شمانیوز
شما نیوز

ایران – یمن؛ آغازی برای یک پایان

شگفتی ممنوع، حریف کوچک را جدی می‌گیریم

یمنی‌ها به‌خوبی نسبت به توانایی‌ها و ظرفیت تیم‌شان آگاهی دارند و برابر قدرت‌های گروه خودشان را کوچک می‌دانند اما نمی‌خواهند اعتماد به نفس‌شان را از دست داده و بعضا درباره صعود و خلق شگفتی می‌گویند.

شگفتی ممنوع، حریف کوچک را جدی می‌گیریم

بالاخره وقتش رسید. از وقتی هیاهوی جام جهانی خوابید حواس‌مان به جام ملتها بود و اینکه تیم ملی می‌خواهد در این تورنمنت چه کند.اینجا اما داستان مان با جام جهانی فرق می کند.اگر آنجا صعود از مرحله گروهی شبیه رویا بود و با تیم کی‌روش به این رویا نزدیک شدیم در قاره خودمان 43 سال است که قهرمانی رویا شده.اینجا دیگر کسی به صعود از گروه فکر نمی کند و حتی حالا که تورنمنت 24 تیمی شده عبور از مراحل یک هشتم نهایی و یک چهارم نهایی هم در نظر هوادار تیم ملی نمی‌آید چون همه از این تیم، تیم اول آسیا، تیمی که در جام جهانی گل کاشت قهرمانی می خواهند.

شگفتی ممنوع، حریف کوچک را جدی می‌گیریم

این باید نقطه شروعی برای یک پایان باشد.شروعی برای پایان دادن به حسرت‌ها،ناامیدهای و شکست‌هایی که در این چهل و چند سال پشت سرشان گذاشتیم و رسیدیم به این تیم امیدوار کننده.اینجا قرار است نقطه پرتاب موشکی باشد که تا فینال هین طور در حال اوج گرفتن خواهد بود و مسیرش را تغییر نخواهد داد.اینجا قرار است حتی نقطه ای برای علاقمند کردن دوباره مردم به فوتبال و تیم ملی کشورشان باشد.تیمی که قرار است کارهای بزرگش را این بار در ابعاد قاره ای به رخ آسیا بکشاند و تبدیل به تیمی بشود که برای قهرمانی از همین گام نخست شبیه قهرمان‌ها شده و گام محکمی برای رقم زدن یک اتفاق بزرگ برمی‌دارد.

حریف نخست تیم ملی ، تیم ملی یمن است که ماه ها اسیر جنگ بود و بعد از صعود از پلی‌آف تا چندین ماه اردو و بازی تدارکاتی نداشت اما طی دو سه ماه اخیر در اردو بوده و چند بازی تدارکاتی هم برگزار کرده است.سرمربی یمن خیلی دیر انتخاب شد و تدارکات این تیم برای تورنمنتی مثل جام متها هرگز کافی نیست اما به هیچ وجه نمی‌توان یمن کوچک را دست کم گرفت.آنها درست شبیه اردن و فلسطین از جمله تیم‌های کوچک عربی هستند که به سختی شکست می خورند و اصطلاحا چغر و سختکوش هستند.تعداد زیادی از بازیکنان یمن در لیگ ستارگان قطر بازی می کنند و کیفیت پایینی ندارند ضمن اینکه مربی اسلواک این تیم هم مربی قابلی است.

یمنی‌ها به خوبی نسبت به توانایی ها و ظرفیت تیم شان آگاهی دارند و در برابر قدرت های گروه خودشان را کوچک می‌دانند اما نمی‌خواهند اعتماد به نفس‌شان را از دست داده و بعضا در مصاحبه هایشان درباره صعود و خلق شگفتی می‌گویند تا به عنوان یک شکست خورده و از پیش باخته وارد این تورنمنت نشوند.

اما این سوی میدان برای تیم ما داستان فرق می کند. ما به این بازی در حکم پلی برای پیروزی‌های بعدی نگاه می‌کنیم.به اینکه باید تورنمنت را خوب شروع کنیم و از همین نقطه آغاز میخ‌مان را محکم بوبیم.برای این کار بزرگ به اندازه کافی نیروی خوب داریم حتی اگر یکی از بهترین‌هایمان به این مسابقه نرسیده باشد.اینجا برای تیم ما نقطه پرتاب است هر چند یمن را جدی می‌گیریم و البته اجازه شگفتی به این تیم نخواهیم داد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied