شمانیوز
شما نیوز

در پی گسترش شیوع کرونا؛

​دورکاری کارمندان توییتر دائمی شد

پس از فیسبوک و گوگل، توییتر به کارکنانش پیشنهاد داد در صورت تمایل و با حفظ تمام حقوق و مزایا می توانند برای همیشه از خانه دورکاری کنند.

​دورکاری کارمندان توییتر دائمی شد

 

 به گزارش اختصاصی شمانیوز به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، چندی پیش دو شرکت گوگل و فیسبوک با انتشار بیانیه ای به تمامی کارکنان خود اعلام کردند به منظور قطع زنجیره انتقال و انتشار ویروس کرونا تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی در خانه بمانند و کار و فعالیت های شغلی خود را به صورت دورکاری انجام دهند. اکنون توییتر نیز با انتشار بیانیه ای جدید این قانون را برای کارمندانش دائمی اعلام کرده و از آنها خواسته در صورت تمایل می توانند فعالیت های خود را برای همیشه از خانه پیگیری کنند.

 

+علیرضا+بیرانوند

این در حالی است که توییتر پیش از گوگل و فیسبوک و در همان ابتدای شیوع کووید-19 به تمامی کارکنان خود دستور داده بود که از منزل دورکاری کنند. گرچه این اقدام توییتر در آن زمان موقتی به نظر می‌رسید و امید آن بود که این بیماری خیلی زود مهار شود اما ظاهرا با ماندگار شدن ویروس کرونا و گسترش آن در جهان، این شبکه اجتماعی به کارکنانش اعلام کرده افرادی که موقعیت و امکان فعالیت غیرحضوری را دارند ، در صورت تمایل حتی پس از مهار این ویروس نیز، می توانند به صورت دائمی از خانه دورکاری کنند.

توییتر در بیانیه ای اعلام کرد  که یکی از نخستین شرکت‌هایی است که در مواجهه با COVID-19 الگوی دورکاری را برای کارکنانش الزامی کرد، اما بعید می داند که در بازگشت کارکنان و حضور فیزیکی آنان به دفاتر کار، اولین شرکت باشد.

در بیانیه اخیر آمده است" مهمترین اولویت توییتر حفظ سلامت کارمندان و جوامع است. اگر کارمندان در شرایط و موقعیتی باشند که  امکان کار در خانه را داشته باشند می توانند برای همیشه در خانه بمانند و دورکاری کنند  در غیر اینصورت به محض بهتر شدن شرایط و با اقدامات محتاطانه با آغوش باز پذیرای کارکنانمان خواهیم بود. البته بسیار بعید است که تا سپتامبر دفاتر ما باز شوند و فعالیت حضوری کارکنان آغاز شود.

توییتر همچنین اعلام کرد به کارمندانی که امکان دورکاری و کار از منزل برای آنها وجود ندارد مانند کارمندان ساعتی، حقوق پرداخت خواهد کرد. این شرکت همچنین برای افرادی که برای انجام امور محوله از منزل، مجبور به خرید و راه‌اندازی سیستم‌های خانگی شوند هزینه‌ آن را پرداخت خواهد کرد.

گفتنی است ایده دورکاری کارکنان شرکت توییتر به پیش از پاندمی کرونا باز می‌گردد؛ "جک دورسی" مدیرعامل توییتر در ماه فوریه، به دلیل عدم تمرکز کارکنان شرکت در سان‌فرانسیسکو، ایده کار از راه دور را پذیرفت.

در همین راستا توییتر تمامی جلسات، ملاقات گروهی، کنفرانس و همایش‌های خود را لغو کرده و به برگزاری آنلاین و از راه دور آنها پرداخته است.

لازم به ذکر است که شیوع ویروس کرونا به حوزه فناوری آسیب‌های جدی وارد کرده است که از آن جمله می‌توان به لغو رویدادها، کاهش فروش و تعطیلی کارخانه‌ها اشاره کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied