهران معاملات موضوع ماده ١٢٩ اصلاحیه قانون تجارت قرائت و مورد تنفیذ قرار گرفت، صورت های مالی منتهى به ١٣٩٩/١٢/٣٠ بررسی و تصویب شد و با موافقت سهامداران شرکت بورس، پرداخت ٤٥٠ ریال سود نقدی به ازای هر سهم به تصویب رسید.

همچنین مجمع عمومی فوق العاده بورس تهران با همان ترکیب هیات رییسه برگزار و پس از تایید مجمع، افزایش سرمایه ٢٥٠ درصدی از محل سود انباشته و اندوخته احتیاطی به تصویب رسید.

با توجه به برنامه ارایه شده، مصوب شد بورس تهران سرمایه خود را از مبلغ ٤٠٠٠ میلیارد ریال به مبلغ ١٤٠٠٠ میلیارد ریال معادل ٢٥٠ درصد از محل سود انباشته (٧٦٠٠ میلیارد ریال) و اندوخته احتیاطى (٢٤٠٠ میلیارد ریال) افزایش دهد. افزون بر این با توجه به تغییر سرمایه شرکت، اصلاح ماده ٨ اساسنامه نیز تصویب شد.

ویژگی های ممتاز سامانه «دیما» برای ناشران و سهامداران

درگاه یکپارچه مجامع الکترونیک (دیما)، جهت سهولت دسترسی کلیه سهامداران به مجامع عمومی شرکت های بورسی و ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به صورت الکترونیک مهیا شده است.

گفتنی است : سامانه «دیما» با بهره گیری از فناوری های نوین، بدون محدودیت های جغرافیایی، امکان برگزاری در بستری امن را برای سهامداران فراهم نموده که بهره گیری از بستر سجام جهت احرازهویت سهامداران، شفافیت بالا به واسطه رأی گیری الکترونیکی، امکان حضور نهادهای نظارتی در مجامع به روش الکترونیکی، حضور همزمان سهامداران در چند مجمع، امکان پرسش و پاسخ میان سهامداران و هیئت رئیسه مجمع و وجود تالار گفت و گو جهت تعاملات بین سهامداران از مزایا ویژه این سامانه برای سهامدارن و ناشران بورسی به شمار می رود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied