شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز دوشنبه 9 دی

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز دوشنبه 9 دی

ثبت نام جاماندگان یارانه معیشتی از فردا ، 10 دی

افرادی که به واسطه عدم دریافت یارانه نقدی، یارانه معیشتی به آنها تعلق نگرفته از فردا می‌توانند با مراجعه به سامانه hemayat.mcls.gov.ir برای دریافت این یارانه ثبت نام کنند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1ادعای مصباح یزدی درباره پیشنهاد مخفیانه مذاکره به آمریکا

آیت‌الله مصباح یزدی گفت: امید داشتن به دشمنان و پیشنهاد مذاکره به آنان در خفا اقدامی احمقانه است. آیت الله محمدتقی مصباح یزدی امروز ۹ دی ماه در تجمع مردم قم در مدرسه فیضیه به مناسبت سالروز حماسه ۹ دی ۸۸ گفت: دشمنان از ابتدای انقلاب تا کنون به دنبال ایجاد ناآرامی در کشور هستند. وی افزود: آشوب آفرینی یکی از حربه‌های دشمنان علیه انقلاب است. در این مسیر باید به خدا تکیه کنیم، زیرا کار ما در ید توانای خداوند متعال است و به همین دلیل اگر در مقابل آمریکا هم ایستاده ایم نباید به خود غره شویم، زیرا این مساله مطابق با آموزه‌های دینی ما نیست. باید بدانیم در هر شرایط و با وجود مشکلات و دشمنان توکل به خداوند است که ما را در مقابل مشکلات و امتحانات الهی سربلند می‌کند. وی با ذکر این مطلب که نباید هیچگاه به کمک دشمنان چشم بدوزیم، تصریح کرد: چشم دوختن به دست دشمنان اشتباه است، زیرا آن‌ها با همه قدرتشان به دنبال نابودی ما هستند. امید داشتن به دشمنان و پیشنهاد مذاکره به آنان در خفا اقدامی احمقانه است. مصباح یزدی با ذکر این مطلب که ما هیچ پیام خاضعانه‌ای برای دشمنان نخواهیم داشت، بیان کرد: اگر در جامعه یا در بین مسؤولان چنین روحیه‌ای وجود داشت باشد کفران نعمت الهی است.

divider1

سردار آزمون مهمان امشب مهران مدیری

مهاجم تیم‌ملی که بسیار خوش صحبت است، در برنامه دورهمی حاضر خواهد شد تا علاوه بر مسایل فوتبالی درباره مسایل شخصی و خانوادگی خود هم صحبت کند.


برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

محمود صادقی پیگیر شائبه ضرب و شتم نرگس محمدی شد

یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر خبر ضرب و شتم نرگس محمدی در زندان صحت داشته باشد، این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. محمود صادقی در گفتگو با ایلنا، درباره اخباری مبنی بر انتقال نرگس محمدی به زندان زنجان گفت: در مورد خانم محمدی باید پیگیری کنیم و بدانیم به طور موثق چه اتفاقی افتاده است و ما در حال حاضر مدارک و مستنداتی نداریم. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در رسانه‌ها اخباری در این راستا منتشر شده است و اگر مطالبی که عنوان شده مانند ضرب و شتم و سایر اتفاقات رخ داده باشد، باید گفت: با موازین حقوقی به هیچ عنوان سازگاری ندارد.این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید مطالب عنوان شده را به طور مستند مورد بررسی قرار دهیم و وظیفه ماست که این اتفاقات را پیگیری کنیم.وی با اشاره به دیدار خانواده‌های زندانیان زندان اوین با نمایندگان گفت: در روز‌های اخیر خانواده‌های برخی از زندانیان به دلیل اعمال برخی از محدودیت‌های جدید در زندان، نامه‌ای را خطاب به نمایندگان نوشته‌اند. نماینده مردم تهران با بیان این‌که خانواده‌های افراد زندانی از وضعیت زندان‌ها و محدودیت‌هایی که اتفاق افتاده ابزار نگرانی می‌کنند، گفت: بنابراین دیداری با این خانواده‌ها داشتیم، آنان در این دیدار نسبت به تسهیلات، وضعیت ملاقات‌ها و محدودیت تماس ابراز نگرانی کردند، ما هم با مکاتبه و تماس در تلاش هستیم تا این خواسته‌ها را به مسئولان قضایی منتقل کنیم. وی درباره این‌که آیا این دیدار‌ها با خانواده زندانیان حوادث آبان ماه هم صورت گرفته است، گفت: خیر. دیدار ما با خانواده زندانیان اوین بود، آنان از اقداماتی که با تغییر مدیریت جدید اعمال شده نگران بودند و آن را با ما در میان گذاشتند.

divider1

۲ بازیکن خارجی استقلال در راه ایران

دو بازیکن خارجی استقلال برخلاف شایعات به زودی به تهران بازخواهند گشت.


برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

چشم امید نجفی به دیوان عالی کشور

وکیل مدافع محمدعلی نجفی گفت: نسبت به رای شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران که برخلاف قانون صادر شده بود، از دیوان عالی کشور فرجام خواهی کردیم و اکنون چشم امید ما به قضات دیوانعالی کشور است. حمیدرضا گودرزی در گفتگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: فرجام خواهی ما جهات عدیده‌ای دارد. یکی اینکه رای صادره در تضاد با قوانین موضوعه صادر شده است؛ زیرا مجازات سنگینی برای آقای نجفی یعنی ۶ سال و ۶ ماه حبس تعزیری به اتهام قتل عمد و یکسال و سه ماه حبس به اتهام حمل سلاح در نظر گرفته شده و دادگاه به استناد تبصره ۳ ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی قضیه تعدد جرم دانسته و این رای را صادر کرده است. طبق تبصره ۳ ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، "در تعدد جرم در صورت وجود جهات تخفیف، دادگاه می‌تواند مجازات مرتکب را تا میانگین حداقل و حداکثر و چنانچه مجازات، فاقد حداقل و حداکثر باشد تا نصف آن تقلیل دهد. "گودرزی ادامه داد:، زیرا طبق تبصره دو ماده ۱۶ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، " تحویل داوطلبانه بعد از مدت مذکور در جرائم تعزیری درجه یک تا شش، موجب دو درجه تخفیف و در جرائم تعزیری درجه هفت موجب یک درجه تخفیف می‌شود. " همچنین طبق تبصره ۴ ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی" مقررات تعدد جرم در مورد جرائم تعزیری درجه‌های هفت و هشت اجرا نمی‌شود. این مجازات‌ها با هم و نیز با مجازات‌های تعزیری درجه یک تا شش جمع می‌گردد. " لذا قضیه مشمول تعدد جرم نمی‌باشد و تعیین حبس شدید خلاف قانون بوده است.

divider1

واکنش مادر شوهر مهناز افشار به اظهارات بهروز افخمی

ساعد نیوز: سوسن صفاوردى، مادر یاسین رامین با انتشار متنی به اظهارات بهروز افخمی واکنش نشان داد.


برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

پیش‌بینی وزیر دولت اصلاحات از مشارکت مردم در انتخابات

یک فعال سیاسی گفت: اگر دستگاه‌های نظارتی تسامح و تساهلی که از آن‌ها انتظار است را نشان دهند شاهد مشارکت چشمگیر مردم خواهیم بود. علی صوفی در گفتگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی مبنی بر تفاوت انتخابات پیش‌رو با انتخابات‌های گذشته، اظهار کرد: تفاوت جدی انتخابات پیش‌رو با انتخابات گذشته فضای سردی است که الان نزدیک به دو ماه مانده به انتخابات شاهد آن هستیم. نه تنها این فضای سرد در بین مردم وجود دارد، بلکه در بین نخبگان سیاسی هم دیده می‌شود. وی ادامه داد: بالاتر از آن در دستگاه تبلیغاتی حاکمیت و صداوسیما نیز این موضوع مشاهده می‌شود که مورد اعتراض برخی از اصلاح طلبان هم با صراحت قرار گرفته شده است. چنین بی‌توجهی از سوی دستگاه‌های تبلیغاتی رسمی موضوعی بسیار نادر است.این فعال سیاسی گفت: در گذشته موج انتخاباتی شدت و ضعف داشت و موج اصلی نزدیک انتخابات بلند می‌شد، اما اینگونه نبود که تا این حد نگرانی نسبت به شکل گیری یک انتخابات رقابتی پرشور وجود داشته باشد. وی در عین حال یادآور شد که مردم در دوره‌های مختلف علی‌رغم انتقاد‌هایی که به عملکرد دستگاه‌های نظارتی در ایجاد انتخابات رقابتی داشتند و آن را دلسرد کننده می‌دانستند، اما مصمم بودند و صندوق رای را برای اعمال حاکمیت بر سرنوشت خود کاملا مغتنم شمردند و پای صندوق‌های رای حاضر شدند و شگفتی دور از انتظار و تحلیل‌ها آفریدند.

divider1

بیانیه مهم سپاه پاسداران در واکنش به حمله آمریکا

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با محکومیت شدید اقدام تروریست‌های متجاوز آمریکایی در حمله به پایگاه‌های حشد الشعبی عراق، انتقام و پاسخگویی به این جنایت را حق طبیعی مردم و نیروهای مدافع این کشور دانست.


برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

طعنه ظریف به آمریکا با کلیدواژه «صلح در خلیج فارس»

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در پایان سفرش به مسکو، گفت: مذاکراتش با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه «ثمربخش» بوده است. «محمدجواد ظریف» با انتشار تصاویری از دیدار‌های امروزش با مقام‌های روس، در توییتر نوشته است: «گفتگو‌های ثمربخش با وزیر خارجه لاوروف در روسیه.» وی سپس در اشاره‌ای تلویحی به حمله شب گذشته آمریکا به مواضع نیرو‌های مسلح عراق، نوشته است: «بر خلاف کسانی که هزاران مایل دورتر از سواحل خود جنگ‌افروزی "دفاعی" می‌کنند، ایران و روسیه برای صلح در سوریه همکاری کرده‌اند و حالا هم داریم طرح مهمی در مورد صلح در خلیج فارس ارائه می‌کنیم. توقف بعدی: چین.» اشاره ظریف به بیانیه شب گذشته پنتاگون است که حمله به مقر‌های «الحشد الشعبی» در عراق و سوریه را اقدامی «دفاعی» توصیف کرده است.

divider1

تحلیل سعید حجاریان از اعتراض‌های آبان

سعید حجاریان معتقد است جمله منسوب به داریوش کبیر که «خداوند این سرزمین را از دروغ و خشکسالی دور نگه دارد» همچنان راهگشاست و پشت بندش تأکید می‌کند که بدون نفت و فساد می‌شود کشور را اداره کرد، اما با دروغ نمی‌شود. این تئوریسین جریان اصلاحات معتقد است که اعتماد اجتماعی با بحران مواجه شده و برای بازگشتش ۲ دهه زمان نیاز است؛ یعنی همان زمانی که صرف از دست رفتن آن شده است و چاره اعتماد‌سازی هم کسانی‌اند که تاکنون به مردم دروغ نگفته‌اند. او اعتراضات اخیر را ناشی از کاهش سرمایه اجتماعی می‌داند و بر این باور است که در اعتراضات اخیر مردم مستاصل در خیابان‌ها یکدیگر را پیدا کردند. حجاریان همچنین درباره تأکید طیفی از اصلاح‌طلبان بر برگزاری انتخاباتی آزاد در آستانه انتخابات مجلس یازدهم برای ترمیم اعتماد عمومی می‌گوید: برای ما مسئله انتخابات مانند قصه آزادی بیان است. آزادی بیان و ابراز عقیده وجود دارد، اما آزادی پس از بیان مهم است؛ مانند بیانیه ۷۷ نفر! به هر تقدیر می‌شود انتخابات آزاد برگزار کرد، اما آیا نمایندگان می‌توانند به هر موضوعی ورود کنند؟

divider1

پایان غافلگیرکننده «وارش» لو رفت

 ساناز سماواتی گفت: خوشحالم که در سریال «وارش» بازی کردم، سریال تاکنون با نظرات بسیار خوبی روبرو شده است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

حث در باره FATF کار متخصصان است یا ائمه جمعه؟

روزنامه اطلاعات نوشت: در آستانه آخرین اولتیماتوم قرار داریم و ممکن است آسیب‌های جدی به نظام پولی و تجاری ایران وارد شود، ولی به ناگاه تمامی تریبون‌های مرتبط با یک جناح و اکثریت قریب به اتفاق خطبای محترم جمعه شروع به حمله‌ای شدید و شبیه به تکفیر لایحه کرده‌اند. کاری که باید با نقد متخصصان و ارجاع و استدلال آن‌ها به جریان افتد و به گونه‌ای مدیریت شود که منافع ملی ضمانت و اموال عمومی و سرمایه‌های خصوصی صیانت شوند تا از خسارات احتمالی جلوگیری کنیم، فرصت حمله به گروهی با گرایشاتی خاص داده است و برونداد این حرکت، به جای مدیریت فنی و دقیق متخصصان و نقد صاحب‌نظران، ایجاد دو قطبی کاذب خیانتگری و انقلابیگری است. به عبارت اخری، انگار مسلمانی و نامسلمانی، پیروی از رهبری یا عدم پیروی، انقلابی بودن و ضدانقلاب شدن، خدمت و خیانت و دیگر دوقطبی‌های رادیکال به این موضوع بند شده و پیوند یافته است. این مسأله، در موضع و مقامی که مواعظ پرهیزکارانه و ترویج تقوی و زهد و پارسایی باید محور سخن باشد، با توجه به بولتن‌های گزیده‌ای که احتمالاً فاقد توجه به ضرورت‌های فوری و فوتی، و نظرات دولت انتخابی است، غالباً همه دلسوزان و آگاهان را نگران می‌کند. باید هرچیزی در جای خود و توسط متخصصان وارد به موضوع مورد بحث و بررسی قرار گیرد. مثلاً دانش هسته‌ای، در کلیت موضوع می‌تواند یک یا دو بار به صورت حمایت از یک حق ملی مورد بحث یک نویسنده یا یک خطیب جمعه باشد، اما جزئیات فنی را باید مدیران مربوطه و متخصصان تحصیلکرده و آگاه به زیرو بم، اصطلاحات و فنون و تکنولوژی هسته‌ای مورد بحث قرار دهند.

divider1

آخرین قیمت طلا، سکه و دلار در بازار امروز

در حالی که قیمت انواع سکه در بازار امروز کاهش ۱۰ هزار تومانی را تجربه کرد، قیمت دلار و یورو در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی نسبت به روز گذشته ثابت ماند.


برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

حسین شریعتمداری: اگر ایستادگی رهبری نبود کار نظام در ۸۸ تمام شده بود

حسین شریعتمداری شامگاه یکشنبه در مراسم حماسه نهم دی درمسجد امام حسن مجتبی (ع) ساوه با اشاره به فتنه سال ۸۸ اظهار داشت: در جریان فتنه سال ۸۸ همه گروه‌ها و جریان‌های ضد انقلاب، چه داخلی و چه خارجی پای کار بودند تا جایی که نتانیاهو مدعیان اصلاح‌طلبی را سرمایه‌های رژیم صهیونیستی دانست، ولی با این وجود تاکنون هیچ کدام از جریانات اصلاح‌طلب اعتراضی به این حرف نکردند و این در حالی است که اگر فردی از طیف اصلاح‌طلب انتقاد کند بدون هیچ‌گونه ملاحظه به طرق مختلف واکنش نشان می‌دهند. وی افزود: باید از دیدگاه‌های ائتلاف آن‌ها مخرج مشترک گرفت تا هدفشان از این پای کار آمدن ضدانقلاب مشخص شود، چراکه ابتدا با تابلوی انتخابات وارد میدان شدند سپس به اصل نظام اعتراض کردند که قطعا اگر ایستادگی و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب نبود کار نظام تمام شده بود.

divider1

اصلاح‌طلبان بازنده زودهنگام انتخابات ۹۸؟

شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان درحالی امروز از احتمال عدم معرفی کاندیدا برای برخی حوزه های انتخابیه خبر داد که طی روزهای اخیر زمزمه لیست ندادن در انتخابات پیش رو از سوی چهره ها شاخص این جریان به تناوب تکرار شده است.


برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

لیست ندادن اصلاح‌طلبان در انتخابات یعنی تحریم؟

میرزایی نیکو، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح‌طلبان در صورت مشاهده رد صلاحیت باید تجزیه و تحلیل انجام دهند تا ببینند چه کنند؛ اگر لیستی داشتند مانند مجلس قبل معرفی کنند اگر نداشتند خب لیست ندارند، این کار به معنی تحریم خاموش و آشکار انتخابات نیست. پرستو سرمدی، عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان، درباره انتقاد برخی از احزاب اصلاح‌طلب مبنی بر اینکه اگر افراد می‌توانند در طرح سرا بیست نفر را معرفی کنند، چرا حزب نمی‌زنند، اظهار کرد: امیدوارم انتقادات از سر دلسوزی بیان شوند، نه از سر نگرانی از بین رفتن نقش لابی‌ها و نقش پدر خوانده‌ها در تعیین لیست‌های انتخاباتی. /ایلنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied