شمانیوز
شما نیوز

پیکر آیت الله تسخیری به خاک سپرده شد

پیکر آیت الله محمدعلی تسخیری، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام و از منادیان وحدت و تقریب مذاهب اسلامی در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

پیکر آیت الله تسخیری به خاک سپرده شد

پیکر آیت الله محمدعلی تسخیری، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام و از منادیان وحدت و تقریب مذاهب اسلامی در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد. پیکر آیت الله محمدعلی تسخیری، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام و از منادیان وحدت و تقریب مذاهب اسلامی عصر امروز در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.آیت الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان بر پیکر آیت الله تسخیری نماز اقامه کرد.

آیت الله شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان، آیت الله اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از جمله شخصیت های حاضر در این مراسم بودند.

مراسم بزرگداشت آیت الله سید محمد علی تسخیری امشب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء از سوی دفتر مقام معظم رهبری در مدرسه علمیه فیضیه برگزار می شود و آیت الله اراکی عضو شورای عالی حوزه های علمیه در این مراسم سخنرانی می کند.

آیت الله محمدعلی تسخیری، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام و از منادیان وحدت و تقریب مذاهب اسلامی روز سه شنبه در سن ۷۶ سالگی براثر عارضه قلبی دارفانی را وداع گفت.

آیت الله تسخیری پس از مرحوم آیت الله واعظ زاده خراسانی، سال ها دبیر کلی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را بر عهده داشت و با توجه به توانایی علمی و آشنایی با زبان های عربی و انگلیسی، اقدامات موثری در زمینهٔ وحدت جهان اسلام انجام داد.

آیت الله تسخیری ریاست شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی و نمایندگی مجلس خبرگان رهبری را بر عهده داشت.

 

منبع : تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied