شمانیوز
شما نیوز

هدیه باورنکردنی دولت روسیه برای تولد فرزند سوم

موالید روسیه با ۱.۵۸ تولد به‌ازای هر زن به‌شدت کاهش یافته است؛ بعد از روی کار آمدن پوتین، سیاست‌های تشویقی برای افزایش جمعیت بیش از پیش قوت گرفت؛ دولت این کشور برای فرزند اول ۱۵هزار دلار و برای تولد فرزند سوم یک خانه به پدر و مادر نوزاد هدیه می‌دهد!

هدیه باورنکردنی دولت روسیه برای تولد فرزند سوم

جمعیت کشور روسیه حدود 145 میلیون نفر و رشد جمعیت آن منفی است؛ بعد از روی کار آمدن پوتین در کشور روسیه‌ سیاست‌های تشویقی برای افزایش جمعیت بیش از پیش قوت گرفت.

بر این اساس، خانواده‌هایی که دارای فرزند می‌شوند مورد حمایت‌های مالی برای تربیت و رشد فرزندشان قرار می‌گیرند؛ دولت این کشور برای فرزند اول 15هزار دلار و برای تولد فرزند سوم یک خانه به پدر و مادر نوزاد هدیه می‌دهد؛ همچنین مادری که دارای فرزند می‌شود می‌تواند 9هزار و 600 دلار کمک‌هزینه دریافت کند.

به گزارش "worldpopulationreview" بین سال‌های 1993 و 2008، جمعیت روسیه با تغییر از 148.37 به 143.25 میلیون نفر کاهش چشمگیری در جمعیت خود مشاهده کرد؛ در این مدت، روسیه نرخ زادوولد پایین و مرگ بالایی را تجربه کرد؛ بعد از این دوره، جمعیت این کشور دوباره به 145.93 میلیون نفر افزایش یافت؛ با این حال، پیش‌بینی می‌شود که جمعیت روسیه در اواخر سال 2020 به اوج خود برسد و مجدداً کاهش یابد.

 

کاهش جمعیت , سیاست‌های تشویقی برای فرزندآوری , کشور روسیه ,

 

روسیه با 1.58 تولد به‌ازای هر زن یکی از کشورهایی است که کم‌ترین نرخ باروری را در جهان دارد؛ این میزان کمتر از میزان نرخ جایگزینیِ 2.1 تولد برای هر زن است؛ همچنین با میانگین سنی 40.3 سال یکی از سالمندترین کشورهای جهان است.

تخمین زده می‌شود که روسیه تا سال 2050 از نهمین کشور پرجمعیت جهان به رتبه 17 برسد! همین‌طور تخمین‌ها نشان می‌دهد که جمعیت روسیه از 142 میلیون نفر در سال 2014 به 128 میلیون نفر تا سال 2050 کاهش می‌یابد! اقتصاد روسیه در دهه اول قرن 21 به‌شدت رشد کرد و در سال 2009 جمعیت روسیه رشدی اندک اما چشمگیر داشت؛ این افزایش بین 15 هزار تا 25 هزار نفر گزارش شده و علت آن کاهش نرخ مرگ‌ومیر و افزایش مهاجرت بوده است.

رشد جمعیت و آمار جمعیتی مدت‌هاست که برای روسیه یک مشکل محسوب می‌شود، زیرا یک دهه پیش این کشور سالانه 1میلیون نفر را از دست می‌داد؛ در این رابطه ولادیمیر پوتین سیاست‌های تشویقی زیادی را برای خانواده‌ها در نظر گرفت تا این معضل را برطرف کند.

جمعیت کشور ما نیز با نرخ رشد زیر یک درصد و نرخ باروری 1.7 فرزند روند کاهش و سالمندی خود را آغاز کرده است اما تا کنون در ارگان‌های مدیریتی کشور برنامه‌ای برای کنترل آن انجام نشده است، این در حالی است که پژوهشگران جمعیتی پیش‌بینی می‌کنند که تا سال 2050 بیش از 30 درصد جمعیت کشور سالمند خواهند بود!

 

 

منبع: تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied