شمانیوز
شما نیوز

جزئیات تشییع پیکر مرحوم محمدعلی کشاورز + فیلم و تصاویر

پیکر مرحوم استاد محمدعلی کشاورز ساعت ۹ صبح امروز با حضور خانواده این هنرمند و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و دوستدارانش در بهشت زهرا (س) تهران تشییع شد.

جزئیات تشییع پیکر مرحوم محمدعلی کشاورز + فیلم و تصاویر

پیکر استاد محمدعلی کشاورز پس از مراسم تشییع ، در محل قطعه هنرمندان در کنار دوستانش استاد انتظامی ، استاد رشیدی و استاد مشایخی آرام خواهد گرفت. استاد محمدعلی کشاورز، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون که از چندی قبل به علت بیماری ریوی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری بود، روز یکشنبه 25 خرداد در ۹۰ سالگی دار فانی را وداع گفت. استاد محمدعلی کشاورز (زادهٔ ۲۶ فروردین ۱۳۰۹ در اصفهان) بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است که نشان درجه یک فرهنگ و هنر جمهوری اسلامی ایران را دریافت کرده بود.

 

ASiizMqqN5aG

 

به گزارش شمانیوز به نقل از عصر ایران : پدرسالار بازیگری سینمای ایران در طول بیش از نیم قرن فعالیت هنری اش در ۴۵ فیلم سینمایی، ۳۸ مجموعه تلویزیونی و ده‌ها تئاتر و تله تئاتر ایفای نقش کرد و از چهره‌های ماندگار فرهنگ و هنر کشور محسوب می‌شود.

 

ASiizMqqN5aG

 

از آثار ماندگار وی می‌توان به مجموعه‌های تلویزیونی پدرسالار، هزاردستان (در نقش شعبان استخوانی)، سربداران (در نقش خواجه قشیری)، افسانه سلطان و شبان (در نقش خوابگزار اعظم) و گرگ‌ها اشاره کرد.


از جمله کار‌های قابل توجه استاد کشاورز در سینما هم می‌توان به رگبار، خشت و آینه، برزخی‌ها، کمال الملک، مردی که موش شد، کفش‌های میرزا نوروز، مادر، جستجو در جزیره، ناصرالدین شاه آکتور سینما، دلشدگان، آقای بخشدار، زیر درختان زیتون، روز واقعه و کمیته مجازات اشاره کرد.

 

isRb672D8R4s


مرحوم استاد کشاورز برای بازی در فیلم مادر ساختهٔ علی حاتمی، نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.


استاد کشاورز سال 1382 در سومین دوره همایش چهره های ماندگار ایران، به عنوان چهره ماندگار حوزه فرهنگ و هنر کشور معرفی شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • عباس

    روحش شاد و یادش گرامی باد