شمانیوز
شما نیوز

سردار دهقان:

‌دوران قداره‌کشی آمریکا تمام شد ‌

گروه استان‌ها ـ مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح گفت: اگر ترامپ نیز به تاریخ مراجعه می‌کرد این را می فهمید که دوران قداره‌کشی تمام شده و معامله قرن فرآیند حذف رژیم صهیونیستی از منطقه را تسهیل می‌کند.

  ‌دوران قداره‌کشی آمریکا تمام شد ‌

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از تسنیم : سردار حسین دهقان در اجلاسیه تجلیل از خادمان کنگره شهدای استان مرکزی و بزرگداشت چهلمین روز شهادت حاج قاسم سلیمانی، با اشاره به راه و متکب امام راحل اظهار داشت: انقلاب اسلامی و مکتب امام(ره) راه نوینی را پیش پای همه ملت‌ها قرارداد که اگر ملتی به دنبال پیشرفت و زندگی سعادتمند است قطعا این مهم در مکتب امام (ره) وجود دارد، البته انقلاب اسلامی در شرایطی به پیروزی رسید که دنیا در مسیر مبارزه با ظلم و استبداد به یک بن بست رسیده بود و ملت‌ها در سایه دولت‌های وابسته و فاسد راهی برای تنفس نداشتند و نیز الگویی برای مبارزه موفق در اختیارشان هم نبود و حتی تمامی مکاتبی که ادعای رهایی انسان از زیر بار ظلم و ستم را داشتند ختم به بن‌بست شده بودند.

وی افزود: در چنین فضایی انقلاب اسلامی راه متفاوتی از دیگر مکاتب موجود ارائه داد، به طوری که نظامی می‌تواند نظام پایدار و مدافع منافع ملت و پیام‌آور آزادی باشد و مردم را در مقابل فساد و تبعیض بیمه کند که متکی و مبتنی بر عدل و عدالت باشد و حتما در ذات عدل و عدالت گرایی مقابله با ظلم و فساد نهفته است و این ذات و ماهیت انقلاب ماست و در جایی که مظلومی هست و هر جایی فریادی بلند است که استمداد برای مبارزه با ظلم می‌طلبد، انقلاب ما در کنار او حضور دارد و مهم این است که نظام با صراحت مسئولیت این دفاع از مظلوم را می پذیرد و قدرت خود را به رخ سلطه‌طلبان می‌کشاند.

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح تصریح کرد: نظام اسلامی جان‌پناه و تکیه‌گاه قابل اعتمادی را برای همه مبارزین با ظلم به وجود آورد، به خاطرهمین هم نظام اسلامی به خاری در چشم نظام استکبار تبدیل شد، ملت فلسطین نمونه‌ای از مظلوم‌ترین ملت‌ها در دنیا است که با پیروزی انقلاب، نظام اسلامی از نخستین روزها حمایت تمام عیار خود از ملت فلسطین را اعلام کرد و به همین دلیل بود که ظالمان و نظام سلطه با انقلاب ما زاویه پیدا کردند.

دهقان با اشاره به زنده بودن انقلاب اسلامی گفت: کوتاه نیامدن در برابر زورگویان، اینکه موانع ایجاد شده توسط دشمنان منجر به عدول از شعار ها نشده است و مقاومت و ایستادگی از مجموعه دلایلی است که منجر به تداوم انقلاب اسلامی شده چراکه مقاومت و ایستادگی چیزی است که انقلاب اسلامی را زنده نگاه داشته و جهانیان را به سمت انقلاب ما گرایش داده است، بنابراین شعارهای جهانی انقلاب از قاعده تاریخ مصرف داشتن، جدا است زیرا این شعارها ریشه در فطرت انسان ها دارند، استقلال، آزادی، معنویت، عدالت، عزت، برادری و برابری از شعارهای اصیل انقلاب اسلامی است و کرامت و شرف افراد از مواردی است که جلوه در این شعارها دارد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در ادامه مسیر نیازمند کار انقلابی و انقلاب کاری است، بنابراین کسانی که درون نظام اسلامی زندگی و حیات دارند و یا مسئولیتی را در اختیار دارند باید نگاهشان را به کار تغییر دهند و اگر سبقه و نیت کار را سبقه و نیتی الهی قرار دهیم خود به خود برکت می‌یابد و ارزش‌هایی مانند شکر نعمت در راستای افزایش برکت در آن نهفته است، البته نیت خالص، کار برای رضای خدا، بهبود وضعیت جامعه و زمینه سازی برای تعالی افراد را از لازمه های کار انقلابی است و اگر انقلاب کاری شکل بگیرد از نگاه اداری و موظفی فاصله می‌گیریم و به عبارتی کار روح پیداکرده و همراه با پذیرش مسئولیت و پاسخ‌گو بودن می شود چراکه در این نوع کار هر اقدامی از سوی ما باید به دنبال نتیجه ارزشمند باشد.

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح خاطرنشان کرد:  در این تفکر کار و مسئولیت برای ما امانت است و طعمه ای نیست که آن را بخوریم و یا به اطرافیان بخورانیم که جلوه این نوع کار و فعالیت دوران دفاع مقدس است به طوری که در آن دوران با افرادی روبه رو بودیم که بیشترین نیازها را داشتند ولی داشته‌های محدود خودشان را نیز در راستای حل مشکلات جامعه هزینه می کردند. در این نوع نگاه نفع حزبی و شخصی نمی‌ماند و آنچه مهم است منافع ملی و حتی بالاتر ازآن منافع بشریت است بنابراین اگر این فضا در همه سطوح و افراد جلوه کند ما می‌توانیم ادعا کنیم  که جامعه ای زنده هستیم و شور و شعور و نشاط در این جامعه تجلی کرده و آن جامعه می تواند رشد خود را اندازه‌گیری کند و پیشرفت‌های خود را به حرکت‌های بزرگتر تبدیل کند.

وی افزود: کار انقلابی بن‌مایه خود را از اعتقاد دینی، معنویت و اصول گرفته بنابراین، این نوع فعالیت بن مایه از چارچوب های اداری دریافت نمی کند و کاری خنثی نیست. این نوع کار دارای جهت و ابزار است. این تفکر همان است که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و تداوم بخشید و با شهادت شهید سلیمانی زمینه فساد انگیز نظام سلطه و صهیونیست ها را از منطقه پاک خواهد کرد.

 

مجاهدت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی آمریکا و رژیم صهیونیستی را با شکست روبرو کرد

دهقان با اشاره به شخصیت سپهبد شهید قاسم سلیمانی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی شخصیتی انقلابی بود، انقلابی ماند و انقلابی عمل کرد زیرا  حاج قاسم ویژگی های شخصیتی فوق‌العاده‌ای داشت که برای جوانان قابل الگو و اسوه شدن است و خلوص، نفوذ کلام، ماندن در مسیر ولایت، جهادی بودن، خطرپذیر بودن، فراجناحی بودن، سرباز وطن، مردمی بودن، تواضع و خود ساختگی از ویژگی های او بود که به همین دلیل خدا خود پاداش او شد که مراسم تشییعش جلوه ای از قدرت الهی بود، شهید سلیمانی با درایت و فهم درست از واقعیت‌ها و همچنین شناخت دقیق از ملت‌ها توانست جبهه مقاومت را شکل دهد و با آمریکایی‌ها در همه کشورهای مسلمانی که اشغال شده بودند، مبارزه کند و آنها را در هم شکند.

وی ادامه داد: آمریکا و رژیم صهیونیستی در طول دو دهه گذشته به دنبال چند کار بودند اما حاج قاسم سلیمانی کسی بود که آنها را با شکست مواجه کرد و به همین دلیل آنها از او کینه‌ای گرفتند که بنابراین به بزدلانه‌ترین شکل ممکن او را به شهادت رساندند، زیرا قدرت‌یابی و به صحنه‌آوری قدرت حزب الله، ایجاد سازمان‌های جهادی مانند حشد‌الشعبی در دل ملت‌ها، از بین بردن نقشه های دشمنان در سوریه و قدرت‌‌گیری گروه های جهادی در مناطق اشغالی فلسطین را محصول کار شبانه‌روزی شهید سلیمانی بود به طوری که عده ای که خود داعش را شکل داده بودند، آمدند و با ایجاد ائتلاف و هزینه های بسیار حرف از مبارزه با داعش زدند اما در این مسیر هیچ قدمی برنداشتند بلکه در مواقع حساس به کمک داعش نیز آمدند.

وزیر سابق دفاع خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی به یک روح و مکتب، راه و امر ماندگار در دلهای همه کسانی که در راه آزادی و استقلال تلاش می کنند، تبدیل شد. او جلوه زنده بودن مکتب امام(ره) و همچنین اراده ملت در دفاع از جریان مقاومت بود البته حمله به عین الاسد، تنها یک سیلی بود و اصل انتقام سخت به واسطه ملت‌های منطقه و با خروج آمریکایی‌ها از مطنقه رقم خواهد خورد.

دهقان تصریح کرد: حمله به عین‌الاسد هیمنه سیاسی، نظامی آمریکا در نظام بین الملل را شکست، چراکه بعد از جنگ جهانی دوم هیچ گاه نداریم که کسی قدرت نظامی آمریکایی‌ها را مستقیما مورد حمله قرار دهد و مسئولیت آن را بپذیرد و آن را به عنوان نقطه آغاز یک مبارزه رسمی اعلام کند. عملیات دقیق موشکی در پایگاه مهم آمریکایی تصور شکست‌ناپذیر بودن سیستم‌های آمریکایی را به باد داد و عدم پاسخگویی آنها به این اقدام برآمده از فراگیر شدن وحشت در دل‌های سیاست‌گذاران آمریکایی و از طرفی پذیرش قدرت جمهوری اسلامی ایران بود.

وی افزود: پرتاب موشک به عین‌الاسد شلیک به طرز تفکر تثبیت شده آمریکا دال بر شکست ناپذیر بودنش بود و همچنین صدای انفجارهای موشک ها بیدار باشی بود برای همه ملت ها که بدانند آمریکا آسیب‌پذیر است و همگان می توانند در مقابل آن ایستادگی کنند البته امروز طرح موسوم به معامله قرن را مطرح کرده‌اند که معامله قرن نشان از شکست هیمنه آمریکا در منطقه دارد و باید گفت که گویا ضایعه مغزی سربازان عین الاسد به سیاست‌گذاران آمریکایی نیز سرایت کرده و اگر آمریکایی ها تاریخچه اقدامات خود در فلسطین را مرور می‌کردند قطعا دست به چنین اقدامی نمی‌زدند زیرا این اقدام برآمده از ذهن ناتوان ترامپی است که می‌خواهد بر سر زبان‌ها بماند و تاریخ به آمریکا نشان داده و اگر ترامپ نیز به تاریخ مراجعه می‌کرد این را می‌فهمید که دوران قداره‌کشی تمام شده و معامله قرن فرآیند حذف رژیم صهیونیستی از منطقه را تسهیل می‌کند و باید گفت که بزرگترین خطر برای آمریکا ترامپ و دولت اوست.

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح با اشاره به در پیش بودن 22 بهمن ماه گفت: شرایط داخلی، منطقه ای و جهانی به شکلی است که بایستی راهپیمایی 22 بهمن پر شورتر و با حضور بیشتر مردم رقم بخورد، اینکه برخی خیال می کنند که با تغییر در کاخ سفید برای ما اتفاق خوب و میمونی خواهد افتاد فکر غلطی است زیرا آمریکایی‌ها با ما دشمن هستند و تنها راه مقابله با آنها حضور تمام عیار مردم در حمایت از انقلاب و نظامشان است چرا که این حضورِ تعیین کننده، در هم شکننده توطئه های دشمنان خواهد بود. حضور مردم در راهپیمایی نظام سلطه را با پشیمانی و یاس مواجه خواهد کرد.

دهقان به موضوع انتخابات مجلس نیز اشاره کرد و افزود: ملت ما باید از گذشته خود درس بیاموزد؛ مجلسی می خواهیم که علی رغم اینکه برآمده از عزم ملی است بیان فضیلت های ملت هم باشد که این فضیلت‌ها برآمده از ارزش‌های انقلابی است چراکه تدین، کار جهادی، ابتکار و خلاقیت، حل مشکلات مردم و تلاش در راه توسعه و تعالی کشور از ویژگی‌های نمایندگان است و پیامد انتخابات و حتی مبارزات انتخاباتی باید ایجاد شور، نشاط و از آن مهم‌تر ترویج اخلاق باشد. رقابت درست اما هدفی که برای آن رقابت صورت می‌گیرد، مهم است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied