شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز دوشنبه 2 دی

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز دوشنبه 2 دی

نامه گروهی از نمایندگان به رهبر انقلاب درباره FATF

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از نامه گروهی از نمایندگان به رهبر انقلاب در خصوص FATF و تبعات نپیوستن به آن از منظر فعالان اقتصادی خبر داد. شهاب‌الدین بی مقدار، عضو فراکسیون امید:اکثرا فعالان اقتصادی که در این زمینه صاحب نظر هستند تاکید دارند که اگر ما به FATF نپیوندیم و در لیست سیاه قرار بگیریم دست و پای کشور قفل می‌شود و شعبات بانک‌های ما در خارج از کشور بایکوت خواهند شد.

divider1تعطیلی مدارس تبریز روز سه شنبه + جزئیات

 مدارس ابتدایی، مراکز پیش دبستانی و مهدکودک‌های شهرهای تبریز، سردرود و باسمنج روز سه شنبه سوم دی ماه، به علت آلودگی هوا تعطیل اعلام شد.


برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید .

divider1اظهارات عجیب خانم سخنگو در باره میزان فروش نفت ایران

مژگان خانلو سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه کشورگفت: نکته مهم درباره درآمد‌های نفتی در بودجه ۹۹ بحث روحیه و امیدآفرینی است. در حال حاضر تمام مجموعه برای انجام صادرات تلاش می‌­کند. من نمی‌­توانم رقم دقیق صادرات را عنوان کنم، ولی می‌­توانید از منابع معتبر بپرسید که تلاش­‌هایی که برای صادرات نفت به چه صورت است. اینکه بخواهیم در بودجه بگوییم در مقابل تحریم‌­ها تسلیم شدیم و پذیرفتیم که بیشتر از ۳۰۰ هزار بشکه نمی­‌توانیم به صورت رسمی صادرات داشته باشیم، در راستای امیدآفرینی به مردم نیست. ما برای صادرات نفت بیش از یک میلیون بشکه تلاش نمی­‌کنیم، زیرا می‌­دانیم تلاش­‌ها هم به هدف نمی‌­رسد، اما برای یک میلیون بشکه هدف­گذاری کردیم و می‌خواهیم برای رسیدن به آن تلاش کنیم. این متفاوت است با اینکه بخواهیم با ارقامی که تسلیم‌­پذیری شما را نشان می­دهد پیش­‌بینی بودجه را انجام دهید.

divider1

پاتوسی به استقلال برمیگردد؟

هافبک سابق استقلال بار دیگر برای بازگشت به این تیم به استراماچونی پیشنهاد داده شده است و او باید در این باره تصمیم گیری کند.


برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید .

divider1

محمد غرضی: در طرح بنزین، دولت روحانی هم چوب را خورد و هم پیاز را

محمد غرضی در گفتگو با نامه نیوز درباره منصفانه بودن انتقاد‌ها به حسن روحانی گفت: معمولا دولت‌ها را به رأس می‌شناسند، حال آنکه عملکرد را بدنه انجام می‌دهد. بدنه همه دولت‌ها یکسان بوده و تدریجا بدنه به یک تشکیلات وسیع تبدیل شده است که هیأت وزیران دیگر نمی‌توانند بر بدنه دولت فرمانروایی کنند. وی هزینه بدنه دولت و امتیازخواهی آن را بسیار زیاد خواند و افزود: در همه دولت‌های بعد از انقلاب بدنه بر ستاد غالب شده است. در ماجرای اتفاقات آبان ماه بعد از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین، بدنه دولت بود که فشار آورد تا این تصمیم اجرایی شود. نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ یادآور شد: البته ستاد دولت آقای روحانی توانمند به شناسایی بدنه خودش نیست بنابراین تسلیم فشار بدنه شد، چون فکر می‌کرد از محل فروش هر لیتر بنزین ۲ هزار تومان به دست می‌آورد و با این حساب نجات پیدا می‌کند؛ حال آنکه اوضاع دقیقا برعکس شد و ستاد دولت آقای روحانی هم چوب را خورد و هم پیاز را.

divider1

تعطیلی ادارات تا پایان هفته صحت دارد؟!

استاندار تهران تأکید کرد: هیچ‌گونه تعطیلی از جمله تعطیلی ادارات و دانشگاه‌ها تا پایان هفته نخواهیم داشت و تنها مدارس تعطیل هستند.


برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

قاضی پور: می‌توانیم با اتکا بر هزاران جوان دختر و پسر تحصیلکرده بیکار هواپیما تولید کنیم

نمایندگان در نشست علنی روز یکشنبه اول دی ماه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح تحقیق و تفحص از قرارداد‌های منعقده برای تامین هواپیما با ۱۰۶ رأی موافق، ۳۱ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۵ نماینده حاضر در صحن با این طرح مخالفت کردند. در حاشیه بررسی این طرح نادر قاضی‌پور گفت:: باید مجلس و دولت بدانند که این همه اتفاق در سوانح هوایی می‌افتد و تاخیر‌ها و سقوط ها، علت آن چیست. ملت باید بدانند چه کسی با جان و مال آن‌ها بازی کرده است. قاضی پور با بیان اینکه هنوز به مجلس هیچ گزارشی داده نشده است، گفت: ما می‌توانیم با تقویت تولید ملی و تولید داخلی و اتکا بر هزاران جوان تحصیل کرده دختر و پسر که بیکار هستند، هواپیما تولید کنیم و صنایع هوایی را رونق بخشیم.

divider1

طرح زوج و فرد تمام شد

آلودگی هوا، تعطیلی مدارس، ممنوعیت تردد کامیون‌ها، تعطیلی فعالیت کارخانجات شن و ماسه و ... کلید واژه تکراری این روزهای پایتخت است اما آنچه بیش از پیش سر و صدا کرده طرح زوج و فرد است که بعد از حذفش در تیر دوباره سر و کله‌اش پیدا شد و بعد از 10 روز جایش را به طرح کاهش آلودگی داد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

انتقاد وزیر بهداشت از ائمه جمعه

سعید نمکی در چهلمین همایش معاونین توسعه مدیریت و منابع دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: چندی پیش، یکی از امامان جمعه در فرمایشات خود گفت، دارو یافت نمی‌شود و چنانچه یافت شود، قیمت آن گران است! اما هیچوقت از بنده سوال نکرد که شما در شرایط تحریم اساسا چگونه دارو‌ها را تهیه می‌کنید؟ روزی که وزارت بهداشت را تحویل گرفتیم، ذخایر استراتژیک دارو و تجهیزات پزشکی کفایت نمی‌کرد و حداکثر برای یک ماه وجود داشت. امروز می‌توان با افتخار اعلام کرد که تا تیرماه سال آینده دارو‌ها و تجهیزات پزشکی اساسی مان را تهیه کرده ایم. اما، هیچ کسی سوال نمی‌کند در این باتلاقی که ماه عسلش گذشته، چگونه سر می‌کنید؟ و فقط پشت تریبون ها، مواخذه و محکوم می‌کنند. گویا فقط ما باید پیشانی ضربه گیر تحریم‌ها باشیم.

divider1

تاریخ واریز یارانه معیشتی دی ۹۸ مشخص شد

سخنگوی ستاد برنامه سازمان برنامه بودجه ضمن اعلام زمان دقیق یارانه نقدی و معیشتی در دی ماه، ادغام این دو یارانه را در سال آینده تکذیب کرد.


برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

درخواست سردار نقدی برای افزایش اعتبارات سپاه و بسیج

سیدحسین نقوی‌حسینی در توضیح نشست روز دوشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: جلسه امروز با حضور سردار سرتیپ پاسدار «محمدرضا نقدی» و همکاران وی جهت بررسی بودجه و اعتبارات سپاه پاسداران تشکیل شد که در این جلسه معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران گزارشی از فعالیت‌های سپاه و بسیج در سال جاری ارائه کرد. وی تصریح کرد: سردار نقدی در توضیح گزارش خود یادآور شد که سپاه و بسیج تاکنون در هیچ ماموریتی نگفته است که این اقدام وظیفه کیست؟ بلکه وارد عمل شده است. از سیل و حضور در مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده تا سقوط پهپاد آمریکایی سپاه و بسیج در خط مقدم بوده‌اند و در هر گوشه‌ای از ایران اسلامی هر اقدام فداکارانه، ایثارگرانه و خدمت‌رسانی که لازم بوده حضور پیدا می‌کند. نقوی‌حسینی ادامه داد: براساس گزارش مذکور در جلسه امروز سردار نقدی در ادامه به وضعیت بودجه سپاه و بسیج اشاره کرد و گفت که در ارتباط با مظلومیت اعتبارات این حوزه همین بس که بودجه سپاه و بسیج در جدول ۲۲ قرار دارد نه در جدول ۷. چرا اعتبارات ما در جدول متزلزل قرار می‌گیرد؟ لذا اولین درخواست ما اصلاح جایگاه سپاه و بسیج در جدول است سپس انتظار داریم در تخصیص اعتبارات تورم و برنامه‌های پیش رو دیده شود.

divider1

مذاکرات پنهانی با گزینه ایرانی برای نیمکت تیم ملی

غیر از برانکو ایوانکوویچ که گزینه هدایت تیم ملی است, فدراسیون فوتبال به دنبال یک گزینه ایرانی هم هست.


برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید .

divider1

سرلشکر صفوی: مسئولانی که از رهبر انقلاب تبعیت نکردند، عاقبت به خیر نشدند

سرلشکر صفوی خطاب به پاسداران اهل قلم گفت: گفتمان مقاومت را در مقابل گفتمان تسلیم شدن تبیین کرده و در جهت امیدافزایی و حفظ انسجام بین مردم و مسئولان تلاش کنید. گفتمان مقاومت را هم از دیدگاه فلسفی و هم از دیدگاه علمی و در شئون مختلف تبیین کنید. در کتاب‌های خود به سرطان نفوذی‌ها و مفسدان اقتصادی که موجب نارضایتی می‌شوند بپردازید. مشاور فرمانده کل قوا با اشاره به مشکلات مردم خوزستان گفت: این حجم از بارندگی در این استان آن هم در یک روز بی سابقه است، اما کسانی که مسئولیت قبول کرده اند باید به مشکلات مردم برسند و اصلاً برای همین مسئول شده اند. وی با اشاره به عدم تبعیت برخی مسئولان از هدایت‌های رهبر انقلاب در حوزه اقتصادی خاطر نشان کرد: من به عنوان یک پاسدار قدیمی می‌گویم آن‌هایی که حرف رهبری را اطاعت کردند عاقبت به خیر شدند و آن‌هایی که از حرف ایشان اطاعت نکردند عاقبت به خیر نشدند؛ لذا از شما نویسندگان می‌خواهم دلسوزانه نقاط قوت و ضعف جامعه را سوژه یابی کرده و تبیین کنید.

divider1

زمان پخش سری جدید دورهمی

فصل جدید "دورهمی" با یک ویژه برنامه یلدایی شب گذشته 30 آذرماه آغاز شد و حالا قرار است این مجموعه از 11 دی به شکل روتین روی آنتن شبکه نسیم برود.


برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

ادعای برخی رسانه‌های عربی درمورد ترور سردار حاجی زاده و تکذیب صداوسیما

در ساعت‌های اخیر برخی رسانه‌های عربی مدعی شده بودند که سردار حاجی زاده در سوریه به شهادت رسیده است. این رسانه‌ها مدعی شده بودند فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حمله موشکی شب گذشته اسرائیل به سوریه به شهادت رسیده است. به دنبال این شایعه، باشگاه خبرنگاران وابسته به صداوسیما نوشت که پس از پیگیری‌ها مشخص شد که خبر به شهادت رسیدن سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صحت ندارد و وی در سلامتی کامل به سر می‌برد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied