شمانیوز
شما نیوز

آیین‌نامه هیئت نظارت مجلس ناقص است + جزئیات

عضو هیئت نظارت مجلس گفت: قانون و آیین‌نامه هیئت نظارت ناقص و تا حد زیادی این هیئت را محدود کرده است.

آیین‌نامه هیئت نظارت مجلس ناقص است + جزئیات

به گزارش شمانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  علیرضا سلیمی، عضو هیئت نظارت مجلس شورای اسلامی  درباره ساز و کار هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان اظهار کرد: بعد از توصیه‌های مقام معظم رهبری این هیئت برای اینکه به هر کیفیت تخلفات نمایندگان را به طور ویژه بررسی کند، شکل گرفت.

او افزود: معتقدم قانون و آیین‌نامه هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس ناقص و تا حد زیادی این هیئت را محدود کرده است.

سلیمی بیان کرد: بر اساس این قانون، هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس می‌تواند در مواردی که شکایتی از نماینده‌ای شده ورود کرده و به آن رسیدگی کند. تعداد زیادی شکایت از نمایندگان از طرف مردم، دستگاه‌ها و حتی خود نمایندگان به این هیئت نظارت ارسال شده است.

 عضو هیئت نظارت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این بررسی‌ها در هر سطحی انجام می‌شود و فرقی ندارد از چه کسی شکایت شده است، حتی اگر از رئیس مجلس هم شکایت شود به آن ورود می‌کنیم، چه بسا آنکه از نایب رئیس مجلس شکایت شد و ما هم به آن ورود کردیم.

سلیمی تصریح کرد: بعد از بررسی مستندات، نماینده را به هیئت نظارت دعوت می‌کنیم و گزارش‌ها و اسناد آنها را هم بررسی می‌کنیم. اگر اقدام نماینده در راستای ایفای وظایف نمایندگی باشد، پرونده مختومه می‌شود، اما اگر این‌طور نباشد حتما به قوه قضائیه ارجاع داده می‌شود.

او گفت: موارد زیادی به قوه قضائیه ارجاع شده که در آنجا مفتوح و در حال رسیدگی است، اما به دلیل آنکه جلسه‌های هیئت نظارت مجلس محرمانه است، نتوانستیم بسیاری از مطالب را رسانه‌ای کنیم. در واقع قانون به ما اجازه رسانه‌ای کردن مسائل از طریق رسانه‌ها را نداده است. اگر قانون اجازه می‌داد مردم متوجه می‌شدند چه اتفاقاتی در مجلس می‌افتد.

 عضو هیئت نظارت مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در بسیاری از موارد جلوی بسیاری از تخلفات گرفته شده است و تذکراتی به نمایندگان داده شد، اما در شرایطی که چاره‌ای وجود نداشت، پرونده را به قوه قضائیه ارجاع دادیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied