شمانیوز
شما نیوز

تصویب صورت های مالی بیمه تعاون در مجمع عمومی عادی سالیانه

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه تعاون با حضور 70.33 درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی برگزار و صورت های مالی به تأیید رسید.

تصویب صورت های مالی بیمه تعاون در مجمع عمومی عادی سالیانه

به گزارش شمانیوز و به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه تعاون، که در روز چهارشنبه، 23 تیرماه 1400 برگزار شد، سید محمد کریمی، دبیرکل سندیکای بیمه گران و رئیس اسبق بیمه مرکزی حضور پیدا کرد که این مهم نشان از مهر تأییدی بر عملکرد بیمه تعاون و نیز حضور همیارانه سندیکای بیمه گران در برگزاری هرچه مطلوب تر جلسه مجمع بیمه تعاون دارد.
در این جلسه همچنین، جواد سهامیان مقدم، رئیس مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه تعاون گفت: با حضور 70.33 درصد شرکت کنندگان حاضر در جلسه، مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه تعاون به رسمیت شناخته شده و بر اساس رأی گیری آقایان محمدرضا مروجی و غفور خرامهر به عنوان ناظر، یونس مظلومی به عنوان منشی و سنجر مقبلی به عنوان نماینده موسسه حسابرسی رهیافت و همکاران شناخته شده و در پنل حضور پیدا کردند.
در ادامه یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون و منشی مجمع در سخنانی با ارائه گزارشی از عملکرد شرکت در سال 99 گفت: این شرکت در سال 1392 به عنوان تنها شرکت تعاونی در صنعت بیمه تأسیس و در حوزه تحصیل پوشش بیمه های اتکایی از داخل یا خارج از کشور، انجام عملیات بیمه ای مستقیم در انواع رشته های بیمه زندگی و غیرزندگی و سرمایه گذاری از محل سرمایه، ذخایر و اندوخته های فنی و قانونی فعالیت می کند.
وی افزود: هم اکنون شرکت اعتباری ملل، بانک توسعه تعاون، توسعه بان امین و... سهامداران کلان شرکت بیمه تعاون هستند.
مظلومی ادامه داد: در سالی که گذشت اهدافی چون ارائه خدمات بیمه ای متمایز و نوآورانه در محصول به منظور ایجاد آرامش خاطر برای مشتریان و سیاست گذاری برای تبدیل شدن به انتخاب نخست بیمه گذاران، شبکه فروش و حرفه‌ای‌های صنعت بیمه صورت پذیرفته است.
مدیرعامل بیمه تعاون اضافه کرد: همچنین بهبود مستمر، پاسخگویی و مسئولیت پذیری و شفافیت از دیگر مواردی است که در ساختار بیمه تعاون در دستور کار قرار گرفت.
مظلومی گفت: در سال گذشته، 555 میلیارد ریال سودآوری حاصل شده که نسبت به سال قبل از آن (1398)، 588 درصد رشد را نشان می دهد.
وی افزود: در شرایطی که صنعت بیمه دارای نسبت خسارت 57 درصدی بوده ما موفق به 54 درصد نسبت خسارت بوده‌ایم که نسبت به میانگین صنعت بیمه عدد قابل توجهی است.
ادامه مظلومی گفت: 6311 میلیارد ریال حق تولیدی که بیانگر تحقق 92 درصدی بودجه در نظر گرفته شده و رشد 67 درصدی نسبت به سال قبل است از دیگر مواردی است که به عنوان گزارش عملکرد می توان مطرح ساخت.
مظلومی ادامه داد: همچنین حفظ سطح یک رتبه توانگری مالی؛ خرید ساختمان مرکزی به مبلغ 2300 میلیارد ریال برای ارتقاء شأنیت بیمه تعاون؛ کاهش مالیات مطالبه شده بابت عملکرد سال 1396 و 1397 به مبلغ 40 میلیارد ریال؛ پذیرش شرکت در فرابورس از دیگر مواردی بود که می توان از جمله دستاوردهای شرکت در سال مالی 1399 مطرح کرد.
مدیرعامل بیمه تعاون افزود: در راستای بهبود برندینگ شرکت، محصول نوآورانه ای چون بیمه توقف کسب و کار ناشی از پاندمی و اپیدمی طراحی شد که هم اکنون بسیاری از مردم این شرکت را به عنوان بیمه گر کسب و کار می شناسند که در این زمینه بیش از 3 هزار کسب و کار را نیز تحت پوشش قرار دادیم.
مدیرعامل شرکت بیمه تعاون در ادامه به اخذ گواهی های مختلف اشاره کرد و گفت: اخذ گواهینامه استاندارد مدیریت ریسک ایزو 31000 و کسب گواهی تعهد به تعالی از جایزه ملی تعالی سازمانی از جمله مواردی است که در سال گذشته دریافت شده است.
وی به رشد صعودی حق بیمه تولیدی اشاره کرد و گفت: هم اکنون در رشته شخص ثالث 41 درصد؛ بدنه اتومبیل 10 درصد؛ آتش سوزی 4 درصد؛ باربری، کشتی و هواپیما 12 درصد؛ مهندسی، مسئولیت و سایر 11 درصد؛ عمر و حادثه 4 درصد و در رشته درمان 27 درصد سهم بازار را بیمه تعاون در اختیار دارد.
مدیرعامل بیمه تعاون ادامه داد: توسعه محصولات بیمه ی جدید همچون طرح توقف کسب و کار ناشی از اپیدمی، بیمه زندگی، درمان خانواده، درمان گروهی گروه های زیر 100 نفر، حوادث بیماری کووید 19 و آتش سوزی و سرمایه گذاری از یک سو و توسعه خدمات نوینی چون توسعه استفاده از اپلیکیشن های خدمات خسارت بیمه های درمان، راه اندازی زیرساخت اپلیکیشن بازدید اولیه بیمه نامه بدنه، راه اندازی زیرساخت وب سایت فروش آنلاین بیمه های نوین و کنترل دوره ای و کاهش مدت زمان رسیدگی به پرداخت خسارت های درمان از سویی دیگر به عنوان اهم اقدامات اجراشده در حوزه بیمه ای از سوی بیمه تعاون صورت گرفته است.
مظلومی اضافه کرد: همچنین کنترل ضریب خسارت، جذب و حفظ مشتریان، پیگیری مستمر وصول مطالبات و توزیع مناسب ریسک بیمه گری توسط بیمه های اتکایی از دیگر مواردی است که از سوی بیمه تعاون در سال 1399 صورت پذیرفت.
وی گفت: در سال گذشته تعداد شعب به 28 رسید و هم اکنون 184 پرسنل در شعب و 553 نماینده در بیمه تعاون مشغول فعالیت بوده و 66 درصد حق بیمه تولیدی را نیز به خود تخصیص داده اند.
وی افزود: بر این اساس در زنجان، بوشهر، بجنورد، سمنان و کاشان شعب بیمه تعاون راه اندازی شد و به تعداد نمایندگان نیز 200 نماینده جنرال و 60 نماینده بیمه زندگی افزوده شد.
مدیرعامل بیمه تعاون همچنین به برنامه های آتی شرکت نیز اشاره کرد و عنوان داشت: افزایش سهم بازار و ارتقای جایگاه شرکت، افزایش سرمایه تا مبلغ 5000 میلیارد ریال، افزایش ارزش جدید برای سهامداران از طریق اخذ مجوز قبول اتکائی، توسعه برند و بازار از طریق تبلیغات، معرفی محصولات نوین، تجهیز ساختمان جدید، بهبود و توسعه سازمان فروش بیمه های زندگی و افزایش تعداد نمایندگی ها از جمله مواردی است که در دستور کار بیمه تعاون قرار دارد.
مظلومی افزود: افزایش بهره وری سازمان از طریق درجه بندی شعب، مدیریت فرایندها و تعمیق پیاده سازی مدل تعالی سازمانی و حضور در فرایند جایزه ملی تعالی سازمانی از دیگر مواردی است که بزودی در دستور کار شرکت قرار می گیرد.


قدردانی دبیرکل سندیکای بیمه گران از مدیرعامل بیمه تعاون
در ادامه این مراسم، سید محمد کریمی، دبیرکل سندیکای بیمه گران در سخنانی گفت: شأن حضور سندیکا در چنین جلساتی، حمایتی است و افتخار می کنم که در زمان ریاست بنده در بیمه مرکزی این شرکت بیمه ای مجوز خود را دریافت کرد.
رییس کل سابق بیمه مرکزی اضافه کرد: سهامداران بیمه تعاون باید در نظر داشته باشند که حضور در این شرکت تعاون در تعاون است و حضور در آن بی ضرر خواهد بود.
کریمی همچنین به نحوه مدیریت مدیرعامل بیمه تعاون اشاره کرد و اظهار داشت: دکتر مظلومی فردی با دانش فنی مطلوب بوده و جزو افتخارات صنعت بیمه و از جمله مدیران متخصصی که می تواند در مجامع و اجلاس های مختلف به عنوان نماینده صنعت بیمه پاسخگو باشد .
در ادامه نماینده سازمان حسابرسی به قرائت گزارش پرداخت و موارد مطروحه در گزارش و نیز موارد مطروحه از سوی سهامداران حاضر در جلسه توسط جواد سهامیان مقدم و یونس مظلومی به عنوان رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه تعاون پاسخ داده شد.
شایان ذکر است که در جلسه مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت بیمه تعاون، سیدمحمد کریمی، دبیرکل سندیکای بیمه گران، نرگس میررضی، نماینده بیمه مرکزی، علی محمد مرادی، نماینده سازمان بورس، سعید پورناصرانی، نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آقاپور، نماینده سندیکای بیمه گران حضور داشته و بر روند برگزاری مجمع نظارت داشتند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied