شمانیوز
شما نیوز

اصابت ۱۰ گلوله دیگر از جنگ قره باغ به خداآفرین + عکس

فرماندار خداآفرین گفت: عصر دیروز پیش بیش از ۱۰ گلوله دیگر از منطقه جنگی قره باغ به مناطق غیر مسکونی در روستاهای قلی بیگلو و خلف بیگلو در این شهرستان اصابت کرد .

اصابت ۱۰ گلوله دیگر از جنگ قره باغ به خداآفرین + عکس

علی امیری راد روز شنبه با اشاره به اینکه  گلوله های اصابت  شده امروز در محدوده غیرمسکونی خسارت جانی نداشته است اصلی ترین نگرانی در وضعیت کنونی را تجمع مردم برای تماشای مناطق جنگی در کنار جاده نوار مرزی و رود ارس عنوان کرد.​

وی از مردم خواست به دلیل وجود ناامنی در پی جنگ  جمهوری آذربایجان و ارمنستان  از تجمع و تردد غیرضروری در جاده مرزی و حاشیه رود ارس خودداری کنند.

شهرستان خداآفرین یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی است، که با وسعت ۱۵۲۵ کیلومتر مربع ۳٫۳ درصد مساحت استان را شامل می‌شود و از سمت شمال با جمهوری آذربایجان ، از سمت شرق با استان اردبیل، از سمت غرب با شهرستان جلفا و از سمت جنوب با شهرستان‌های کلیبر و ورزقان هم‌مرز است.

به گزارش ایرنا، با شروع درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در حالی با صدور بیانیه ای نیروهای ارمنستان را به آغاز عملیات متهم کرد که نخست وزیر ارمنستان هم اعلام کرد که جمهوری آذربایجان آغاز کننده حمله بوده است.

مناقشه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی در سال ۱۹۸۸ میلادی آغاز و در سال ۱۹۹۲ میلادی به درگیری‌های نظامی تبدیل شد.

 

 

1467195_10152483746368087_6248781015790742663_n

 

بر اثر این مناقشه هفت شهرستان جمهوری آذربایجان به تصرف نیروهای ارمنستانی درآمد.

در سال ۱۹۹۴ میلادی با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا آتش‌بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، ولی تلاش‌های بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز این مناقشه تا به حال نتیجه‌ای نداشته است.

 

 

منبع: رکنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied