شمانیوز
شما نیوز

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی با طعمی فوق العاده دلچسب

کیک گونه‌ای شیرینی است که خاستگاه اروپایی دارد. اگرچه به باور باستان‌شناسان این خوراک از زمان‌های باستان وجود داشته‌است، اما تصوری که از کیک امروزی وجود دارد و سه ویژگیِ شیرین بودن، سبکی و بافت اسفنجی را در ذهن مجسم می‌کند، نوعی شیرینی است که از میانهٔ سدهٔ هجدهم به وجود آمده‌است.

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی با طعمی فوق العاده دلچسب

کیک خیس ترکیه ای یکی از کیک های محبوب کودکان و حتی بزرگسالان است.این کیک به دلیل بافت نرم و لطیفی که دارد مورد استقبال ایرانی ها قرار گرفته ، این کیک بسیار بی نظیر است.برای یادگیری این خوراکی خوشمزه همراه ما در شمانیوز بمانید.

 

  • زمان پخت : 45 دقیقه
  • این مقدار برای 6 نفر است.
  • زمان آماده سازی : 20 دقیقه

 

مواد لازم

  • آرد 2 پیمانه
  • شکر1 پیمانه
  • تخم مرغ 3 عدد
  • شیر1 پیمانه
  • وانیل1 قاشق چایخوری
  • پودر کاکائو1 قاشق غذاخوری
  • روغن مایعا پیمانه
  • بکینگ پودر1 قاشق غذاخوری

 

دستور پخت:

قبل انجام مراحل تهیه کیک ابتدا تمام مواد را 20 دقیقه از قبل از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد.

 

مرحله اول

ابتدا یک ظرف مناسب انتخاب کنید و شیر، پور کاکائو، شکر و روغن را درون آن بریزید و به خوبی با هم زن بزنید تا مواد با یکدیگر ترکیب شوند و بعد از اینکه به خوبی ترکیب شدند به اندازه یک لیوان از مواد شکلاتی برمی داریم و کنار می گذاریم تا در مرحله آخر به کیک اضافه کنیم تا حالت خیس به خود بگیرد.

 

مرحله دوم

در این مرحله آرد و بکینگ پودر را چند بار از صافی عبور دهید (این کار باعث می شود کیک پف دار شود) و به خوبی مخلوط کنید.

 

مرحله سوم

مخلوط آرد و بکینگ پودر را در چنیدن مرحله به مواد شکلاتی اضافه می کنیم و هم می زنیم و در این میان وانیل را نیز اضافه میکنیم و سپس تخم مرغ ها را یکی یکی به مواد اضافه میکنیم و به خوبی با هم زن می زنیم تا مواد کیک آماده شود.

 

مرحله چهارم

در این مرحله قالب مناسب را انتخاب میکنیم  و کف قالب را چرب می کنیم و مقداری آرد به سطح قالب پخش میکنیم تا کیک به قالب نچسبد و سپس مواد کیک را درون قالب می گذاریم و درون فری که از نیم ساعت قبل با دمای 175 درجه گرم شده است به مدت 45 دقیقه قرار می دهیم.

 

مرحله پنجم

به هیچ عنوان در نیم ساعت اول پخت کیک درب فر را باز نکنید و بعد از گذشت نیم ساعت می توانید با یک خلال دندان پختن کیک را تست کنید و وقتی از پخت کیک مطمئن شدید آن را در حالت داغ از فر خارج کنید و سریع برش بزنید و یک لیوان سس شکلاتی که کنار گذاشته بودید را روی کیک بریزید و کنار بگذارید تا کیک سرد شود و سپس آن را از قالب خارج کنید و نوش جان بفرمایید.

 

نکات طلایی در پخت کیک

نکته 1 : شیر و تخم مرغ را نیم ساعت قبل از شروع کار از یخچال خارج کنین تا هم دمای محیط شوند .

 

نکته 2 : تخم مرغ ها را یکی یکی به مایع اضافه کنید .

 

نکته 3 : مخلوط آرد و بکینگ پودر رو 3 بار الک کنید .

 

نکته 4 : در 20 دقیقه اول به هیچ وجه در فر رو باز نکنید .

 

نکته 5 : برای اینکه متوجه بشین کیک پخته ، پس از 40 دقیقه ، در کیک یک خلال دندان فرو کنین اگر به خلال دندان موادی از کیک نچسبید یعنی اینکه کیک آماده ست .

 

نکته 6 : چون مواد سس رقیق و آبکی هستند برای هم زدن سس با همزن یکی از پایه های همزن را خارج کنید تا مواد به اطراف پاشیده نشود.

 

نکته 7 : پودر کاکائو هر چه تیره تر و با کیفیت تر باشد، کیک خوشرنگ تر می شود.

 

نکته 8 : در تهیه کیک های شکلاتی ، به جای بکینگ پودر از جوش شیرین استفاده نکنین زیرا بکینگ پودر باعث بهتر شدن رنگ کاکائو در کیک می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied