شمانیوز
شما نیوز

4 قدرت قاره کهن استارت قهرمانی می‌زنند

هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا در حالی از امشب به صورت رسمی آغاز خواهد شد که کارشناسان فوتبال در قاره کهن نام 1+4 تیم ملی را به عنوان شانس‌های قهرمانی عنوان کرده‌اند.

4 قدرت قاره کهن استارت قهرمانی می‌زنند

سوت هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا به میزبانی امارات امشب توسط داور اردنی به صدا در خواهد آمد تا با برگزاری دیدار تیم‌های ملی امارات و بحرین این دوره از رقابت‌ها آغاز شود.

مانند تمامی تورنمنت‌ها پیش از شروع این دوره از جام ملت‌ها نیز گمانه‌زنی درباره کاپیتانی که جام قهرمانی 15 کیلویی را بالای سر خواهد برد، صورت گرفته و در این میان نام 1+4 شانس قهرمانی مطرح شده است. ژاپن، استرالیا، کره جنوبی و ایران چهار شانس قهرمانی هستند که رسانه‌های مختلف آسیایی از آنها نام برده‌اند و البته در کنار آنها باید نام امارات را هم اضافه کرد که به عنوان میزبان قطعاً برای قهرمانی خواهد جنگید.

4 قدرت قاره کهن استارت قهرمانی می‌زنند

سامورایی‌ها شانس اول قهرمانی

ژاپن را بدون شک باید بهترین تیم قاره کهن در جام جهانی 2018 دانست، درخشش آنها در روسیه باعث شده کارشناسان به این باور برسند که این تیم شانس اول قهرمانی در جام ملت‌های 2019 امارات است. عملکرد روان ژاپن در دیدارهای جام جهانی و نمایش خوب آنها در دیدارهای دوستانه پس از جام آنها را صدرنشین شانس‌های قهرمانی قرار داده اما بدشانسی ژاپنی‌ها می‌تواند جایی باشد که آنها را در مرحله یک چهارم نهایی به استرالیا برساند.

در صورت صدرنشینی قدرت‌ها، ژاپن به عنوان پرافتخارترین تیم قاره آسیا در مرحله یک چهارم نهایی به استرالیا و در نیمه‌نهایی به ایران برخورد خواهد کرد، اما با شناختی که از روحیه سامورایی‌ها وجود دارد آنها ترسی از برخورد با هیچ یک از شانس‌های اصلی قهرمانی در مرحله حذفی نخواهند داشت و آماده‌اند تا پس از سال 2011 به پنجمین قهرمانی خود برسند.

کره جنوبی امیدوار به طلسم شکنی 59 ساله

کره جنوبی هرچند نتوانست در جام جهانی به موفقیتی مانند ژاپن برسد اما عبور از سد آلمان و امضا کردن سند حذف قهرمان جهان از جام جهانی 2018، نشان داد که آنها هم می‌توانند در جام هفدهم حرفی برای گفتن داشته باشند و پس از 59 سال جام قهرمانی را در آسیا بالای سر ببرند. در بین چهار قدرت اصلی که شانس قهرمانی محسوب می‌شوند، طولانی‌ترین حسرت قهرمانی در آسیا به کره جنوبی مربوط است و حالا آنها امیدوارند با تکیه بر درخشش ستاره‌ای مانند سونگ هیونگ مین بتوانند کابوس خود به پایان برسانند. درخشش خیره کننده این هافبک 26 ساله قطعاً در جام ملت‌ها او را تبدیل به یکی از نقاطی خواهد کرد که هواداران برای دیدنش لحظه‌شماری می‌کنند.

کره جنوبی تنها شانس قهرمانی این دوره از رقابت‌ها است که در صورت صدرنشینی و رخ ندادن شگفتی در سایر گروه‌ها، تا فینال هیچ یک از تیم‌های مدعی قهرمانی را ملاقات نخواهد کرد. برای فینالیست شدن کره جنوبی تنها کافی است آنها صدرنشین گروه شوند و البته کمی خوش‌شانس باشند که به فینال برسند.

کانگوروها مدافع قهرمانی بدشانس

داشتن عنوان مدافع عنوان قهرمانی کار استرالیا را در همین ابتدای کار سخت می‌کرد اما مصدومیت بد موقع 4 ستاره این تیم که در بین آنها دنیل ارزانی هم وجود داشت، باعث شده تا کار برای گراهام آرنولد سخت‌تر شود اما با همین مهره‌ها هم نباید به هیچ عنوان استرالیا را دست کم گرفت. تیمی که از 23 بازیکن فهرستش شانزده نفر در فوتبال اروپا حضور دارند بدون شک حتی بدون حضور 4 ستاره می‌تواند شانس قهرمانی باشد.

اما کار سخت استرالیایی‌ها جایی است که در مرحله یک چهارم نهایی در صورت صدرنشینی احتمال برخوردشان با ژاپن زیاد است، جایی که می‌تواند کار قهرمان را گره بزند.

4 قدرت قاره کهن استارت قهرمانی می‌زنند

راه آسان رسیدن به رویای کی‌روش

تنها تیمی که در این دوره از رقابت‌ها با یک مربی با سابقه هشت ساله قدم به جام ملت‌ها گذاشته است تیم ملی ایران است. هر چند بسیاری از کارشناسان روی ایران به عنوان شانس بزرگی برای قهرمانی حساب باز کرده‌اند اما تأکید سرمربی تیم ملی ایران روی شانس قهرمانی نبودن تیمش نشان می‌دهد که کارلوس کی‌روش تنها به دنبال همان رویای خود که رسیدن به نیمه‌نهایی آسیاست خواهد رفت. اما نباید فراموش کرد حضور بازیکنانی مانند علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، مهدی طارمی و البته مهم‌تر از آنها سامان قدوس نقطه قوتی است که تیم کی‌روش را می‌تواند خطرناک جلوه دهد.

کی‌روش که تیمش در جام جهانی نمایش قابل قبولی داشت، در کنار کره جنوبی تیم‌هایی هستند که در صورت صدرنشینی کار آسانی برای حضور در نیمه‌نهایی خواهند داشت. قرار گرفتن ایران در صدر گروه چهار باعث می‌شود ایران تا نیمه‌نهایی به احتمال زیاد هیچ قدرت بزرگی را پیش‌روی خود نبیند و در این مرحله احتمالاً یکی از تیم‌های ژاپن یا استرالیا را ملاقات کند.

امارات میزبان بدون فوق ستاره

شاید تا قبل از مصدومیت بد موقع و تلخ عمر عبدالرحمن در جریان دیدار تیم الهلال در لیگ برتر عربستان، می‌توانستیم بگوییم تیم ملی فوتبال امارات با امتیاز میزبانی و به لطف درخشش این ستاره جوان یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی است. هر چند با این مصدومیت شانس قهرمانی امارات کمتر شده ولی آنها تیمی نخواهند بود که به راحتی از قهرمانی دست بکشند و با حضور آلبرتو زاکرونی برنامه‌هایی برای رسیدن به جمع چهار تیم خواهند داشت.

البته اماراتی‌ها خوب می‌دانند که احتمال برخوردشان با کره جنوبی یا ایران در مرحله یک چهارم نهایی وجود دارد و به رغم اینکه در گروهی تقریباً آسان قرار گرفته‌اند، در مرحله حذفی می‌توانند با چالش بزرگی روبرو شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied