شمانیوز
شما نیوز

صعود همکاران بیمه ملت به قله دماوند

فتح قله دماوند توسط 3 نفر از کارکنان بیمه ملت در قالب یک تیم کوهنوردی در روزهای ششم و هفتم مرداد رقم خورد و پرچم پر افتخار بیمه ملت بر فراز بلندترین قله ایران به اهتزاز درآمد.

 صعود همکاران بیمه ملت به قله دماوند

به گزارش شمانیوز و به نقل از روابط عمومی بیمه ملت، در راستای انجام ورزش‌های گروهی و ایجاد نشاط و شادابی در بین همکاران، تعداد سه نفر از کارکنان شرکت بیمه ملت در روز پنج‌شنبه 7 مرداد 1400 به همراه گروه کوهنوردی «همنوردان پایتخت» موفق به صعود به بام ایران شدند.

سیف‌اله شریف کاظمی و مرتضی طهمورسی از مدیریت بیمه‌های اتومبیل و مژگان عباسی از مدیریت فناوری اطلاعات (IT) سه تن از کارکنان بیمه ملت هستند که توانستند قله دماوند با ارتفاع 5671 متر از سطح دریا را به عنوان بلندترین قله ایران، فتح کنند.

به همین منظور با اعضای این گروه در خصوص جزئیات این صعود، به گفت‌وگو نشستیم که در پی می‌خوانید:

 

* آغاز حرکت گروه از تهران و رسیدن به اولین پایگاه

شروع برنامه از ساعت 4 صبح روز چهارشنبه 6 مرداد آغاز و به همراه اتوبوس تهیه شده توسط گروه از میدان برادران رحمانی تهران به منطقه پلور دماوند حرکت کردیم. پس از صرف صبحانه به محل پارکینگ فدراسیون کوهنوردی رسیدیم. از آنجا به همراه خودروهای پاترول و جیپ به مدت 45 دقیقه مسافت طی کردیم و به پایان جاده خاکی رسیدیم. در کنار مسجد صاحب‌الزمان (عج) راس ساعت 9 صبح آماده پیمایش به سمت کمپ اصلی (بارگاه سوم) شده و نهایتاً پس از حدود 5 ساعت پیمایش در ساعت 14 به کمپ اصلی رسیدیم. پس از کمی استراحت اقدام به برپایی چادرها کرده و شب‌مانی در آن منطقه انجام شد.

 

* مسیر و نحوه رسیدن به قله

رأس ساعت 3 صبح روز پنج‌شنبه 7 مرداد صعود تیم به سمت قله دماوند از سمت جبهه جنوب غربی آغاز و پس از چندین ساعت پیمایش، به منطقه آبشار یخی در ارتفاع ۵۱۰۰ متری رسیدیم که دسترسی به این آبشار، نیازمند منحرف‌شدن از مسیر اصلی جبهه جنوبی است. از این منطقه به بعد به دلیل کمبود اکسیژن  و بخارات گوگرد موجود در منطقه، حرکت کوهنوردان به کُندی و با مشقت صورت می‌گیرد.

خوشبختانه اکثر اعضای گروه موفق شدند خود را با شرایط منطقه وفق داده و به سمت قله صعود کنند. در نهایت رأس ساعت 11 به بام ایران رسیده و همه اعضا بابت این صعود موفقیت‌آمیز، شکرگزاری از پروردگار را به جای آورده و پس تهیه عکس‌های انفرادی و گروهی، بنز تهیه شده توسط شرکت بیمه ملت نیز بر فراز بام ایران به نمایش درآمد و به عنوان حامی کوهنوردان گروه همنوردان پایتخت معرفی شد.

 

* مدت زمان توقف

با توجه به احتمال وقوع بارش طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی سریعاً به سمت کمپ اصلی حرکت و رأس ساعت 5 عصر به بارگاه سوم رسیده و شب را در آنجا استراحت کردیم. صبح روز بعد، به سمت محل پارکینگ فدراسیون حرکت کردیم و پس از سوار شدن به اتوبوس و صرف ناهار در مسیر برگشت، ادامه مسیر داده و برنامه در ساعت 8 شب با رسیدن به محل شروع، به پایان رسید.

 

*سخن پایانی

در پایان بر خود واجب دانستیم از کلیه اعضای تیم مدیریتی شرکت به ویژه مدیر عامل محترم و مدیریت محترم روابط عمومی که شرایط، حمایت‌های مالی و بسترهای لازم جهت فعالیت‌های گروهی، ورزشی را فراهم کردند، تقدیر و تشکر کنیم و امیدواریم این حمایت‌ها همچنان ادامه یابد و شاهد این باشیم که سایر همکاران علاقه‌مند به این نوع ورزش‌های گروهی، که موجب نشاط و سلامتی خانواده بزرگ بیمه ملت می‌شود؛ مشارکت کنند.

 

بیمه ملت با تاکید بر این‌که اراده این دوستان ستودنی و الهام‌بخش است؛ به نوبه خود تلاش می‌کند با کمک به همکاران ورزشکار، انگیزه ورزش را در میان سایر همکاران و خانواده بیمه ملت افزایش دهد.

گفتنی است؛ شرکت بیمه ملت به عنوان حامی گروه 35 نفری کوهنوردی «همنوردان پایتخت»، در صعود به قله دماوند که روزهای ششم و هفتم مردادماه 1400 به وقوع پیوست؛ حضور داشته و بخش‌هایی از هزینه‌های آن را متقبل شد.   

 

   

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied