شمانیوز
شما نیوز

مراجعه حضوری به ادارات کاهش یابد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: «کرونا» آزمایشی الهی است که باید آثار اجتماعی آن دنبال و با اصلاح برخی ساختارهای اقتصادی، تهدیدات آن به فرصت تبدیل شود.

مراجعه حضوری به ادارات کاهش یابد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از مهر :  علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در تماس تلفنی با رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی، ضمن دریافت گزارش این کمیسیون در ارتباط با جهش تولید، گفت: تبدیل تهدیدهای کرونا به فرصت، در گرو اصلاح ساختارهای اقتصادی است که با استقرار دولت الکترونیک و اقدامات مهم دیگری چون توسعه روستاها، مدیریت مهاجرت معکوس، تمرکززدایی و هماهنگ سازی نهادهای حمایتی برای کمک به مشاغل آسیب دیده، می‌توان تجربیات این دوران را در پساکرونا به فرصت تبدیل کرد.

وی افزود: «کرونا» آزمایشی الهی است که باید آثار اجتماعی آن دنبال و با اصلاح برخی ساختارهای اقتصادی، تهدیدات آن به فرصت تبدیل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تغییر روش مراجعات حضوری به دستگاه‌ها را از فرصت‌های قابل ادامه در دوران پساکرونا خواند و تاکید کرد: برای این کار باید مراجعات حضوری به ادارات و سفرهای درون شهری بر بستر دولت الکترونیک کاهش یابد و صندوق‌های مکانیزه پرداخت، خرید و فروش‌های اینترنتی و آموزش غیر حضوری با استفاده از ظرفیت احکام برنامه ششم توسعه برای همیشه در کشور نهادینه شود.

لاریجانی استفاده از تجربه برخی کشورها برای عبور از رکود را برای تبدیل تهدیدات کرونا به فرصت مفید خواند و افزود: تاکنون بیشتر اقدامات دولت، تمرکزگرایانه بوده است که ضرورت افزایش اختیارات استان‌ها با محوریت دو وزارتخانه کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌تواند از دستاوردها و تجربیات اندوخته در دوران مبارزه با کرونا باشد.

وی در پایان این تماس تلفنی، ضمن تشکر از احوال پرسی و قدردانی از گزارش کمیسیون حمایت از تولید ملی، خواستار هماهنگی نهادهای حمایتی برای کمک به مشاغل خرد، اقشار فاقد صنف و کارگران روزمزدی شد که بیشترین آسیب‌های معیشتی را از شیوع کرونا دیده‌اند.

حمیدرضا فولادگر در این تماس تلفنی، به تشکیل کارگروه‌های جهش تولید و بررسی آثار اقتصادی کرونا و تشکیل هفت جلسه در سال جاری اشاره کرد و گفت: در این جلسات برای اجرای اولویت‌های ۱۰ گانه ابلاغی از سوی ریاست مجلس و با همکاری مرکز پژوهش‌های قوه مقننه و نمایندگان وزارتخانه‌های اقتصاد، صمت، جهاد کشاورزی، ارتباطات، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی و همچنین نمایندگان اتاق بازرگانی و اصناف، رفع آثار اقتصادی کرونا در هماهنگی کامل با سیاست جهش تولید بررسی و راهکارهای ده گانه ای برای سرعت بخشیدن به رشد اقتصادی کشور، دستیابی به رشد پایدار و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تولید پیش بینی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied