شمانیوز
شما نیوز

حسن‌نژاد در گفت‌وگو با شمانیوز:

کمک یک میلیون تومانی دولت نوعی تنفس مصنوعی است/ ادامه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مشکل‌آفرین است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: : کمک یک میلیون تومانی دولت به اقشار آسیب‌پذیر بیشتر جنبه تنفس مصنوعی دارد و تأمین‌کننده نیازهای اقتصادی اقشار آسیب‌پذیر نیست.

کمک یک میلیون تومانی دولت نوعی تنفس مصنوعی است/ ادامه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مشکل‌آفرین است

محمد حسن‌نژاد، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، درباره کاهش برخی محدودیت‌های فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی دولت اظهار کرد: کاهش طرح فاصله‌گذاری اجتماعی براساس نیازهای معیشتی و زندگی مردم صورت گرفت؛ زیرا این مردم نیازمند پول و اقلام غذایی هستند و بدون کسب درآمد نمی‌توان زندگی کرد.

وی افزود: اگر تمام کشور را به خاطر طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تعطیل کنیم، قطعاً تعداد کشته‌شدگان ناشی از قحطی بیش از کرونا خواهد بود.

 

نماینده مردم مرند و جلفا یادآور شد:  در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی یا قرنطینه باید حد وسط را گرفت و دچار افراط و تفریط نشد؛ یعنی باید این طرح به گونه‌ای اجرا شود که هم قحطی پیش نیاید و هم بر تعداد مبتلایان به کروما افزوده نشود.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بدین شکل اجرا و اجرای آن ادامه یابد قطعاً آشوب و اغتشاش ایجاد خواهد شد، گفت: واحدهای تولیدی و کسب و کارها بیش از این نمی‌توانند شغل خود را معلق نگاه دارند؛ لذا آنها مجبور هستند به کسب و کار خود بپردازند، اما خانواده آنها که به شغلی مشغول نیستند و می‌توانند در خانه بمانند، باید خانه را امن‌ترین محل برگزینند و نباید به ترک خانه کنند، ولی متأسفانه مشاهده می‌کنیم که برخی خانواده علی رغم اینکه هیچ ضرورتی برای خروج از خانه ندارند، از خانه خارج شده و به پارک‌ها و خیابان‌ها می‌آیند.

 

حسن‌نژاد با تأیید اقدام دولت در کاهش برخی محدودیت‌های طرح فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: من خودم منتقد دولت هستم، اما باید قبول که دولت دشمن مردم نیست و قطعاً دولت هم به فکر معیشت مردم است و هم به فکر سلامتشان و بهتر از من و سایرین این مسائل را می‌داند.

 

وی ادامه داد: در این شرایط منصفانه نیست که به دولت حمله کنیم. دولت آمریکا در مسئله تأمین نیازهای ضروری و بهداشتی مردم عاجز مانده و آشوب‌ها و رفتارهای دور از شأن یک شهروند مدرن را مشاهده می‌کنیم، اما در مقابل در جمهوری اسلامی ایران یک تجمع در مقابل سوپرمارکت‌ها صورت نگرفت، پس این نشان می‌دهد مدیریت کرونا در ایران بهتر از آمریکا یا بعضی کشورها بوده است، البته هرچند نقدهایی هم وجود دارد.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مورد کمک یک میلیون تومانی دولت به اقشار یارانه‌بگیر گفت: این کمک قرار است به افرادی پرداخت شود که درآمدشان کم یا اصلاً درآمدی ندارند.

حسن‌نژاد خاطرنشان کرد: این نوع کمک معیشتی دولت، در واقع بیشتر جنبه تنفس مصنوعی دارد و تأمین‌کننده نیازهای اقتصادی اقشار آسیب‌پذیر نیست.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • یوسف علیزاده

    من یک کارگر هستم وهیچ درآمدی ندارم

  • مهدی حزباوی جوابده

    مو افقم