شمانیوز
شما نیوز

فهرست شهرهای تعطیل کرونا + فیلم

فهرست شهرهای تعطیل کرونا اعلام شد که بر اساس آن 150 شهر و مرکز استان به مدت دو هفته تعطیل هستند و محدودیت تردد به سختی در آن ها اعمال می شود.

فهرست شهرهای تعطیل کرونا + فیلم

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در پایان نشست مشترک ویدئو کنفرانس قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا با فرمانداران، بخشداران و روسای شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های سراسر کشور، در محل وزارت کشور گفت: امروز رئیس جمهور یک جلسه فوق العاده گذاشتند تا اطمینان حاصل کنیم که زیر ساخت‌های لازم برای اجرای طرحی که روز شنبه در ستاد  ملی مصوب شد وجود داشته باشد.

او ادامه داد: آخرین آماری که در ارتباط با شهرهای قرمز داریم تعداد ۱۲۴ شهر در کشور، وضعیت قرمز، حدودا ۱۶۰شهر نارنجی و ۹۸ شهر هم وضعیت زرد دارند. این طرح قطعاً از روز شنبه اجرا خواهد شد و قریب به ۲۵ مرکز استان نیز در سطح هشدار سه یعنی قرمز قرار گرفته‌اند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد:‌ تردد درون شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح از اول آذرماه ممنوع است و این اقدام در ادامه تشدید محدودیت ها در شهرها و مناطق قرمز اعمال می شود.

رئیسی تصریح کرد: همه کلانشهرها جزو این ۲۵ شهر هستند. در این وضعیت همه مشاغل تعطیل است به جز مشاغل سطح یک که تامین کننده مایحتاج مردم است. در حوزه اداری هم حداکثر یک سوم کارکنان حق حضور دارند.

سخنگوی ستاد گفت: تردد‌هایی که ایجاد می‌شود در سطح هشدار قرمز و نارنجی است و پلاک های بومی حق حضور در دیگر شهرها را ندارند و اگر وارد شهر دیگری شوند با جریمه سنگینی روبرو خواهند شد. 

او اضافه کرد: اکثر جرائم توسط دوربین‌ها اعمال می شود. همه مدارس و دانشگاه‌ها غیر حضوری است. مراکز مذهبی و فرهنگی هم به مدت دو هفته تعطیل می‌وشند و نماز جماعات و جمعه هم تعطیل خواهد شد.

رئیسی اظهار کرد: در مناطق قرمز جلسات اداری که می‌خواهد برگزار شود حداکثر ۱۵ نفر است و معنی آن این است که جلسه هیات دولت هم اگر قرار است برگزار شود بیش از ۱۵ نفر نباید برگزار شود و بقیه به صورت وبیناری حضور داشته باشند و حتی جلسات مجلس هم قطعا نمی‌تواند در تهران با بیش از ۱۵ نفر تشکیل شود. 

او افزود: این به معنای تعطیلی نیست بلکه به صورت ویدئو کنفرانس با هم ارتباط داشته باشند. در شهر های نارنجی یا سطح هشدار دو، حداکثر افراد میتـ‌وانند ۲۰ نفر و در شهرهای زرد ۳۰ نفر در جلسات فیزیکی حضور یابند. جرائمی هم برای ضمانت اجرایی این تصمیات در نظر گرفته شده است. 

رئیسی تاکید کرد: این محدودیت ها به هیچ وجه راه حل اصلی نیست و تنها راهی که میتواند ما را نجات دهد این است که همه پروتکل‌ها را رعایت کنند.

او تصریح کرد: تعداد مبتلایان کارمندان بانکها زیاد است و طبق این دستورالعمل باید حداقل تعداد حضور یابند. تجمع در بانک ها خیلی خطرناک است و از بانک ها هم خواسته ایم  تسهیلاتی فراهم کنند که مردم راحت تر اقدامات بانکی خود را انجام دهند.

 

 

منبع: برنا

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied