شمانیوز
شما نیوز

روایت سردار قاآنی از رابطه ویژه بین لاریجانی و سردار سلیمانی

لاریجانی در دیدار با فرماندهان ارشد نظامی گفت: در شرایطی که آمریکایی ها قصد تنش آفرینی در منطقه را داشتند، نیروهای مسلح کشورمان با مجاهدت، تلاش و شجاعت توانستند امنیت ایران را حفظ کنند.

روایت سردار قاآنی از رابطه ویژه بین لاریجانی و سردار سلیمانی

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از تسنیم  : علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (سه شنبه ۶ خردادماه) با فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی  سردار باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح، امیر موسوی فرمانده کل ارتش، سردار سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرلشکر رحیم صفوی دستیار فرمانده کل قوا، سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی و سردار حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

لاریجانی در این دیدار با اشاره به اینکه نیروهای مسلح و بنیه دفاعی کشور رکن مهم نظام و انقلاب محسوب می‌شوند، گفت: این موضوع از حساسیت بالایی برخوردار بوده و حتی بهبود شرایط اقتصادی  نیازمند امنیت است.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نیروهای نظامی و انتظامی کشورمان تامین کننده امنیت جامعه هستند و  از این رو مردم و اقتصاد می توانند در آرامش فعالیت کنند، اظهار کرد: بنابراین تقویت بنیه دفاعی مسئله‌ای اساسی است و تاثیر مستقیم در آرامش جامعه دارد.

وی تصریح کرد: نباید فراموش کرد در شرایطی که آمریکایی ها قصد تنش آفرینی در منطقه را داشتند، نیروهای مسلح کشورمان با مجاهدت، تلاش و شجاعت توانستند امنیت ایران را حفظ کنند؛ در این بین باید از سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی یاد کرد که  نقش بسزایی در این راستا ایفا کرد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه در حوزه حمایت و تقویت بینه دفاعی کشورمان در بین نمایندگان همصدایی وجود داشت، گفت: به عنوان مثال در سال گذشته ۲ مرتبه قوانینی در عرصه تقویت بنیه نیروی قدس تصویب شد؛ ابتدا زمانی که آمریکایی ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تروریست اعلام کردند و دوم زمانی که حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند.

رییس قوه مقننه تصریح کرد:  نمایندگان زمانی که سپاه از سوی آمریکا به تروریسم متهم شد، یکپارچه لباس سپاه  پوشیدند تا بگویند اگر قرار است زخمی به سپاه زده شود، همه آنها سپاهی هستند.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان از قوانین مصوب مجلس در رابطه با نیروی انتظامی، ارتش، سپاه و بسیج نتیجه گرفت، فهم مشترکی میان نمایندگان نسبت به بنیه دفاعی کشور وجود داشته است.

قدردانی رییس ستاد کل نیروهای مسلح از زحمات دکتر لاریجانی در قوه مقننه

سردار باقری در این دیدار ضمن قدردانی از زحمات دکتر لاریجانی در مجلس شورای اسلامی ، گفت: دوران مسئولیت آقای دکتر لاریجانی در مجلس همزمان با دورانی حساس و تعیین کننده در تاریخ  نظام اسلامی مان بود که  فراز و نشیب های فراوانی را در صحنه بین الملل و منطقه شاهد بودیم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح  تصریح کرد: خوشبختانه با مدیریت مناسب لاریجانی توانستیم در شرایط تحریم‌های ظالمانه دشمن، گام‌های بزرگی برای امنیت و عرصه دفاعی کشور برداریم.

وی با اشاره به اینکه بدون شک برای تقویت بنیه دفاعی نیاز به همراهی مجلس شورای اسلامی است، ادامه داد: بر این اساس توانستیم در تدوین قوانین مرتبط با نیروهای مسلح و بنیه دفاعی از کمک مجلس برخوردار شویم که این موضوع نیز با توجه دکتر لاریجانی همراه بود.

باقری اظهار کرد: قطعاً قدرت دفاعی کشور در شرایط کنونی با سال‌های گذشته قابل قیاس نیست و در بازدارندگی در برابر تهدیدها مسیر رو به رشدی را طی کرده‌ایم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ضمن آرزوی توفیق برای دکتر لاریجانی، خاطرنشان کرد: در این بین برای منتخبان ملت در مجلس یازدهم  آرزوی توفیق داشته و امیدواریم با همراهی نمایندگان مسیر رشد و ارتقاء کشور خصوصا در حوزه دفاعی طی شود.

همچنین امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش از حمایت های لاریجانی نسبت به ارتش جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد.

سردار رحیم صفوی دستیار فرمانده کل قوا نیز در این نشست اظهار داشت: لاریجانی فردی فهیم، صاحبنظر و خدوم برای نظام است که دوران سخت گذشته چه در صداوسیما، دبیری شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی تاثیرگذاری بسیار مثبت و درخشانی داشته است. همچنین سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی از همراهی لاریجانی در حمایت های قانونی و بودجه ای قدردانی کرد.

سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: آقای لاریجانی دوستی بسیار نزدیکی با شهید سردار سلیمانی داشت و همیشه در شرایط گوناگون بهترین مشاور برای سردار سلیمانی بود و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در کارها تکیه زیادی به دکتر لاریجانی داشت و علاقه فراوانی به هم داشتند؛ من سالها شاهد بودم که سردار سلیمانی مدام با ایشان رفت و آمد داشت و از ایشان مشورت می گرفت.

سردار سلامی نیز  در این دیدار گفت: لاریجانی که از ماست و ما افتخار می‌کنیم که ایشان سپاهی هستند و همیشه در خدمت نظام بوده و هستند؛ کمک های ایشان به بخش های مختلف سپاه فرصت مهمی برای ما بود. 

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در این دیدار با اهداء لوح و هدیه از خدمات ۱۲ ساله لاریجانی در  مجلس شورای اسلامی تقدیر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied