شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز دوشنبه 23 دی

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز دوشنبه 23 دی

حداقل حقوق " معلمان"  در سال 99  اعلام شد

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش کف حقوق پرداختی معلمان در الگوی شهریه سال آینده را طبق قانون کار دانست و گفت: موسس دیگر نمی‌تواند نیروی حق‌التدریس با حقوق پرداختی کمتر از قانون کار جذب کند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

در حال تشییع اعتماد عمومی هستیم

انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران با انتشار بیانیه‌ای در باره رویداد‌های اخیر در کشور گفت: اکنون در حال تشییع اعتماد عمومی هستیم و اولین تابوت‌های آن شامل جنازه‌های رسانه‌های رسمی به‌ویژه صداوسیما و سپس مطبوعات و سایت‌ها است. این انجمن حرفه‌ای تصریح کرده است: رسانه بوق نیست و پنهان‌کاری دست‌اندرکاران، از رسانه رفع مسئولیت نمی‌کند. / ایرنا

divider1

سیل‌زدگان بلوچستان مراقب تمساح‌ها باشند

اداره‌کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر و سیلاب به وجود آمده در جنوب این استان احتمال خروج تمساح‌ پوزه کوتاه(گاندو) از برکه وجود دارد که مردم باید به شدت مراقب باشند.


برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

موضع‌گیری‌ها درباره سانحه سقوط هواپیما ریشه در بی‌اطلاعی داشت

سخنگوی دولت گفت: اظهار نظر همه کسانی که در آن روز‌ها و در اوج جنگ روانی آمریکا علیه ملت ایران، مبتنی بر عرق ملی و با استناد به اطلاعات موجود در همان لحظه بود و همه موضع گیری‌ها ریشه در بی اطلاعی و یا بهتر بگویم بی‌اطلاع گذاشتن آن‌ها داشت. ما متهم به دروغگویی و پنهانکاری شدیم در حالی‌که واقعا اینگونه نبود. حتی در بیانیه‌ای که من در پنجشنبه شب منتشر کردم برداشت عدم صداقت صورت گرفت. اما واقعیت این است که ما دروغ نگفتیم. دروغ به معنی جعل آگاهانه و عامدانه واقعیت است. این چیزی بود که از جانب ما به هیچ وجه اتفاق نیفتاد. هیچ یک از مقامات دولت از جمله شخص رئیس‌جمهور تا عصر روز جمعه از علت اصلی سقوط هواپیما که همان آتش پدافند غیرعمدی خودی بوده، مطلع نبودند. از عصر روز جمعه که رئیس‌جمهور از موضوع مطلع شدند، دستور تشکیل شورای عالی امنیت ملی را دادند که منجر به صدور بیانیه ستاد کل نیرو‌های مسلح و بیانیه رئیس‌جمهوری در این خصوص شد. / ایرنا

divider1

همسر خلبان هواپیمای اوکراینی: به او گفتم پرواز نکن

کاترینا گاپوننکو گفته است شوهرش، وُلودمیر، فکر کرده بوده پرواز دوسره‌اش از تهران به کیِف، به خاطر تنش‌های حاکم بر منطقه - که به دنبال ترور سردار سلیمانی به دست آمریکا بالاگرفته بود، لغو خواهد شد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

سیل تاکنون چقدر به استان‌ها آسیب زده است؟

میثم جعفرزاده، مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: در استان سیستان و بلوچستان حدود ۲۰۰ روستا بر اثر وقوع سیل دچار قطعی آب شده که برخی از آن‌ها دارای مشکل کدورت منابع آبی و برخی شکستگی خطوط انتقال و خروج از مدار است. در حال حاضر شبکه توزیع برق ۱۱۰ روستا در این استان نیز دچار قطعی شده است. وقوع سیلاب در استان کرمان نیز حدود ۶۰ روستا را دچار مشکل آبرسانی کرده و علاوه بر اینکه تیم‌های عملیاتی در منطقه مشغول خدمات‌رسانی هستند، از طریق آبرسانی سیار نیز آب مورد نیاز در اختیار مجتمع‌های آسیب دیده قرار می‌گیرد. /تسنیم

divider1

بیمار از آمبولانس بیرون افتاد + فیلم

در اتوبان حکیم تهران( سر مصلی) در امبولانس خصوصی باز شد و بیمار افتاد بیرون.


برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

تایید صلاحیت یکباره ۳۰ نماینده در شب گذشته

قاسم میرزایی نیکو در گفت: وگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق اطلاع ما در مرحله اول ۱۲۰ نماینده داوطلب نمایندگی رد صلاحیت شده بودند که شب گذشته یک مرتبه ۳۰ نماینده را تایید صلاحیت کردند. وی توضیح داد: تا آخر وقت اداری روز گذشته به این نمایندگان گفته بودند که صلاحیتتان رد شده، اما به یک باره آخر شب گذشته به یک باره به آن‌ها اعلام کردند که صلاحیتشان تایید شده لذا در حال حاضر تعداد نماینده‌های فعلی که برای انتخابات مجلس یازدهم قصد کاندیداتوری دارند و رد صلاحیت شده‌اند، ۹۰ نفر می‌باشد.

divider1

گل محمدی سرمربی پرسپولیس شد

باتوجه به توافقات انجام شده، یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس شد و این خبر تا ساعاتی بعد از سوی باشگاه پرسپولیس نیز اعلام می‌شود.


برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

راه خروج از بحرانها، گفتگو و تفاهم جمعی و به رسمیت شناختن همه است

عباس عبدی تحلیلگر مسائل اجتماعی:باید بپذیریم جامعه ما بیمار است، تا جامعه باید از این شرایط بیرون بیاید. این بیرون آمدن هم محصول گفت‌وگوی آزاد میان مردم و اراده مردم است و این که همه مردم بدون استثنا باید به رسمیت و دارای حق شناخته شوند. این وضعیت اگر پذیرفته شود قطعاً به ما کمک می‌کند از این شرایط بیرون بیاییم و آن راه‌حلی که ما را نجات می‌دهد نتیجه یک تفاهم جمعی برآمده از دل چنین گفت‌وگویی می‌تواند باشد. / ایرنا

divider1

فاضل میبدی: شاید عذرخواهی و استعفا تا اندازه ای التیام بخش باشد

یک عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه با مسببین فاجعه سقوط هواپیما باید برخورد قاطع شود، گفت: اشتباه بزرگی انجام شده ، نحوه اطلاع رسانی هم خیلی بد بوده است.حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی فاضل میبدی با اشاره به فاجعه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی اظهار کرد: متاسفانه این حادثه بسیار تلخی بود که موجب شد جوان های تحصیل کرده کشور از دست بروند. آنها نه تنهاسرمایه ما بلکه سرمایه بشری بودند.وی ادامه داد: نحوه اطلاع رسانی بد بود. ابتدا گفتند که نقص فنی موجب سقوط شده است در حالیکه باید اعلام می کردند که صبر کنید تا نظرات کارشناسی سرجمع شود. رسانه ها هم خوب عمل نکردند و حادثه را به آمریکا مرتبط کردند. مردم دیگر به این اخبار اعتماد نمی‌کنند، زیرا ما عادت کرده ایم همه مسائل را سیاسی کنیم.این استاد حوزه با اشاره به اینکه غربی ها براساس نظرات کارشناسی اعلام کردند که اصابت موشک هواپیما را سقوط کرده است، تصریح کرد: با این حال با این مساله در داخل کشور برخورد سیاسی شد. حالا باید از این تجربه تلخ عبرت گرفته شود تا اینگونه مسائل به جای اینکه سیاسی شود، به صورت کارشناسی دنبال شود.فاضل میبدی همچنین با بیان اینکه سقوط هواپیمای اوکراینی به صنعت توریسم کشور ضربه می زند و ایرلاین ها دیگر حاضر نیستند به ایران پرواز داشته باشند، افزود: با اینکه این حادثه عمدی نبوده اما جان انسان های بی گناه زیادی گرفته شده است و لازم است با مسببین برخورد قاطعی انجام شود.

divider1

سونوگرافی در بیمارستان‌های دولتی رایگان شد

دیوان عدالت اداری کشور دریافت هرگونه وجه بابت انجام سونوگرافی توسط متخصصین زنان را در بیمارستان‌های دولتی ممنوع کرد.


برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

توضیح نقوی‌حسینی درباره یک مصاحبه جنجالی‌اش

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اظهارات خود مبنی بر دست‌های پنهان در سقوط هواپیمای مسافری اوکراین گفت: مصاحبه من پیش از مصاحبه سردار حاجی زاده صورت گرفته بود و با مصاحبه رییس هوافضای سپاه پاسداران ابهامات این موضوع روشن شد. سید حسین نقوی حسینی در جلسه علنی امروز-دوشنبه- مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام همدردی با خانواده‌های قربانیان تشییع شهید سپهبد قاسم سلیمانی و حادثه سقوط هواپمیای مسافری اوکراین از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ویژه هوافضای سپاه تشکر کرد و گفت: حمایت قاطع خود را از سردار موشکی ایران سردار حاجی زاده اعلام می‌کنم. وی افزود: هدف من از مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها مبنی بر اینکه دست‌های پنهان در حادثه هواپیمای اوکراین نقش داشته است، برائت سپاه از این حادثه و اعلام وجود عامل نفوذ یا خرابکاری در این حادثه بود. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مصاحبه من با این خبرگزاری پیش از گفت: وگوی سردار حاجی زاده انجام گرفته بود بنابر این پس از توضیحات وی و توضیحات سردار سلامی در مجلس، موضوع این سانحه روشن شد.

divider1

جزییات افزایش حقوق پلکانی کارمندان

رییس سازمان برنامه و بودجه، گفت: علاوه بر افزایش ۱۵ درصدی، با استفاده از روش پلکانی نزولی حقوق کارکنان به کف حقوق در نظر گرفته شده افزایش پیدا می‌کند.


برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

رسایی: به جداشده‌های صدا و سیما آنتن ندهید!

حمید رسایی؛ نماینده اصولگرای مجلس نهم از تحریم صداوسیما توسط برخی هنرمندان و مجریان تلویزیونی به شدت انتقاد کرد. او در توئیتر خود نوشت:الحمدلله پاکسازی صداوسیما توسط عناصر سست اعتقاد آغاز شده تا الان چندمجری وهنرپیشه ازپایان همکاری‌شان خبر داده‌اند. رشیدپور هم دوپهلو حرف زده. ما ازاین روند حمایت وبقیه عناصرشان را به این اقدام تشویق و میگوییم که خاک بر سرتان اگر مجددا به این افراد آنتن بدهید!

divider1

پگاه آهنگرانی و سارا بهرامی هم از فجر انصراف دادند

پگاه آهنگرانی و سارا بهرامی بازیگران سرشناس سینمای ایران هر کدام با انتشار پیامی جداگانه در صفحات شخصی خود خبر از انصراف از جشنواره فجر دادند.


برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

 
نماینده مجلس: دشمن می‌خواهد سردار حاجی‌زاده را ترور کند

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است که رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی به دنبال ترور سردار قاسم سلیمانی اکنون در پی ترور سرداران دیگر سپاه به ویژه سردار حاجی زاده است. سیدناصر موسوی لارگانی در تذکر شفاهی جلسه امروز (دوشنبه) مجلس گفت: سردار سرافراز قاسم سلیمانی با پهپاد و به صورت شبانه ترور شد. امروز هم تصمیم گرفتند که سرداران دیگر ما را به ویژه سردار حاجی‌زاده را با رسانه‌های خود و با مدیریت رژیم صهیونیستی و استکبار پیر انگلستان ترور کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied