شمانیوز
شما نیوز

آمار جهانی مبتلایان به کرونا ۱۰ برابر رقم واقعی است

یک مقام ارشد پزشکی استرالیا روز جمعه اعلام کرد که ممکن است ۱۰ میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده باشند.

 آمار جهانی مبتلایان به کرونا ۱۰ برابر رقم واقعی است

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایرنا : آمار رسمی خبرگزاری رویترز از ابتلای یک میلیون نفر در سراسر جهان به کووید – ۱۹ حکایت دارد، اما مقام مزبور تاکید کرد که رقم واقعی مبتلایان جهانی احتمالا ۱۰ برابر بیش از رقم اعلام شده است.

«برندن مورفی» مقام استرالیایی به خبرنگاران گفت: در سراسر جهان، رقم مبتلایان از یک میلیون نفر فراتر رفته، اما معتقدیم که رقم حقیقی،۵ یا ۱۰ برابر این تعداد است.

وی یادآور شد که نرخ مرگ و میر در سراسر جهان بسیار متفاوت است، از اینرو باور داریم که بسیاری از مبتلایان شناسایی نشده اند.

سازمان جهانی بهداشت از کشورهای سراسر جهان خواسته است آزمایش کرونا روی شهروندانشان را جدی تر بگیرند. همچنین برخی منتقدان، تفاوت ها در نحوه شمارش موارد ابتلا به کرونا در برخی کشورها را مورد انتقاد قرار داده اند.

چین که کرونا اواخر سال گذشته میلادی از آنجا شایع شد، به تازگی شمارش موارد بی نشانه ویروس کرونا را آغاز کرده، امری که انتقاد برخی کارشناسان بین المللی را برانگیخته است.

مورفی گفت که بدون انتقاد از چین یا هر کشور دیگری نمی توان به آمار مبتلایان فراتر از آمار ارائه شده در استرالیا اعتماد کرد.

وی افزود: تنها آماری که واقعا به درستی آن ایمان دارم، آمار ارائه شده در استرالیا است.

استرالیا تاکنون ۵ هزار و ۳۰۰ مورد ابتلا به کرونا را گزارش داده و ۲۸ مورد مرگ ناشی از این بیماری را به ثبت رسانده است.

براساس جدیدترین آمار، یک میلیون و ۱۶ هزار و ۲۷۸ نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده اند. از این تعداد، ۲۱۳ هزار و ۱۲۶ نفر بهبود یافته و ۵۳ هزار و ۲۳۶ نفر فوت شده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied