شمانیوز
شما نیوز

کباب بادمجان

طرز تهیه کباب بادمجان با گوشت چرخ

درست کردن یک کباب بادمجان خوشمزه مجلسی مناسب براس مهمونی در ادامه این آموزش خوشمزه را از دست ندهید

طرز تهیه کباب بادمجان با گوشت چرخ

به گزارش شمانیوز: اگر می خواهید یک کباب تابه ای متفاوت تهیه کنید که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و از ترکیب یک سس خوشمزه با گوشت چرخ کرده و بادمجان کبابی تهیه می شود. کباب بادمجان را می توانید به همراه نان تازه و سبزی خوردن یا برنج به راحتی سرو کنید. این غذا برای کسانی که ترکیب بادمجان کبابی را با گوشت دوست دارند بهترین گزینه می باشد. شما می توانید کباب بادمجان را در فر یا در تابه به دلخواه تهیه کنید. 

مواد لازم

گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم

بادمجان ۲ عدد

پیاز ۲ عدد

زعفران دم کرده به مقدار لازم

کره و روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

گوجه ۲ عدد

رب ۱.۵ ق غذا خوری

آب جوش ۱/۲ لیوان

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا، پودر سیر

مرحله اول: کبابی کردن بادمجان

ابتدا باید بادمجان ها را بشورید و روی شعله پخش قرار دهید تا کبابی شود حتما روی بادمجان ها چند سوراخ ایجاد کنید تا کبابی شود و بعد از این که پخته شد داخل نایلون قرار دهید یا در یک ظرف درب قرار دهید تا با ایجاد بخار به راحتی پوست بادمجان کنده شود سپس با کمک چاقو ساطوری ریز خرد کنید.

مرحله دوم: تهیه مایه کباب تابه ای

در ادامه یکی از پیاز ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید به همراه گوشت و ادویه های گفته شده و بادمجان داخل یک کاسه بریزید و مواد را خوب ورز دهید تا یکدست و منسجم شود.برای این که مزه ها به خورد هم برود بهتر است برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید و بعد پخت را شروع کنید.

 

مرحله سوم: پخت کباب بادمجان در فر و تابه

در ادامه باید کف سینی یا قالب یا تابه مورد نظر را چرب کنید و مواد کباب تابه ای را داخل آن پهن کنید و روی آن اسلایس گوجه فرنگی و پیاز قرار دهید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه یا روی شعله گاز قرار دهید و بگذارید تا کباب تابه ای پخته شود.

مرحله چهارم: افزودن سس

رب گوجه فرنگی را داخل یک تابه کمی تفت دهید و بعد از این که بوی خامی رب از بین رفت آب جوش و کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و روی کباب بریزید و بگذارید تا سس به خورد مواد برود و بعد از این که آب اضافی کشیده شد کباب بادمجان حاضر شده است

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی