شمانیوز
شما نیوز

آموزش و طرز تهیه 6 ماسک مو شگفت انگیز برای موهایتان

در این مقاله چند مورد ماسک مو خانگی موثر در سالم نگه داشتن موها ارائه شده است. اما ابتدا باید بدانیم چرا استفاده از ماسک مو در مراقبت از مو بسیار مهم است. با ما در ادامه همراه باشید تا 6 ماسک مو موثر و مفید را برای موهایتان معرفی کنیم.

آموزش و طرز تهیه 6 ماسک مو شگفت انگیز برای موهایتان

با وجود عواملی مانند آلودگی هوا، حرارت و مواد شیمیایی موجود در شامپوها، داشتن موهای سالم می تواند بسیار سخت باشد. به همین دلیل داشتن برنامه مراقبت از مو بسیار مهم است. و هر گونه مراقبت از مویی بدون داشتن ماسک موی مناسب، ناقص می ماند. در این مقاله چند مورد ماسک مو خانگی موثر در سالم نگه داشتن موها ارائه شده است. اما ابتدا باید بدانیم چرا استفاده از ماسک مو در مراقبت از مو بسیار مهم است. با ما در ادامه همراه باشید تا 6 ماسک مو موثر و مفید را برای موهایتان معرفی کنیم.

 

چرا به ماسک مو نیاز داریم؟

اگر نمی دانید چرا باید ماسک مو استفاده کنید و در استفاده از آن دو دل هستید، در ادامه لیستی از فواید استفاده از ماسک مو آورده شده که با مطالعه آن مطمئن خواهید شد.

  • ماسک موها حاوی مواد مغذی بسیاری هستند که موها را تغذیه می کند.
  • کمک می کند تارهای مو آبرسانی شده و از وز شدن و پرش تار های مو جلوگیری می کند.
  • برخی از ماسک های مو کمک می کند Ph پوست سر شما به تعادل برسد.
  • برخی در کنترل چربی پوست سر نیز تاثیر دارد که این باعث می شود درمان شوره سر، ریزش مو و خشکی پوست سر نیز محسوب شوند.
  • ماسک موها در درخشان شدن موها تاثیر داشته و انسدادهای فولیکول موها را برطرف کرده و این کار باعث می شود موهایی صاف، قوی و ابریشمی داشته باشید.

در ادامه به معرفی انواع ماسک موهای خانگی مفید و موثر برای پوست و موی سر پرداخته ایم.

 

چگونه از ماسک مو استفاده کنیم؟

ماسک مو، مرحله آخر در شستشوی موهای شماست و استفاده از آن بسیار ساده بوده و چند دقیقه وقت شما را خواهد گرفت.

 

مواد مورد نیاز:

  • شامپو
  • نرم کننده
  • ماسک مو

 

فرآیند

  • قبل از حمام موهای خود را برس بکشید تا از هم جدا شود و در طول شستشو گره در آنها ایجاد نشود.
  • موهای خود را با شامپوی همیشگی خود شستشو دهید.
  • اگر دارای موهای خشکی هستید، نرم کننده به موهای خود بزنید و آن را 5 تا 10 دقیقه روی موهای خود قرار دهید و سپس شستشو دهید.
  • ماسک مو را روی موهای خود ریخته و مایع اضافی آن را فشار دهید تا خارج شود.
  • شستشو را پایان دهید.

چند مورد طرز تهیه ماسک موهای خانگی و موثر را در ادامه مطالعه کنید.

 

1-ماسک موی سرکه سیب

یک قاشق سرکه سیب و یه فنجان آب را با هم مخلوط کنید. این مقدار بسته به حجم موهای شما دارد. اگر موهای بلند و پرپشتی دارید می توانید هر دو را دو یا سه برابر کنید. و در پایان حمام روی موهای خود اسپری کنید. از این ماسک می توانید 1 تا 2 بار در ماه استفاده کنید. سرکه سیب کمک می کند تا چربی های اضافی مو از بین رفته و متعادل شدن Ph و چربی پوست و موی سر می شود.

 

2-ماسک موی آلوئه ورا

دو قاشق ژل آلوئه ورا و دو فنجان آب را به یکدیگر مخلوط کنید و پس از شستشوی موها ان را روی موها و پوست سر اسپری کنید. از این ماسک می توانید یک بار در هفته استفاده کنید. آلوئه ورا باعث نرم شدن موها شده و آنهارا ابریشمی می کند. همچنین دارای خواص ضد میکروبی است که باعث بهبود وضعیت پوست سر می شود.

 

3-ماسک موی آب لیمو

یک قاشق آبلیمو را با دو فنجان آب مخلوط کنید و پس از شستشو آن را روی موهای خود اسپری کنید. این ماسک مانند ماسک سرکه سیب است. این ماسک را یک تا دئ بار در ماه می توانید استفاده کنید. لیمو در رشد مو تاثیر داشته و باعث تعادل در تولید چربی می شود. ویتامین C موجود در لیمو باعث کلاژن سازی شده و در افزایش رشد مو تاثیر دارد.

 

4-ماسک موی چای سیاه

دو فنجان آب را بجوشانید و سپس 2 تا 3 عدد چای کیسه ای را در آن بگذارید و اجازه دهید خنک شود و پس از حمام روی موها و پوست سر خود اسپری کنید. از این ماسک می توانید یک بار در هفته استفاده کنید. این ماسک یکی از فوق العاده ترین ماسک ها برای درمان ریزش مو و سلامت پوست سر و افزایش رویش مو است. چون چای سیاه یکی از منابع غنی کافئین است که از ریزش مو جلوگیری می کند و همچنین رنگ موهای شما را نیز تیره تر می کند. اگر نمی خواهید در هنگام استفاده از ماسک موی چای سیاه رنگ موهایتان تغییری کند می توانید آن را با بابوونه و چای سبز ترکیب کنید.

 

5-ماسک موی جوش شیرین

نصف فنجان جوش شیرین را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید تا خمیری شکل شود. بر خلاف سایر ماسک موها این ماسک برای آخر حمام مناسب نیست. می توانید از این ماسک به جای شامپو برای شستشو ی موها استفاده کنید و یا بعد از شامپو و قبل از استفاده از نرم کننده از آن استفاده کنید. به سادگی خمیر را روی موها و پوست سر ماساژ دهید و سپس با آب خنک شستشو دهید و در انتها از نرم کننده خود استفاده کنید. این ماسک برای موهای چرب و ماهی یک بار توصیه شده است. جوش شیرین تاثیر زیادی در پاک کنندگی و از بین بردن آلودگی و چربی دارد. و باعث تعادل PH و تولید چربی در پوست سر خواهد شد.

 

6-ماسک کوکا کولا

یک بطری نوشابه مشکی برای تهیه این ماسک نیاز دارید. از این ماسک نمی توانید به عنوان ماسک انتهای حمام استفاده کنید. در عوض ابتدا نوشابه را روی موها و پوست سر خود بریزید و پس از 5 دقیقه با شامپو نرم کننده همیشگی آنها را شستشو دهید. می توانید یک بار در هفته از این روش استفاده کنید. این روش موهای نازک را ضخیم ر می کند و به آنها حالت داده و آنها را محکم می کند و درخشش و صافی موها را افزایش می دهد.

 

منبع : مه شو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied