شمانیوز
شما نیوز

بدترین موقع روز برای نوشیدن شیر

شیر یکی از مفیدترین و مهم ترین مواد مغذی است که تمام افراد باید در سنین مختلف مصرف کنند اما نوشیدن شیر زمان خاص خود را دارد تا آهن و کلسیم آن بهتر جذب شود.

بدترین موقع روز برای نوشیدن شیر

به گزارش شمانیوز به نقل از برنا : شیر یکی از مواد مغذی مهم برای افراد در تمام سنین می باشد زیرا به هضم غذا کمک می کند و مواد مغذی را در بدن متعادل می سازد و انرژی لازم را به جسم خواهد داد. شیر همچنین بخشی از رژیم غذایی افراد به مدت سال های زیاد بوده است.

انواع مختلفی از مواد معدنی و ویتامین ها در شیر وجود دارند که باعث می شود آن را به یک غذای کامل و مناسب برای سلامت انسان تبدیل کنند. زمان نوشیدن شیر نقش مهمی را در چگونگی هضم آن دارد و فواید زیادی را به بدن می رساند.

شیر همچنین یک غذای طبیعی و در دسترس در کل جهان می باشد که حاوی تمام مواد مغذی برای رشد بدن فرد است .

در این قسمت به بهترین زمان نوشیدن شیر در رژیم غذایی اشاره کرده ایم.

 

​مصرف شیر در صبح :

صبح زود معمولا بهترین زمان برای نوشیدن شیر می باشد زیرا بدن را فعال و با انرژی برای کل روز نگه می دارد و همچنین یک نوشیدنی سالم و کم چربی است که کلسیم مورد نیاز بدن را تامین می کند.

شیر همچنین دارای مواد مغذی ضروری می باشد که فواید زیادی برای سلامتی دارند . مصرف شیر گرم هنگام صبح بهترین کار برای شروع روز می باشد. همچنین پروتئین های موجود در شیر فواید زیادی برای افرادی دارند که قصد افزایش توده عضلانی دارند.

نوشیدن شیر در عصر، برای افراد در تمام سنین مناسب است زیرا قدرت افراد سالخورده را افزایش می دهد و به کودکان نیز انرژی می بخشد . مصرف شیر به طور منظم هنگام عصر همچنین به تسکین وضعیت های مختلف و دردناک بدن مثل مشکلات بینایی و یا سنگ کلیه کمک می کند.

شیر منبع غنی از کلسیم می باشد که یک ماده مهم برای حفظ سلامت استخوان ها است . کلسیم شیر حتی با فعالیت کم هنگام عصر نیز جذب بدن خواهد شد.

 

مصرف شیر بعد از وعده غذایی :

نوشیدن شیر بعد از وعده غذایی به هضم راحت تر غذا کمک می کند . هرگز نباید شیر را در طول وعده غذایی مصرف کنید زیرا هضم غذا را سخت می کند و به جای آن بهتر است که نوشیدن آن را به بعد از وعده غذایی موکول کنید . همچنین این شیر باید گرم نوشیده شود تا بتواند هضم شما راحت تر کند و حداکثر انرژی را به بدن برساند.

 

مصرف شیر در شب :

نوشیدن شیر در زمان های مختلف ، اثرات متفاوتی روی بدن دارد . مصرف شیر در شب به آرامش کمک می کند و باعث می شود که بهتر و با آرامش بیشتر بخوابید . همچنین خستگی و استرس را در طول شب از بدن دور می کند.

مصرف شیر گرم در طول شب بدن شما را ریلکس می کند و یبوست را نیز به خوبی درمان خواهد کرد . کلسیم موجود در شیر کمک می کند که وزنتان را در حالت متناسبی نگه دارید . در صورت نوشیدن شیر به طور منظم و هنگام شب می توانید چربی بدن خود را کاهش دهید و یک نوشیدنی کامل است که باید در رژیم غذایی شما گنجانده شود.

همچنین منبع غنی از کلسیم و مواد معدنی ضروری برای استخوانها و دندانهای سالم می باشد و خطر ابتلا به پوکی استخوان را نیز کاهش می دهد . همچنین پوست شما را نرم و درخشان نگه می دارد.

نوشیدن شیر به صورت روزانه به کاهش وزن سریع تر نیز کمک می کند در نتیجه جزء مهمی در رژیم غذایی برای لاغر شدن است . همچنین از بیماری هایی مثل فشار خون پایین ، سکته و سوزش معده جلوگیری می کند.

فرقی ندارد که شیر را در صبح و یا وعده عصرگاهی خود مصرف کنید . در هر حال فواید اعجاب انگیزی برای شما دارد و این گونه یک سبک زندگی سالم را ایجاد خواهید کرد.

 

قبل از خواب

اگر مشکلی برایتان با نوشیدن شیر به وجود نمی آید و دچار نفخ و دل درد نمی شوید ، برای داشتن خوابی آرام و راحت ، قبل از خواب شیر مصرف نمایید زیرا در هنگام خواب، شیر حاوی تریپتوفان است و بدن فرصت دارد که کلسیم و پروتئین خود را از این ماده غذایی تامین کند.

 

در وعده صبحانه

مصرف یک لیوان شیر در وعده صبحانه مطلوب است زیرا صبحانه کمترین میزان آهن را دارد ، کلسیم از جذب آهن جلوگیری می کند. همچنین مصرف شیر در صبحانه سبب رفع بی حالی، بی حوصلگی و عصبانیت و افزایش یادگیری می شود.

 

بدترین زمان مصرف شیر ؛ شیر را در چه زمانی مصرف نکنیم؟

شیر را در وعده ناهار مصرف نکنید زیرا مصرف شیر جلوی اشتها را می گیرد و سبب می شود آهن و روی محصولات گوشتی جذب بدن نشوند.

 

رفع سردی شیر با دارچین

مصرف شیر به همراه دارچین سبب می شود سردی شیر از بین رفته و جذب مواد مغذی شیر افزایش یابد . در طب سنتی نیز توصیه شده افراد سالمند مبتلا به پوکی استخوان و آرتروز، شیر را با دارچین بخورند.

مصرف شیر همراه میوه های تازه سبب می شود که آهن و کلسیم شیر به علت ویتامین C موجود در میوه ها بهتر جذب شوند.

 

مقدار نوشیدن شیر در روز

کودکان زیر هفت سال بهتر است در روز، 1.5 تا دو لیوان بنوشند.

در سنین بلوغ پسرها باید سه لیوان و دخترها باید 2.5 لیوان شیر بنوشند.

مقدار شیری که افراد بالغ و سالمند باید در روز بنوشند ، دو لیوان است.

نوشیدن 3.5 تا چهار لیوان شیر در کنار مصرف سایر لبنیات برای خانم های شیرده و بارداردر طول روز ضروری است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳۸ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • غلامرضا مهاجري

    از مصرف شیر و روش استفاده آن سپاسگزاریم

  • ناشناس

    خبر خوبی بود