شمانیوز
شما نیوز

نقض دستورالعمل حاکمیت شرکتی توسط دو عضو هیات مدیره «بیمه میهن»

گزارش بررسی اجمالی حسابرس مستقل از شرکت بیمه میهن حکایت می کند که دو عضو هیات مدیره این شرکت، بخشی از دستورالعمل حاکمیت شرکتی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران را رعایت نکرده اند.

نقض دستورالعمل حاکمیت شرکتی توسط دو عضو هیات مدیره «بیمه میهن»

به گزارش خبرنگار شمانیوز به نقل از  پایگاه خبری خرد و کلان، در مقدمه اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای دوره ۶ ماهه منتهی به ‎۱۳۹۸/۰۶/۳۱ شرکت بیمه میهن توسط حسابرس نوشته شده است: دستور العمل حاکمیت شرکتی مصوب ۲۷ / ۴ / ۱۳۹۷ سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص ارائه اقرارنامه از سوی هیات مدیره به کمیته انتصابات در خصوص عدم عضویت در هیات مدیره بیش از ۳ شرکت، با توجه به عضویت ۲ عضو هیات مدیره در بیش از ۳ شرکت … رعایت نشده است.

 

حسابرس البته به نام این دو عضو هیات مدیره شرکت بیمه میهن اشاره نکرده است. ابراهیم حمیدی، هادی درفشی، علی محمدخانی، اعظم هنردوست و داریوش محمدی اعضای هیات مدیره این شرکت اند.

 

در تبصره ۶ ماده ۴ دستورالعمل حاکمیت شرکتی آمده است: اعضای موظف هیات مدیره نمی‌توانند در شرکتی دیگر، مدیرعامل یا عضو موظف هیات مدیره باشند. هیچ یک از اعضای هیات مدیره نباید اصالتاً یا به نمایندگی از شخص حقوقی همزمان در بیش از ۳ شرکت به عنوان عضو غیرموظف هیات مدیره انتخاب شوند. اعضای هیات مدیره باید در این خصوص، اقرارنامه‌ای را نیز به کمیته انتصابات ارائه نمایند.

 

modir-768x598

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied