شمانیوز
شما نیوز

مراسم خاکسپاری سردار سلیمانی به تعویق افتاد

مهدی صدفی، مسئول کمیته تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی در کرمان اعلام کرد، با توجه به ازدحام جمعیت امکان خاکسپاری پیکر شهدا وجود ندارد و زمان مراسم خاکسپاری متعاقبا اعلام می‌شود.

مراسم خاکسپاری سردار سلیمانی به تعویق افتاد

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از ایسنا : مهدی صدفی، مسئول کمیته تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی در کرمان اعلام کرد، با توجه به ازدحام جمعیت امکان خاکسپاری پیکر شهدا وجود ندارد و زمان مراسم خاکسپاری متعاقبا اعلام می‌شود.

صدفی گفته، خودروی حامل پیکر شهیدان سلیمانی و پور جعفری در خیابان منتهی به گلزار شهدا و در مقابل گنبد جبلیه به دلیل ازدحام جمعیت  متوقف و چون امکان انتقال پیکر شهدا به محل اصلی گلزار شهدا وجود نداشت مراسم لغو و به تاریخ دیگری موکول شد

 

110

 

تشییع پیکر شهید سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزم شهیدش سردار پورجعفری که امروز 17 دیماه از صبح زود در دیار کریمان آغاز شده بود. پس از ساعتها و گذر از مسیرهای مختلف در کرمان و در میان خیل عظیم عزاداران هم‌چنان ادامه داشت به سمت گلزار شهدا حرکت کرده است. اکنون خیابان‌های کرمان مملو از مردمانی است که آمده‌اند برای آخرین بار با سردار محبوب‌شان وداع کنند. مردمانی که با پلاکاردهای «انتقام سخت» به دنبال انتقام از مسببان این جنایت تروریستی هستند.

ازدحام جمعیت در مراسم وداع به حدی است که تعدادی از عزاداران مصدوم شده و تعدادی نیز جان باخته‌اند که  پیرحسین کولیوند رییس اورژانس کشور با تایید مصدومیت و فوت تعدادی از شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی در کرمان به ایسنا گفت: متاسفانه برابر گزارش‌هایی دریافتی به دلیل ازدحام جمعیت، تعدادی از هموطنان در حین مراسم، مجروح شده و تعدادی دیگر نیز جان خود را از دست دادند.

وی با بیان این‌که رسیدگی به مجروحان ادامه دارد، گفت: جزئیات این موضوع اطلاع‌رسانی خواهد شد. ضمن آن که دکتر نمکی وزیر بهداشت شخصا در محل حضور دارند و این موضوع  را مدیریت می‌کنند.

با بلند شدن بانگ اذان ظهر به افق کرمان مردم حاضر در گلزار شهدای کرمان بر روی سنگ های مزار و زمین گلزار نماز را اقامه کردند.

به گزارش مردم دیار کریمان بار دیگر ثابت کردند پای انقلاب و آرمان هایش و فدائیان نظام ایستاده اند هرچند حضور امروزشان دلیل محکم دیگری دارد و آن استقبال از جگرگوشه شان است که عمر و زندگی خود را در دفاع از اسلام و مکتب شیعه گذاشت.

مراسم تشییع سپهبدحاج قاسم سلیمانی و سردارشهید حسین پورجعفری با حضور گسترده و پرشور مردم دیار کریمان و میهمانانی از دیگر استان ها در حال برگزاری است.

قالیباف در توییتر نوشت که حضرت آقا عبای نماز شب خود را دادند تا حاج قاسم را با آن دفن کنند. آقا با این عبا ۱۴سال نماز شب خوانده‌اند.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در صفحه شخصی خود در توییتر خود نوشت:

حضرت آقا عبای نماز شب خود را دادند تا حاج قاسم را با آن دفن کنند. آقا با این عبا ۱۴سال نماز شب خوانده‌اند.

این دومین عبای نماز شب آقاست که شهیدی با آن دفن می‌شود؛ اولین بار سر شهادت حاج احمد کاظمی بود.

براساس این گزارش در این مراسم تشییع برخی افراد با پوشیدن کفن و با نوشته «انتقام» به دنبال انتقام از مسببان این جنایت تروریستی هستند. همچنین دانشجویان دانشگاه صنعتی سیرجان نیز با در دست داشتن پلاکاردهای با مضمون «راهت ادامه دارد»، «سرار دلها آرام بخواب ما بیداریم» و «ما آمریکا را زیر پا له می کنیم» در این مراسم حضور پیدا کردند.

«من یک سلیمانی ام» پلاکارد مردم کامفیروز شمالی و قادر آباد در استان فارس است که به گلزار شهدای کرمان آمده اند.

مردم قدردان استان فارس نیز در زمان تشییع پیکر پاک شهدا وارد گلزار شهدای شهر کرمان شده و پلاکاردهای «نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا»، «من یک سلیمانی ام» به دست داشته و فریاد می زدند "مرگ بر آل سعود"، "مرگ بر آمریکا" و "خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست".

به گزارش ایسنا، جمعی از مردم خوزستان برای شرکت در مراسم تشییع و خاکسپاری سردار سپهبد شهید سلیمانی وارد گلزار شهدای کرمان شدند. نکته قابل توجه حضور جمعیت زیاد مردم بر روی کوه صاحب الزمان منتهی به گلزار شهدای کرمان و مشرف بر محل خاکسپاری شهید قاسم سلیمانی است به طوری که دامنه این کوه تقریبا سیاه پوش شده است. مردم در دامنه کوه فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر آل سعود سر داده‌اند.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور ظهر امروز (سه شنبه) در جریان سفر به استان کرمان برای وداع با پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، در دیدار با خانواده این سردار بزرگ اسلام، ضمن تسلیت و آرزوی صبر برای خانواده و نزدیکان این شهید اظهار کرد: شهادت حاج قاسم سلیمانی اتفاقی بسیار بزرگ بود و حضور پرشور و گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر این سردار بزرگ نیز بیانگر عظمت این اتفاق است.

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر این‌که حاج قاسم لیاقت چنین شهادتی را داشت، افزود: حاج قاسم سلیمانی به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت رسید و این شهادت حق و لیاقت او بود.

جهانگیری حاج قاسم سلیمانی را برادری بسیار عزیز و پشتوانه و تکیه گاهی برای مردم و مسئولین کشور توصیف کرد و گفت: خداوند مهر و محبت حاج قاسم را در دل مردم ایران و کشورهای منطقه قرار داده بود و مردم نیز قدردان خدمات او هستند، چرا که می‌دیدند که حاج قاسم با اخلاص تمام زندگی خود را وقف خدمت و دفاع از مردم، نظام و کشور کرده است.

معاون اول رییس جمهوری با بیان این‌که حاج قاسم سلیمانی در دوران حیات خود در حل بسیاری از مشکلات کشور راهگشا بود، تصریح کرد: ‌شهادت او نیز بسیاری از مشکلات و گره‌های کشور را گشود و گویی که خداوند همه عنایات خود را در وجود این سردار قرار داده بود.

در این دیدار خانواده شهید سپهبد قاسم سلیمانی از حضور معاون اول رییس جمهوری در مراسم تشییع و تدفین قدردانی کردند و همسر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نیز با بیان این‌که شهادت آرزوی دیرینه حاج قاسم بود گفت: حاج قاسم سلیمانی علاوه بر بعد نظامی، انسانی بسیار مهربان و عاطفی بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • گوگولي

    متاسفم از اينكه اينقدر ايراني بازي درمياريم

    • غمگين

      خدارحمت كنه سردار سليماني را اوهرگز راضي نبود در مراسمش خون از بيني كسي بيا