شمانیوز
شما نیوز

خواص فوق العاده زرده تخم مرغ برای مو+طرز تهیه ماسک

روشهای طبیعی و سنتی همیشه بهتر پاسخ میدهند تا این که بخواهیم بطرف قرص های شیمیایی برویم در ادامه میتوانید با خواص فوق العاده زرده تخم مرغ برای ماسک مو را دنبال نمایید.

خواص فوق العاده زرده تخم مرغ برای مو+طرز تهیه ماسک

روشهای طبیعی و سنتی همیشه بهتر پاسخ میدهند تا این که بخواهیم بطرف قرص های شیمیایی برویم در ادامه میتوانید با خواص فوق العاده زرده تخم مرغ برای ماسک مو را دنبال نمایید، تقویت مو با تخم مرغ , امروزه انواع گوناگونی از روشهای تقویتی و درمانی برای رسیدگی به موی سر در معرض هستند. در همین راستا، مراکز زیبایی در عرضه جدید ترین فناوری ها و روشها برای ارتقا سلامت و عملکرد ماسک مو با یک دیگر رقابت می‌کنند، اما گاهی اوقات روشهای مدرن و تنوع انها مردم را دچار سردرگمی کرده و بعضی افراد نیز روشهای ساده‌تر و ارزان‌تر را برای التیام شرایط موهای خود ترجیح می‌دهند. از ماسک مو برای این قبیل افراد استفاده از روشهای طبیعی خانگی می‌تواند برترین گزینه باشد.

 به نقل از “پزشک هلث بنفیتس”، اما آیا این روشها موثر هستند؟ پاسخ مثبت است. استفاده از مواد طبیعی برای تقویت مو گزینه ای کارآمد و بی خطر قلمداد می‌شود. بعنوان مثال، ما میتوانیم از فواید روغن بادام برای التیام شرایط مو های خود بهره‌مند شویم. زرده تخم مرغ نیز یکیدیگر از گزینه هایی است که فواید بسیاری برای مو به همراه دارد، هم زرده و هم سفیده تخم مرغ سرشار از مواد مغذی هستند. با این وجود، در مورد درمان های مو، استفاده از زرده تخم مرغ گزینه بهتری است. زرده تخم مرغ حاوی مواد مغذی مفیدی مثل اسیدهای چرب، لسیتین، ویتامین A، ویتامین D، ویتامین E، ویتامین B، و بیوتین است.

تحریک رشد مو

پروتئین یکی از مواد مغذی موجود در زرده تخم مرغ است که برای رشد مو بسیار خوب است. پروتئین آن چیزی است که برای باززایی سریع سلول های بدن به آن نیاز دارید. این باززایی حاوی رشد سریع مو نیز خواهد بود.

پیش گیری از شکستگی

استفاده از محصولات مراقبت و درمان مصنوعی ممکن است به پاک‌سازی موی شما کمک کنند. با این وجود، اینکار می‌تواند چربی طبیعی مو را طی استفاده از بین ببرد. در نتیجه، مو خشک و ضعیف میشود. دراین شرایط مو نسبت به شکستگی نیز مستعدتر میشود. دراین مورد، استفاده از زرده تخم مرغ بعنوان یک نرم کننده یا ماسک مو امکان احیای چربی طبیعی مو و پوست سر را فراهم میکند. به بیان دیگر، استفاده از زرده تخم مرغ روی مو به جلوگیری از ریزش موی ناشی از شکستگی کمک خواهد کرد.

مرطوب کردن مو

فواید عسل برای پوست و مو به ما نشان داده است که مواد طبیعی میتوانند مرطوب کننده خوبی برای مو باشند. جدا از عسل، ما میتوانیم از زرده تخم مرغ نیز بعنوان مرطوب کننده مو استفاده کنیم. برای کسب برترین نتیجه می‌توانید از ترکیب عسل و زرده تخم مرغ بعنوان ماسک مو همیشگی خود استفاده کنید. استفاده از این مواد روی مو و پوست سر رطوبت رابه موی خشک باز می گرداند.

از بین بردن شوره سر

زرده تخم مرغ به تنهایی ممکن است شوره سر را تشدید کند. با این وجود، شما میتوانید زرده تخم مرغ رابا مواد دیگر، مثل روغن یاس بنفش هندی که در مبارزه با شوره سر موثر عمل میکند، ترکیب کنید. از این رو، شما هم مواد مغذی و هم خصوصیت های ضد شوره را در اختیار خواهید داشت.

جلوگیری از ریزش مو

پروتئین برای مو خوب است. تخم مرغ از محتوای پروتئین بالایی برخوردار است. استفاده از زرده تخم مرغ روی مو و افزودن بعضی مواد مفید دیگر به آن یک ترکیب فوق العاده را برای تقویت موی سر شکل خواهد داد.رطوبت مورد نیاز مو و پوست سر از این طریق تامین میشود. این فرآیند مو رابا مواد مغذی تغذیه میکند. افزون بر این، ریشه های مو تقویت خواهند شد.

پیش گیری از سفید شدن زودرس مو

ترکیب زرده تخم مرغ و روغن های طبیعی، مثل روغن نارگیل، گزینه خوبی برای تقویت رنگ طبیعی مو است. جدا از ترکیب زرده تخم مرغ و روغن نارگیل شما می‌توانید از فواید برگ های کاری و روغن نارگیل برای موی سفید بهره ببرید، این ترکیب ها از سفید شدن زودرس مو نیز پیشگیری می‌کنند. سفید شدن زودرس مو گاهی اوقات در افرادی که با مشکلات تغذیه ای روبه‌رو هستند و یا بیش از حد از محصولات رنگ مو استفاده میکنند، رخ میدهد.

باز کردن فر مو

شما ممکن است برای مقابله با فرخوردگی مو های خود به استفاده از نرم کننده های مو وابسته باشید. اما میتوانید به زرده تخم مرغ بعنوان یک نرم کننده ضد فر مو نیز خاطرجمعی کنید، البته زرده تخم مرغ نرم کننده ای نیست که آن رابه حال خود رها کنید و پس از استفاده باید مو های سر خودرا شستشو دهید. حداقل هفته ای یک‌بار باید اینکار را انجام دهید.

درخشندگی بیشتر مو

جدا از نرم کردن مو، زرده تخم مرغ میتواند درخشندگی بیشتری نیز به موی سر شما ببخشد. استفاده از زرده تخم مرغ بعنوان نرم کننده و ماسک مو به احیای درخشندگی طبیعی مو کمک خواهد کرد. همینطور، شما می‌توانید مقداری روغن زیتون فوق بکر رابا زرده تخم مرغ ترکیب کنید تا هرچه بیشتر مو های خودرا تغذیه و درخشان سازید

مقابله با شپش

وجود شپش روی سر بسیار بد است، زیرا سبب خارش می‌شود. حشره کش ها میتوانند به از بین بردن شپش ها کمک کنند. با این وجود، استفاده از این محصولات ممکن است برای کودکان و موی انها خطرآفرین باشد.دراین مورد، شما می‌توانید از زرده تخم مرغ بعنوان یک گزینه بی خطر خانگی برای مقابله با شپش استفاده کنید، برای خلاص شدن از شر شپش ها، شما میتوانید مقداری آب لیمو رابه زرده تخم مرغ اضافه کنید. لیمو حاوی ویتامین C فراوان است و مو از فواید این ماده مغذی بهره‌مند میشود.

این ترکیب به خوبی شپش ها را نابود می سازد. ترکیب زرده تخم مرغ و آب لیمو را روی پوست سر و مو بمالید. سپس، سر رابا یک کیسه پلاستیکی یا حوله مرطوب بپوشانید. اجازه دهید شش ساعت در همین حالت باقی بماند.از آنجایی که مدت دوران زیادی برای اینکار نیاز است می‌توانید پیش از خواب اینکار را انجام داده و صبح روزبعد سر کودک را شستشو دهید.

چگونگی استفاده از زرده تخم مرغ روی مو

چگونگی استفاده از زرده تخم مرغ ممکن است با دقت به انواع مو و شرایط آن ها متمایز باشد. در ادامه چگونگی استفاده از زرده تخم مرغ برای بعضی شرایط مو عرضه شده است.

استفاده از زرده تخم مرغ برای موی خشک و معمولی

موی خشک بسیار مستعد شکستگی و فرخوردگی است. پیش از بروز این مشکلات، استفاده از زرده تخم مرغ می‌تواند برترین راهکار باشد. از این رو، انچه نیاز دارید حاوی موارد زیر میشود: دو شماره تخم مرغ، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون، و نصف فنجان آب، تمام مواد را دریک کاسه ریخته و به خوبی با یک دیگر ترکیب کنید، این ترکیب رابا استفاده از دو انگشت دست روی پوست سرخود بمالید. خاطرجمعی حاصل کنید که ترکیب تمام پوست سر را فرا گرفته باشد.

یک کلاه پلاستیکی مخصوص حمام را روی سرخود گذاشته و اجازه دهید 20 دقیقه بهمین حالت باقی بماند.سپس ماسک مو خودرا با آب شستشو دهید، استفاده از زرده تخم مرغ برای موی چرب، هنگام استفاده از زرده تخم مرغ برای موی چرب باید به میزان رطوبت دقت داشته باشید، اندکی آب لیمو به یک زرده تخم مرغ اضافه کنید، لیمو به از بین بردن چربی اضافی کمک خواهد کرد، مواد رابه خوبی با یک دیگر ترکیب کنید. سپس، این ترکیب را روی تمام تارهای مو بمالید، یک کلاه پلاستیکی مخصوص حمام را روی سرخود قرار داده و اجازه دهید 15 دقیقه بهمین حالت باقی بماند، سپس موها را آبکشی کنید، پس ازآن، سر خودرا با شامپو شستشو دهید، بهتر است این ترکیب روی مو و نه پوست سر استفاده شود، زیرا زرده تخم مرغ پوست سر را چرب‌تر میکند. درصورت تمایل میتوانید از آب سیب نیز بجای آب لیمو استفاده کنید.

 مضمون ای که باید در زمینه استفاده از زرده تخم مرغ مدنظر قرار دهید این است که مقدار آن باید مطابق با طول و ضخامت موی شما باشد. بطور کلی، این درمان خانگی بی خطر و موثر است، از این رو می‌توانید دو بار در هفته ازآن استفاده کنید.

 

منبع : تالاب

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied