شمانیوز
شما نیوز

تقویت بورس کالا در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: یکی از کارهایی که بورس کالا انجام می دهد ایجاد شفافیت است که این موضوع در قانون نیز پیش بینی شده و سابقه بورس نیز این موضوع را کاملا نشان می دهد.

تقویت بورس کالا در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد

به گزارش شمانیوز: سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: یکی از کارهایی که بورس کالا انجام می دهد ایجاد شفافیت است که این موضوع در قانون نیز پیش بینی شده و سابقه بورس نیز این موضوع را کاملا نشان می دهد.

سید کاظم دلخوش عنوان کرد: تجربیات سال های قبل نشان می دهد تولیدکنندگانی که خرید و فروش کالاهای مورد نیازشان را از طریق بورس کالا انجام می دهند، شفافیت را به جای مبادلات زیر زمینی ترجیح داده اند که این رویه باید در اقتصاد تقویت شود.

او افزود: یکی از کارهایی که بورس کالا انجام می دهد ایجاد شفافیت است که این موضوع در قانون نیز پیش بینی شده است و سابقه بورس نیز این موضوع را کاملا نشان می دهد.

دلخوش اظهار داشت: به خاطر دارم زمانیکه بحث اصلاحات قوانین بورس مطرح بود بنده در شورای محترم نگهبان حاضر شده و از این حوزه دفاع کردم.

به گفته این نماینده مجلس، بنده معتقدم که کار بورس ایجاد شفافیت است و دست واسطه ها و رانتخواران اعم از دولتی و غیر دولتی را از بازار کالا کوتاه می کند.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: بخش بزرگی از نابسامانی های اقتصاد ما از بازارهای غیر رسمی نشات می گیرد، به طوری که در این بازار غیررسمی، شفافیتی وجود ندارد، مالیاتی پرداخت نمی شود، تولید آسیب می بیند و تنها واسطه ها قوی تر می شوند؛ از این رو تقویت بازارهای رسمی همچون بورس کالا باید در دستور کار دولت و مجلس قرار گیرد.

او در پایان تصریح کرد: تقویت بازارهای رسمی، صرفا به صورت دستوری و صدور بخشنامه به نتیجه نخواهد رسید بلکه افزایش محدودیت های مالی برای فعالیت های زیرزمینی در اقتصاد در مقابل ایجاد امتیازاتی برای معامله گران حاضر در بورس کالا که شفافیت را برای فعالیت خود انتخاب کرده اند، رمز موفقیت حمایت از تولید خواهد بود.

 

منبع:تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied