شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز جمعه 29 آذر

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز جمعه 29 آذر

روایت هاشمی طبا از روزی که مجلسی‌ها به احمدی‌نژاد خندیدند

عضو هیئت مؤسّس حزب کارگزاران از عدم تحقق برنامه‌های پنج ساله انتقاد کرد و گفت: آقای احمدی نژاد که برنامه پنج ساله را خمیر کرد و مجلسی‌ها هم خندیدند و گفتند عجب خمیرکنی است.سیدمصطفی هاشمی طبا که از اعضای هیات موسس حزب کارگزاران است و سال ۹۶ در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا بود، با بیان اینکه دغدغه من حفظ ایران است خاطرنشان کرد: چرا باید شهری مثل آبادان با یک بارندگی زیر آب برود؟ آیا ما نمی‌توانستیم در این مدت چاره‌ای بیندیشیم؛ بنابراین دولت‌ها به فکر بهبود زیستگاه ما نبودند؛ بنابراین به حفظ زیستگاه بی‌توجهی شده و ما در این چهل سال انواع و اقسام روسای جمهور را دیده و آزمایش کرده‌ایم، اما می‌بینید که فقط ۱۵ درصد از برنامه‌های پنج‌ساله ما تحقق یافته است.

عضو هیئت موسس حزب کارگزاران گفت: آقای احمدی نژاد که برنامه پنج ساله را خمیر کرد و مجلسی‌ها هم خندیدند و گفتند عجب خمیرکنی است از این رو معتقدم هر کسی بیاید فرقی ندارد، چون ما در سیاست‌های کلی کشور راه درست را انتخاب نکردیم.

divider1ماجرای استعفای روحانی چه بود ؟

عضو هیئت مؤسّس حزب کارگزاران به پیشنهاد عباس عبدی از تئوریسین‌های جریان اصلاحات مبنی بر استعفای روحانی واکنش نشان داد و گفت که این کار پوست خربزه انداختن زیر پای رئیس‌جمهور است.


برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید .

divider1

مرعشی اعلام خطر کرد!

سخنگوی حزب کارگزاران می‌گوید؛ اصلا مساله اصلاح‌طلب و اصولگرا نیست، الان هرکس که جزء نیرو‌های ارزشی وفادار به مجموعه نظام و سیاست‌ها نباشد، نمی‌تواند در عرصه انتخابات خیلی نقش آفرینی کند چه اصلاح طلب باشد و چه اصولگرا. حسین مرعشی، عضو شاخص حزب کارگزاران در بخشی از گفتگوی خود در کافه خبر خبرگزاری خبرآنلاین به انتقاد از طرح سرا پرداخت و گفت: «طرح سرا و بقیه طرح‌ها مثل گریه کردن سر قبری است که درآن جنازه‌ای وجود ندارد.» وی درباره ایده رایزنی اصلاح طلبان با شورای نگهبان هم می‌گوید «اصلا شورای نگهبان تصمیم گیر نیست. شورای نگهبان مجری سیاست‌ها است.»

divider1

پول استراماچونی رسما واریز شد

مطالبات سرمربی ایتالیایی تیم فوتبال استقلال تهران به حسابش واریز شد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید .

divider1

سرلیستی قالیباف به طور جدی مطرح است

حسینی درمورد سرلیستی قالیباف و حضور موثرش در مجلس گفت: با توجه به تجربه آقای قالیباف در نیروی هوایی سپاه، نیروی انتظامی و شهرداری تهران که تهرانی‌ها حالا بهتر متوجه خدمات ایشان می‌شوند، او به عنوان یک نیروی مجرب و کارآمد می‌تواند در مجلس حضور موثر داشته باشد، البته تاکنون لیست شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب تهیه و سرلیستی ایشان هم نهایی نشده است، اما احتمال این موضوع به جد مطرح است.

divider1

صدای خدمه کشتی سانچی منتشر شد + صدا

بعد از دو سال صدای خدمه سانچی را در آخرین لحظات زندگی‌شان می‌شنویم.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

 
کنعانی مقدم: گام پنجم تیر خلاص برجام خواهد بود

تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: گام پنجم کاهش تعهدات هسته‌ای تیر خلاصی به برجام خواهد زد. حسین کنعانی مقدم تحلیلگر مسائل سیاست خارجی در گفتگو با مهر، درباره تهدید‌های مکرر اروپایی‌ها علیه ایران در موضوع فعال کردن مکانیسم ماشه، اظهار داشت: سیاست‌هایی که اروپایی‌ها اتخاذ می‌کنند، خارج از سیاست‌های آمریکا نیست. وی ادامه داد: آن‌ها بنا را بر این دارند که از اهرم مکانیزم ماشه علیه جمهوری اسلامی استفاده کرده و موضوع را به شورای امنیت سازمان ملل متحد بازگردانند و قطعنامه ۲۲۳۱ را زیر سوال ببرند. هدف آن‌ها از این کار این است که هم بتوانند فشار‌ها را علیه ایران افزایش دهند و هم اینکه به طوری هم راستا با سیاست‌های آمریکا حرکت کنند که کشورمان از برجام خارج نشود. تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: به نظر می‌رسد در حال حاضر برجام برخلاف برآورد‌های اولیه که ما تصور می‌کردیم یک بازی برد-برد است، تبدیل به یک بازی باخت-برد شده، به این معنی که باخت برای ایران است و برد برای دیگر طرف‌های توافق هسته‌ای حاصل شده است؛ بنابراین آن‌ها سعی می‌کنند از این اهرم علیه جمهوری اسلامی بیشتر استفاده کنند تا بتوانند پرونده کشورمان را به شورای امنیت برده و در کنار آن، روسیه و چین چاره‌ای جز تبعیت از سیاست‌های آن‌ها نداشته باشند. مگر اینکه ایران بخواهد کوتاه بیاید و برجام‌های دیگری را بپذیرد.

divider1

وزیر ارتباطات ترکیه هم مردم را سورپرایز کرد!

اعلام ممنوعیت استفاده از گوگل در ترکیه و حواشی آن که به یکی از موضوعات مورد بحث در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده، سوژه طنز شهرونگ شد.

divider1

انتقاد حکیمی پور از بیانیه 77 اصلاح‌طلب

دبیرکل حزب اراده ملت گفت: اینکه عده‌ای دور هم جمع شوند و بیانیه بدهند، کنش سیاسی لوْث می‌شود. این‌گونه موضع‌گیری‌ها، متعلق به دوره ماقبل نهادهای مدنی است.احمد حکیمی‌پور، دبیرکل حزب اراده ملّت در گفت‌وگو با فارس با اشاره به بیانیه ساختارشکنانه 77 اصلاح‌طلب در جریان ناآرامی‌های پس از مدیریت مصرف سوخت، گفت: انتشار این بیانیه در آن مقطع، مقداری عجولانه بود و باید بعد از معلوم‌شدن ابعاد مختلف ماجرا، موضع‌گیری انجام می‌شد.وی با انتقاد از این نحوه بیانیه دادن گفت: کنش‌گران سیاسی اصلاح‌طلب باید کنش خود را در چارچوب هنجارهای حقوقی و قانونی تعریف کنند. بنده کار فردی و طوماری را یک کنش سیاسی نمی‌دانم.حکیمی‌پور با بیان اینکه بهتر است افراد امضاءکننده این بیانیه در قالب تشکل‌های رسمی و قانونی حرف‌شان را بزنند تا بتوانند از موضع خود دفاع کنند، گفت: این بیانیه، بیانیه فردی است و نمی‌شود آن را موضع اصلاح‌طلبان به‌حساب آورد، چرا که بیانیه اصلاح‌طلبان در قالب بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که همه امضاء کردند، منتشر شد.

divider1

روحانی عازم توکیو شد

رئیس جمهور کشورمان در پاسخ به دعوت رسمی نخست وزیر ژاپن، عازم توکیو شد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید .

divider1

توصیه‌های سردار نقدی به زوج‌های جوان

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از جوسازی، جنگ روانی و انحرافاتی که دشمنان در فضا‌های مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای برای بر هم زدن خانواده‌ها ترویج می‌دهند، پرهیز کنید و به خداوند و نماز پناه آورید. سردار محمدرضا نقدی شب گذشته (۲۸ آذر) در مراسم ازدواج ۱۵۰۰ زوج هرمزگانی در ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس، اظهار کرد: خداوند در قرآن وعده می‌دهد که با ازدواج فقیر غنی می‌شود و باید به این ایمان داشت که در عمل به وعده‌ها هیچ کس خوش قول‌تر از خداوند نیست. معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در سن جوانی که شور و نشاط دارید ازدواج کنید و زود فرزند بیاورید، گفت: پیامبر می‌فرمایند مردی که برای امرار و معاش خانواده اش زحمت می‌کشد و روزی کسب می‌کند مانند مجاهد در راه خدا و یک رزمنده است. نقدی با بیان اینکه در فراز و نشیب‌های زندگی دست یکدیگر را بگیرید و صبر داشته باشید، عنوان کرد: از جوسازی، جنگ روانی و انحرافاتی که دشمنان در فضا‌های مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای برای بر هم زدن خانواده‌ها ترویج می‌دهند از آن‌ها پرهیز کنید و به خداوند و نماز پناه آورید.

divider1

جزئیات زمین‌خواری 6 هزار میلیارد تومانی اوشان تهران

یک منبع آگاه درباره زمین‌خواری منطقه اوشان گفت: با تصمیمات اتخاذشده در شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان تهران و پی‌گیری وزارت اطلاعات، اسناد مالکیت 230هکتار از اراضی این منطقه به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شد.


برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید .

divider1

تکذیب شایعه شهادت سردار فضلی

یک منبع آگاه اخبار منتشره در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در خصوص شهادت سردار علی فضلی را تکذیب کرد. یک منبع آگاه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، اخبار منتشره در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در خصوص شهادت سردار سرتیپ پاسدار جانباز حاج علی فضلی فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین را تکذیب کرد.به گفته وی حال سردار فضلی خوب و در حال طی مراحل درمان قرار دارند.

divider1

فوری/تمام مقاطع تحصیلی تهران شنبه و یکشنبه تعطیل است

محمد نقی‌زاده، معاون استانداری تهران اعلام کرد: بنا به تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران و با توجه به انباشت آلاینده‌ها و پایداری هوا، مدارس شهر تهران، پیشوا، قرچک، ورامین، پاکدشت و ۴ ناحیه شهرستان ری در همه مقاطع فردا شنبه ۳۰ آذر و یکشنبه اول دی تعطیل خواهد بود.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید .

divider1

 

دلیل لغو استیضاح زنگنه و رحمانی فضلی

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به مطرح شدن استیضاح وزیر کشور و وزیر نفت در مجلس اظهار داشت: اصلاح یکباره قیمت بنزین و نارضایتی‌های مردم موجب شده بود که نمایندگان مجلس طرح استیضاح ۲ وزیر را مطرح کنند، اما در یک اقدام غیرحرفه‌ای و غیرمنطقی امضای خود را پس گرفتند.اسدالله عباسی با تأکید بر در نظر گرفتن شرایط حساس فعلی تصریح کرد: اگرچه معتقد هستم افزایش قیمت بنزین کار اشتباهی بود، اما با توجه به انتخابات پیش رو و فرمایشات مقام معظم رهبری بهتر است مصلحت کشور را در نظر داشته باشیم و منتفی شدن استیضاح ۲ وزیر نیز در این راستا بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • عارف ابراهیمی

    صحیح ودرست است