شمانیوز
شما نیوز

با گلاب به جنگ جوش ها و آکنه هایتان بروید

گلاب همچنین باعث کوچک شدن منافذ شده و چربی پوست را نیز کنترل می کند. در این مطلب لیستی از چگونگی استفاده از گلاب برای درمان آکنه نام برده شده است.

با گلاب به جنگ جوش ها و آکنه هایتان بروید

گلاب دارای خواص ضدعفونی کننده و ضدمیکروب است که آن را به یک محصول موثر ضد آکنه تبدیل کرده است. نه تنها خاصیت ضدجوش دارد، بلکه می تواند اسکار و جای جوش را نیز بهبود بخشد. گلاب برخلاف سایر درمان های جوش و آکنه بسیار ملایم است و در واقع هیچ التهابی حتی روی پوست حساس نیز ایجاد نمی کنند همچنین دارای خاصیت خنک کنندگی است که باعث بهبود قرمزی و خارش پوست نیز می شود. گلاب همچنین باعث کوچک شدن منافذ شده و چربی پوست را نیز کنترل می کند. در این مطلب لیستی از چگونگی استفاده از گلاب برای درمان آکنه نام برده شده است.

 

1-اسپری صورت گلاب

از اسپری گلاب 3 یا 4 بار در روز می توانید استفاده کنید. به این صورت که ابتدا پوست را تمیز کرده و مقداری گلاب روی صورت اسپری کرده و پس از دو دقیقه با پنبه یا دستمال صورت را پاک کنید. این کار باعث کاهش چربی صورت شده و منافذ پوست را پاکسازی عمیق می کند.

 

2-ویتامینC و گلاب برای درمان آکنه

ابتدا صورت را تمیز کرده و قرص ویتامینC را پودر کنید. سپس ان را با مقداری گلاب مخلوط کرده تا خمیر به دست آید در نهایت آن را روی جوش ها گذاشته و 10 دقیقه صبر کنید و شستشو دهید. ویتامینC سرشار از آنتی اکسیدان است که با آسیب های پوستی مبارزه کرده و جوش ها را سریعتر نابود می کند. همچنین باعث تحریک کلاژن سازی شده که در رفع اسکار و جای جوش موثر است.

 

3-آبلیمو و گلاب

ابتدا صورت را تمیز کرده و مقداری آب لیمو تازه را با گلاب مخلوط کرده و با پنبه محلول را روی صورت بزنید. پس از 15 دقیقه با آب سرد  شستشو دهید. این روش سه تا چهار بار در هفته توصیه می شود. آبلیمو به دلیل اینکه سرشار از ویتامینC است، آن را به یک ماده مفید در ترمیم پوست و آکنه تبدیل کرده است. همچنین آبلیمو خاصیت روشن کنندگی پوست را نیز دارد.

 

4-گلاب و گلیسیرین

گلاب و گلیسیرین را به نسبت یک به دو مخلوط کرده و با استفاده از پنبه روی صورت بزنید و پس از خشک شدن کرم مرطوب کننده بزنید. دو بار در روز توصیه شده است. این درمان برای افراد دارای پوست خشک است. گلیسیرین در حالی که پوست را از خشکی محافظت می کند، آلودگی و چربی اضافه را نیز پاک می کند. این مخلوط باعث بسته شدن منافذ شده و آسیب های پوستی را کاهش می دهد.

 

5-گلاب و خاک رس

مقداری خاک رس را با گلاب مخلوط کنید تا خمیر به دست آید. سپس صورت را تمیز کرد و ماسک را روی صورت بزنید پس از 15 دقیقه که ماسک روی صورت خشک شد با آب سرد شستشو دهید. 2 تا 3 بار در هفته استفاده از ماسک توصیه شده است. خاک رس سرشار از مواد معدنی است که باعث تغذیه پوست می شود. ماسک باعث کاهش چربی پوست شده و آن را به صورت عمیق پاکسازی می کند و پوست شروع به شاداب شدن کرده و آکنه بهبود میابد.

 

6-جوش شیرین و گلاب

ابتدا صورت را تمیز کرده و مقداری جوش شیرین و گلاب را با هم مخلوط کرده تا خمیری به دست آید. سپس آن را به صورت زده و به حالت دورانی آن را روی پوست ماساژ دهید سپس با آب سرد شستشو دهید. جوش شیرین یکی از بهترین محصولات برای لایه برداری است که باعث کاهش چربی پوست شده و آلودگی ها و سلول های مرده را پاکسازی می کند. جوش شیرین پوست را به محیطی نامناسب برای رشد باکتری ها تبدیل کرده و باعث جلوگیری از بروز جوش و آکنه می شود. همچنین PH پوست را نیز تنظیم می کند.

 

7-سرکه سیب و گلاب

 ابتدا صورت را کاملا تمیز کرده و مخلوط دو قاشق سرکه سیب و نصف فنجان گلاب را با ستفاده از پنبه روی صورت بزنید. پس از اینکه صورت خشک شد، کرم مرطوب کننده بزنید. این درمان برای افراد دارای پوست چرب فوق العاده است. سرکه سیب باعث کنترل چربی پوست شده و منافذ را بسته و پاکسازی می کند.

 

8-آرد نخودچی و گلاب

ابتدا آرد نخودچی و گلاب را با هم مخلوط کنید تا خمیر به دست آید و سپس آن را روی پوست تمیز صورت بزنید. و پس از 15 دقیقه با استفاده از آب سرد شستشو دهید. این ماسک باعث پاسازی عمیق پوست شده و منافذ را می بندد. همچنین پوست را لایه برداری کرده و چربی پوست را نیز کنترل می کند و جوش را نیز کاهش می دهد.

 

9-ماسک عسل و خیار و گلاب

خیار را در مخلوط کن ریخته و کاملا میکس کنید. سپس عسل و گلاب به آن اضافه کرده و روی صورت تمیز بزنید. پس از خشک شن آن روی صورت، شستشو دهید. 1 تا 2 بار در هفته تکرار این ماسک توصیه شده است. این ماسک بسیار ملایم است که برای افراد دارای پوست حساس بسیار مناسب بوده و همزمان با آبرسانی پوست آکنه را نیز کاهش می دهد.

 

منبع : مه شو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied