شمانیوز
شما نیوز

با خواص شفابخش اسطوخودوس آشنا شوید

در این مطلب چند مورد از خواص اسطوخودوس ارائه شده است. با ما همراه باشید.

با خواص شفابخش اسطوخودوس آشنا شوید

گل های بنفش و زیبای اسطوخودوس در کنار یکدیگر منظره ای بسیار چشم نواز به وجود می آورند. روغن و عصاره این گیاه نیز به عنوان درمانی طبیعی کاربرد های زیادی دارد. بنابراین اسطوخودوس فقط یک گل تزیینی نیست و به عنوان دارویی گیاهی شناخته شده است. همچنین می توان برای خوش عطر کردن غذا ها هنگام پخت و پز نیز از آن استفاده کرد. با این حال به دلیل عطر قوی و زیادی که دارد باید با احتیاط مصرف شود. همچنین از عطر آن در تهیه شامپو ها و لوسیون ها نیز استفاده می شود. بهترین و قابل توجه ترین خواص گیاه اسطوخودوس خواص دارویی و شفابخشی آن است. در این مطلب چند مورد از خواص اسطوخودوس ارائه شده است.

 

شوره سر

وجود شوره های سفید روی سر که روی شانه ها نیز افتاده و نمایان می شوند، باعث خجالت افراد می شود. روغن اسطوخودوس می تواند پوست سر شمارا از وجود شوره پاک کند. خواص آنتی اکتریال و ضد قارچی و بازسازی کننده اسطوخودوس می تواند پوست سر را عاری از هرگونه قارچ و التهاب کند. برای استفاده از آن ابتدا سرتان را با آب نیمه گرم شستشو دهید و با حوله آب آن را بگیرید. سپس 15 قطره روغن اسطوخودوس را در دو قاشق روغن زیتون یا بادام ریخته و در یک ظرف مخلوط کرده و 10 ثانیه در ماکروویو قرار دهید یا روی حرارت غیر مستقیم بگذارید تا کمی گرم شود. روغن را روی پوست سر ماساژ داده و با کلاه حمام بپوشانید. یک ساعت صبر کنید و سپس دوباره با شامپوی خود موها را شستشو دهید. برای نتایج بهتر یک بار در هفته ای روش را تکرار کنید.

مشکلات هاضمه

روغن اسطوخودوس برای هضم بهتر و درمان نفخ شکم نیز مفید است. زیرا باعث تحرک غذا در داخل روده می شود. این روغن همچنین برای تحریک تولید اسید معده و صفرا نیز به کار میرود و از این طریق باعث درمان سوء هاضمه، درد معده، حالت تهوع و اسهال نیز می شود.

تسکین درد

روغن اسطوخودوس نقش مهمی در تسکین دردهایی نظیر گرفتگی عضلات، روماتیسم، گردن درد و کمر درد دارد. به علاوه، ماساژ منظم با این روغن می تواند دردهای مفاصل را نیز بهبود بخشد.

تسکین خارش پوست

اگر زیاد دچار گزش پشه می شوید، روغن اسطوخودوس داروی شماست. از روغن اسطوخودوس به دلیل خواص طبیعی ضد التهابی، ضد عفونی کننده و ضد قارچی استفاده کنید تا خارش و تورم و قرمزی گزش پشه را کاهش دهید. فقط کافی است چند قطره روغن روی محل گزش پشه بزنید و 15 دقیقه صبر کنید تا بهبود آن را حس کنید.

خواص آرامبخش

تنفس بخارات روغن اسطوخودوس می تواند باعث خواب آلودگی شما شود. طبق تحقیقات جدید، عطر اسطوخودوس باعث کاهش ضربان قلب و فشار خون شده و در نتیجه آرامبخش است.

 

منبع : مه شو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied