شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

ثبت نام کتاب درسی 1400 - 1401

چند سالی می باشد که سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برای نظارت بهتر و بیشتر روی عملکرد توزیع کتاب های درسی دانش آموزان تو همه مقاطع تحصیلی سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی را راه اندازی کرده است . این طوری دانش آموزان و یا اولیا آن ها می توانند در زمان اعلام شده توسط این سازمان وارد سایت irtextbook.ir یا irtextbook.com بشن و فرآیند ثبت نام کتاب های درسی مقطع مد نظر خود را انجام دهند .

ثبت نام کتاب درسی 1400 - 1401

چند سالی می باشد که سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برای نظارت بهتر و بیشتر روی عملکرد توزیع کتاب های درسی دانش آموزان تو همه مقاطع تحصیلی سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی را راه اندازی کرده است . این طوری دانش آموزان و یا اولیا آن ها می توانند در زمان اعلام شده توسط این سازمان وارد سایت irtextbook.ir یا irtextbook.com بشن و فرآیند ثبت نام کتاب های درسی مقطع مد نظر خود را انجام دهند .

اما هنوز خیلی از دانش آموزان که تصمیم به تکمیل فرم ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ را دارند با این سامانه و جزئیات این ثبت نام آشنایی لازم رو ندارند به همین منظور در ادامه این مقاله در خصوص جزئیات این ثبت نام از جمله، زمان، نحوه و هزینه ثبت نام کتاب های درسی 1400 - 1401 به طور کامل توضیح داده شده است.

 

زمان ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱

 

زمان ثبت نام کتاب های درسی هر سال توسط سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اعلام می شود . همه دانش آموزان جهت ثبت نام کتاب های درسی مقطع تحصیلی مد نظر خود باید طبق زمانی که این سازمان برای پایه تحصیلی آن ها اعلام می کند وارد سایت ثبت نام شده و با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز و هزینه مشخص شده، اقدام به ثبت نام کتاب های درسی خود کنند . زمان ثبت نام کتاب های درسی برای پایه های مختلف متفاوت می باشد.در جدول زیر زمان ثبت نام کتاب های درسی برای همه پایه ها گفته شده است.

 

Capture

 

توصیه می شود به منظور جلوگیری از اشتباه در ثبت نام ، راهنمای سایت ثبت نام کتاب درسی سامانه تحصیلیکو را مطالعه شود

 

 سایت ثبت نام کتاب درسی irtextbook

 

 

مدارک لازم برای ثبت نام کتاب درسی 1400 - 1401

 

به استناد سایت تحصیلیکو دانش آموزان برای تکمیل فرم ثبت نام خود باید بعد از ورود به سایت ثبت نام ، مدارک لازم خود را از قبل آماده کرده تا در زمان ثبت نام با مشکلی مواجه نشوند. البته مدارک ثبت نام کتاب درسی ، چیز پیچیده ای نیست و تنها با کد ملی و سریال شناسنامه می توان در این دو سایت ثبت نام کرد .

پس به طور کلی مدارک لازم برای ثبت نام کتاب درسی 1400 - 1401 شامل شماره ملی و اطلاعات شناسنامه ای دانش آموزان می شود و دانش آموزان برای ورود به بخش ثبت سفارش کتاب های درسی فقط به کد ملی و سریال شناسنامه نیاز دارند .

 

نحوه ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱

 

همان طور که گفته شد، نحوه ثبت نام کتاب های درسی 1400 - 1401 به صورت اینترنتی در سایت ثبت نام کتاب درسی به آدرس irtextbook.ir و یا irtextbook.com انجام می شود که همه دانش آموز های ابتدایی و متوسطه اول و دوم باید با مراجعه به این سایت و وارد کردن اطلاعات لازم از جمله رمز عبور و 6 رقم آخر شماره سریال شناسنامه خود وارد پنل دانش آموزی شده و بعد از پر کردن فرم ثبت نام و پرداخت هزینه مربوطه، ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱​ رو انجام دهند .

 

  • نحوه ثبت نام کتاب های درسی به طور خلاصه :
     
  1. ورود به سامانه ثبت سفارش کتاب های درسی به آدرس irtextbook.ir و یا irtextbook.com
  2. ثبت کد ملی دانش آموز و شماره سریال شناسنامه
  3. تکمیل فرم ثبت نام با توجه به اطلاعات دانش آموزی
  4. پرداخت هزینه خرید کتاب های درسی

 

1397070812150330815536744 - Copy - Copy - Copy

 

 راهنمای ثبت نام کتاب درسی در سایت تحصیلیکو مطالعه شود

 

 ثبت نام کتاب درسی

 

 

هزینه ثبت نام کتاب های درسی 1400 - 1401

 

به استناد سایت تحصیلیکو هزینه ثبت نام کتاب درسی برای مقاطع مختلف متفاوت می باشد و قیمت هر کتاب درسی پشت جلد همون کتاب درج می شود که با جمع کردن این قیمت ها ، کل هزینه برای هر پایه و مقطع به طور جداگونه حساب می شود . دانش آموزان بعد ثبت نام در سامانه مربوطه باید هزینه ثبت نام کتاب درسی پایه مد نظر خود را به صورت الکترونیکی از طریق درگاه های عضو شتاب پرداخت کنند تا فرایند ثبت نام آن ها نهایی شود.

این سامانه باعث شده که وجود افراد مداخله گر در فروش کتاب های درسی تا میزان چشمگیری کاهش پیدا کند و هزینه کتاب درسی ثابت بماند . دانش آموزان به غیر از هزینه خرید کتاب درسی مبلغ دیگه ای پرداخت نمی کنند و دیگر نگرانی بابت تاخیر در زمان تحویل کتاب های درسی خود ندارند.

حجم کتاب، تعداد کتاب های درسی هر مقطع، مباحث آموزشی و نوع رشته تحصیلی از عوامل تاثیر گذار در قیمت کتاب های درسی هر مقطع می باشد که با توجه به این که هنوز قیمت های دقیق و مصوبی برای کتاب های درسی 1401- 1400 تصویب نشده است نمی تونیم در خصوص قیمت دقیق هر پایه اظهار نظر کنیم . اما به احتمال زیاد هزینه ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ اختلاف چندانی با سال قبل نداشته باشد.

 

به استناد سایت تحصیلیکو زمان بندی ثبت نام کتاب درسی پایه هفتم متفاوت از بقیه پایه هاست

 

 ثبت نام کتاب درسی هفتم

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی