شمانیوز
شما نیوز

سردار سلگی به شهادت رسید + علت فوت و بیوگرافی

رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: شهادت سردار رشید اسلام، حاج میرزامحمد سلگی به‌خاطر مشکلات تنفسی ناشی از عوارض شیمیایی دوران دفاع مقدس بود.

سردار سلگی به شهادت رسید + علت فوت و بیوگرافی

به گزارش شمانیوز و به نقل از تسنیم: دکتر رشید حیدری مقدم در جمع اصحاب رسانه  با تشریح دلایل  شهادت جانباز سرافراز حاج میرزا محمد سلگی اظهار داشت: سه هفته قبل سردار سلگی به دلیل مشکلات قلبی در بیمارستان بستری شدند که بعد از گذاشتن استند برای ایشان و مساعد شدن حال عمومی از بیمارستان ترخیص شدند.

وی با بیان اینکه مجدداً چند روز بعد به دلیل مشکلات تنفسی و کلیوی در  بیمارستان بستری شدند که متاسفانه به دلیل وخامت حال عمومی، ایشان به کما رفتند، افزود: در مدت زمان بستری بودن در بیمارستان، دو بار تست کرونا بر روی ایشان انجام شد که هر دو بار نتیجه تست کاملا منفی بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان بیان کرد: با وجود تلاش همه کادر درمان برای بازگرداندن ایشان، متاسفانه کارهای پزشکی جواب نداد و سردار سلگی صبح روز پنج‌شنبه 14 فروردین ماه به جمع یاران شهیدش پیوست.

وی  با اشاره به اینکه امثال سردار سلگی از سرمایه‌های ارزشمند و بی بدیل جامعه ما هستند، گفت: این شهید بزرگوار انسانی وارسته و مردمی، ولایت‌مدار و دلسوز  بودند و یاد و خاطره ایشان همیشه در ذهن‌ مردم ما باقی خواهد ماند.

 

 

 

بیوگرافی سردار حاج میرزا سلگی

حاج میرزا محمد سلگی جانباز دفاع مقدس متولد سال ۱۳۳۴ در روستای هادی آباد بخش فیروزان نهاوند به دنیا آمده و از اولین روزهای جنگ در ۲۲ سالگی در جبهه ها حضور داشت و فرمانده گردان حضرت ابوالفضل (ع) و رئیس ستاد لشگر سپاه انصارالحسین (ع) بود هشت سال برای وطن جنگید و به درجه جانبازی نائل شد و در نهایت در ۱۶ فررودین ۹۹ به یارانش پیوست و به شهادت رسید

زندگینامه سردار حاج میرزا سلگی

حضور در جبهه

مثل دیگر رزمندگان، جبهه رفتن را برای خودم یک وظیفه می دانستم، دفاع از انقلاب و کشور و جهاد به فرمان امام برای حفظ انقلاب اسلامی وظیفه ما بود، ۲۲ ساله بودم که به جبهه رفتم و در جبهه غرب و جنوب حضور داشتم.

همسر و دختر راوی کتاب آب هرگز نمی میرد

علت شهادت سردار حاج میرزا محمد سلگی

سردار حاج میرزا سلگی به دلیل عوارض ناشی از استنشاق گاز‌های شیمیایی دوران دفاع مقدس و جراحات جانبازی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بهشتی همدان بستری بود . او از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و راوی کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» بود که صبح  پنج شنبه ۱۶ فروردین ۹۹ به یاران شهیدش پیوست.

مراسم تشییع این شهید والامقام به منظور حفظ سلامتی و جلوگیری از ایجاد تجمع بدون حضور مردم برگزار خواهد شد.

علت شهادت سردار حاج میرزا محمد سلگی

همسر سردار حاج میرزا سلگی

ایشان در سن کم با خانم پروین سلگی که وی نیز فرزند و خواهر شهید بود، ازدواج کرده و دارای دختر و پسر و نوه هستند

بانو پروین سلگی در ۱۳ سالگی به عقد جوانی ۱۹ ساله درآمد و دوشادوش او با گرم نگه داشتن کانون خانواده و تحمل سختی‌ها، دشواری‌های معرکه جهاد اصغر را برای همسر جانبازش تحمل‌ پذیرکرد.

 

 

عکس سردار حاج میرزا سلگی و همسرش

 

بیوگرافی پروین سلگی همسر سردار حاج میرزا سلگی

نحوه ازدواج و عاشقانه های دوران جنگ

اول زندگی من و حاج اقا عاشق همدیگر بودیم برادر حاج آقا سرباز بود و خاله من زنموی حاج اقا میشد و ما رفتیم خان آنها که انموقع من کلاس پنجم بودم و من و حاج اقا عاشق هم شدیم و وقتی سربازی اش تمام شد به خواستگاری من آمد.
من زندگی عروس های امروز را قبول ندارم ما خیلی به هم محبت داشتیم شش ماه عقد کرده بودیم انگار ده سال بود و هر وقت حاجی می خواست برود جبهه تا لحظه ای که اتوبوس میرفت من گریه می کردم و من خیلی حاجی را دوست دارم.

چون خیلی حاج اقا را دوستش داشتم دلم برایش تنگ میشد و وقتی می آمد همش گریه میکردم و میگفتم کی میخواهی بری و دو روز بیشتر نمی ماند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • حمیدرضا حیدری.متولدهمدان

    روحش شاد

  • افشین

    همدان دور نیست پاسپورت نمیخواد

  • ناصر

    شهدا شرمنده ایم