شمانیوز
شما نیوز

طرز تهیه خورش انار و بادمجان خوشمزه

پیاز را پوست کنده و ریز خرد کنید؛بعد در تابه ای مقداری رروغن بریزید و روی حرارت بگذارید وقتی روغن داغ شد پیاز را سرخ کنید و پس از برشته شدن آن را از روغن دراورده به کناری بگذارید.

طرز تهیه خورش انار و بادمجان خوشمزه

با سایت شمانیوز همراه باشید تا طرز تهیه خورش انار و بادمجان را یاد بگیرید.

 

مواد لازم : 

پیاز متوسط 1 عدد
آب انار 2 پیمانه
دانه انار 1 پیمانه
گوشت مرغ 400 گرم
بادمجان قلمی 3 عدد
روغن 2 ق س

 

پیاز را پوست کنده و ریز خرد کنید؛بعد در تابه ای مقداری رروغن بریزید و روی حرارت بگذارید وقتی روغن داغ شد پیاز را سرخ کنید و پس از برشته شدن آن را از روغن دراورده به کناری بگذارید.مرغ را در روغن داغ در تابه گذاشته و سرخ کنید بهتر است هنگام سرخ کردن درتابه را بگذارید تا مرغ بهتر سرخ شود میتوانید کمی نمک و فلفل هم به مرغ اضافه کنید تا طعم دار شود.

 

پس از سرخ شدن مرغ دانه های انار را هم به تابه اضاافه کنید و پس از کمی تفت دادن پیاز سرخ شده را هم افزوده و خوب مخلوط کنید.حالا نوبت اضافه کردن ادویه نمک و فلفل سیاه است پس از کمی تفت دادن مواد داخل تابه،میتوانید آب انار را اضافه کرده و در ظرف را بگذارید تا با حرارت کم آرام آرام بپزد و جا بیفتد.

 

بادمجان ها را پوست کنده ،نمک زده و کناری بگذارید.بعد از حدود 20 دقیقه آنها را با دستمال خشک کنید و در تابه ای با مقداری روغن سرخ کنید.20 دقیقه مانده به آخر پخت ،بادمجانهای سرخ شده را به خورش اضافه کنید و اجازه دهید تا خورش جا بیفتد.

 

154341384231951-irannaz-com-300x200

 

نکات

1. اگر آب انار در دسترس نبود میتوانبد 2 قاشق سوپخوری رب انار غلیط اضافه کنید.

 

2. ادویه خورشی شامل زیره سیاه زنجبیل جوز هندی فلفل قرمز زردچوبه و فلفل سیاه است همینطور اگر دانه های انار ترش بود میتوانید کمی شکر به آن اضافه کنید.

 

نکات تکمیلی در مورد خورش انار و بادمجان

خورش انار و بادمجان جزو انواع خورش میباشد زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 15 دقیقه و زمان پخت و انتظار آن در حدود 1 ساعت و 30 دقیقه میباشد .خورش انار و بادمجان را می توانید در وعده نهار – شام – سرو کنید .توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

 

منبع : ایران ناز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied