شمانیوز
شما نیوز

شیخ‌الاسلام در گفت‌وگو با شمانیوز:

سردار سلیمانی در صحنه دیپلماسی کم‌نظیر بود/ نقش مؤثر سردار ایرانی در ایجاد ثبات منطقه‌ای

مشاور سابق وزیر امور خارجه با اشاره به مهارت سردار سلیمانی در صحنه دیپلماسی گفت: من مذاکره او را با سران برخی کشورها از نزدیک دیده‌ام و فقط می‌توانم بگویم کم‌نظیر بود.

سردار سلیمانی در صحنه دیپلماسی کم‌نظیر بود/ نقش مؤثر سردار ایرانی در ایجاد ثبات منطقه‌ای

حسین شیخ‌الاسلام در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، اظهار کرد: سردار سلیمانی نه تنها یک چهره ملی بود بلکه یک فراملی هم هست و همه ملت ایران عزت خودشان را در شخصیت ایشان می‌دیدند.

وی افزود: سردار سلیمانی هرگز در مسائل ملی و اختلافات میان جناح‌ها موضع‌گیری نمی‌کردند، بلکه همیشه در خصوص مسائل فراملی و مرتبط با امنیت ملی و جبهه مقاومت اظهار نظر می‌کردند.

مشاور سابق وزیر امور خارجه با بیان اینکه دشمنان مقاومت می‌خواستند برای سوریه حکومت انتخاب کنند، اما حاج قاسم سلیمانی کسی بود که اجازه این کار را نداد و آنها شکست داد، گفت: سردار سلیمانی در سال 2006 سهم مهمی در شکست اسرائیلی‌ها در حمله به لبنان داشت.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه قانع ساختن روسیه برای پیوستن به جنگ با داعش کار بسیار دشواری است، اما سردار سلیمانی موفق شد تا پوتین را راضی کند، یادآور شد: حتی سردار سلیمانی موفق شد تا به مرور زمان اردوغان را راضی کند تا از موضع خود عقب بنشیند و به مذاکرات آستانه بپیوندد.

وی ادامه داد: در قضیه افغانستان، سردار قاسم سلیمانی نقش مهمی را در استقرار یک حکومت در این کشور ایفاء کرد یا در خاموش کردن فتنه اربیل عراق و استقلال کردستان عراق نقش کلیدی داشت و نیز در ایجاد یک نیروی مقاومت مردمی در این کشور مؤثر بود.

مشاور سابق وزیر امور خارجه تصریح کرد: هیچ کسی را پیدا نمی‌کنیم که با جرئت بگوید ظرف سه ماه شجره خبیثه حکومت داعش را خواهیم خشکاند و عین آن تحقق یابد، اما سردار سلیمانی آن وعده را داد و بر آن هم جامه عمل پوشانید.

شیخ‌الاسم تأکید کرد: ناتو با آن همه عضو تلاش کرد تا داعش را از بین ببرد، اما نتوانست؛ در صورتی که جبهه مقاومت به فرماندهی سردار سلیمانی این کار را انجام داد. او در یک جنگ نامتقارن با یک برنامه‌ریزی دقیق تکفیری‌ها را نابود کرد.

وی با اشاره به این مطلب که سردار سلیمانی در صحنه دیپلماسی کم‌نظیر بود، گفت: من مذاکره او را با سران برخی کشورها از نزدیک دیده‌ام و فقط می‌توانم بگویم کم‌نظیر بود.

کارشناسی مسائل بین‌الملل درباره انتقام خون سردار سلیمانی عنوان کرد: این انتقام سخت خواهد بود، تکرار خواهد شد و مستمر خواهد بود و نیز شاهد خروج ذلت‌بار آمریکا از این منطقه خواهیم بود.

به گفته شیخ‌الاسلام؛ دشمن توان جنگ با ایران را ندارد و می‌داند اگر ما را تهدید کند و دست به اقدامی بزند پاسخ خواهیم داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied