شمانیوز
شما نیوز

روحانی در جلسه هیئت دولت:

آموزش حضوری اولویت نخست دولت است/ مسئولان بورس از سرمایه‌های مردم مراقبت کنند

رئیس جمهوری آموزش حضوری را اولویت نخست دولت دانست و گفت: همه وسایل آموزشی فراهم شده و درِ مدارس و دانشگاه‌ها بسته نمی‌شود.

آموزش حضوری اولویت نخست دولت است/ مسئولان بورس از سرمایه‌های مردم مراقبت کنند

به گزارش شمانیوز: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: در زمینه مسئله بازگشایی‌ها و مقابله با کرونا شرایط کشور ما را با دیگر کشورها، در همه زمینه‌ها، مقایسه نکنید. ما در شرایط تحریم هستیم و مردم ما به مناسک دینی، روابط خانوادگی و به فرهنگ و آموزش فرزندانشان اهمیت می‌دهند. همه این‌ها را در کنار هم ببینیم.

روحانی گفت: ما با توجه و رعایت اصول بهداشتی، مناسک خود را در ماه رمضان و عزاداری خود را در ماه محرم داشتیم و روابط خانوادگی انجام می‌گیرد و کسب و کار‌ها از روز اول بوده است.

وی افزود: امروز بحث علم و دانش و فرهنگ و آموزش دانش آموزان و دانشجویان است. یک اصل مهم برای ما این است که سلامت همه دانش آموزان و دانشجویان به‌عنوان اولویت اول مدنظر باشد. دانش آموزان و دانشجویان نباید از درس عقب بمانند و طوری نشود که یک سال تحصیلی عقب بمانند. این مسئله برای خانواده‌ها سخت است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: در عین حال اجباری در هیچ زمینه‌ای نیست. ما هم اجبار نمی‌کنیم از طریق آموزش حضوری سال تحصیلی را بگذارند. برای دولت مهم این است که در مدرسه و دانشگاه باز خواهد بود. ما تشویق می‌کنیم و اساتید و معلمان ما آمادگی تدریس دارند و البته سلامت جسم و روح دانش آموزان برای ما اولویت دارد. از نظر ما آموزش دقیق و صحیح، آموزش حضوری است.

روحانی تصریح کرد: می‌توان بچه‌ها را در آپارتمان برای یک سال حبس کرد که آن هم بیماری ایجاد می‌کند. می‌خواهیم روح و جسم دانش آموزان سالم باشد من شنبه به روشنی گفتم ما هیچ دانش آموزی را اجبار نمی‌کنیم به مدرسه برود، اما همه وسائل دانش را به‌شکل حضوری، فضای مجازی و از طریق صدا و سیما در اختیار آنان قرار می‌دهیم.

رئیس جمهوری اظهار کرد: از همه معلمان و اساتید تشکر می‌کنم، بار سنگینی بر دوش دارند. ساعت تحصیلی آنان محدود شده و نحوه تدریس را باید تغییر دهند. برای سلامت دانش آموزان بار سنگینی بر دوش آنان گذاشته شده است، دانش آموزان ما در مدرسه باید تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و درمان سلامتشان مورد مراقبت قرار گیرد.

او تاکید کرد: دولت و ستاد کرونا تصمیم درستی اتخاد کرده ان شاء‌الله دانش آموزان و دانشجویان ما از نعمت تحصیل برخوردار می‌شوند و استادان و معلمان ما زحمت تعلیم، تدریس و مراقبت را بیش از سال‌های دیگر بر دوش دارند.

 آمریکا راهی جز برگشت ندارد

رئیس جمهور ادامه داد: سلامت دانش آموزان باید توسط وزارت بهداشت و آموزش پرورش مراقبت شود. ستاد مقابله با کرونا تصمیم درستی اتخاذ کرده است. مردم ما در مقاطع مختلف و شرایط سخت تاریخی قدرت خود را ثابت کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه ماه شهریور ماه درس آموزی برای همه است، یاد آورشد: در سال۵۷ رژیم گذشته قدرت مردم را نادیده گرفت که خطای بزرگی انجام داد و مردم قدرت ایستادگی خود را نشان دادند. ارتش بعثی اشتباه محاسباتی کرد نسبت به قدرت ما و به کشور ما حمله کرد و مردم با رشادت و توانمندی خود به دنیا نشان دادند که استقلال کشور و اراده ملی ما لگدکوب نمی‌شود.

روحانی افزود: در همین شهریور تروریست‌ها به کمک ابرقدرت‌ها قدرت ما را امتحان کردند و فکر کردند با ترور رئیس جمهور و نخست وزیر کشور می‌توانند اراده خود را به ملت تحریم کنند، لذا شهریور ماه اراده ملی ما و شکست دشمنان است. ملت برای استقلال و عزت خود و حفظ سرزمین خود از همه امکان خود استفاده می‌کند.

رئیس جمهور ادامه داد: برخی امروز اراده ملت را به آزمون گرفته اند، آمریکا فکر کرد با فشار اقتصادی بر مردم و اعمال تحریم ظالمانه، ملت را به زانو در می‌آورد. امسال سال سوم تحریم است و مردم مقاوم ایستادگی کرده‌اند و دشمنان به هدف خود نمی‌رسند، البته به ملت ما زحمت و رنج می‌دهند و آبروی خود را هم بردند، ولی به اهداف خود نرسیده‌اند. حتما پشیمان هستند و حتما باز خواهند گشت. آمریکا راهی جز برگشت ندارد، این مسیر برای آمریکا بن بست است.

روحانی با قدردانی از ملت ایران، همه قوا، کارگزاران و همه دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: در هفت ماه گذشته با کرونا و تحریم روبرو بودیم و از فروردین دروازه‌های صادرات و واردات کاملا بسته بود. اگر چه شرایط کاملا برنگشت، اما می‌توان گفت در تیر و مرداد در مسیر رشد اقتصادی قرار گرفتیم.

او اضافه کرد: در ماه‌های اول سال به دلیل تشدید تحریم و کرونا مشکلاتی در رشد اقتصادی داشتیم، اما الان در این سه ماه اخیر در بخش اقتصادی، صنعتی، خدمات، کشاورزی و دیگر بخش‌ها دارای رشد هستیم.

رئیس جمهوری درباره وضعیت بورس کشور گفت: اینکه شرکت‌های بورسی و صنعتی ما در مرداد امسال نسبت به مرداد پارسال ۲.۸ رشد دارند، نشانگر این است ملت در مسیر جهش تولید قرار دارد و دشمنان ما شکست خورده‌اند ولو اینکه در تبلیغات خود یک سری کانال درست کردند که ذات این کانال علیه منافع و استقلال ایران ساخته شد. اسم آن هم کانا‌های ضد ایرانی است. هر روز می‌خواهند با یک بهانه‌ای به یک نگرانی دامن بزنند و مساله‌ای که پیش آمده را بزرگ نشان داده و التهاب آفرینی کنند و آرامش را از مردم بگیرند که همیشه هم مفتضح می‌شوند و ملت ایران در همه زمینه‌ها به آنان پاسخ محکم می‌دهد.

او افزود: مثلا در ماه رمضان گفتند چرا در‌های مسجد را می‌خواهند باز کنند در حالی‌که سلامت مردم تامین شد آبروی خودشان رفت؛ در محرم هم همین را گفتند و چیزی نشد. موقع باز کردن بازار از جان و نان مردم گفتند و دیدند که هم از جان و هم نان مردم محافظت شد. این روز‌ها دنبال بحث آموزش بودند خیلی عصبانی و ناراحتند که کشور در مسیر درست پیش می‌رود و مردم به حرف‌های واهی آنان توجه نمی‌کنند و با کمال اطمینان راه خود را می‌روند.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: مردم می‌دانند سال سختی است و همه باید دست هم را بگیریم؛ از همه آنانی که قلم، تریبون و بیان در اختیار دارند انتظار دارم در این سال سخت مراقب باشند.

در انتخابات انتظارات را بی‌جهت بالا نبرید و حقایق را تحریف نکنید

روحانی تصریح کرد: می‌دانم باید مواظب منافع ملی‌مان باشیم و می‌دانم مراقب انتخابات باشیم و اینکه برخی دارند کمربند را برای انتخابات سفت می‌کنند. ان شاء الله انتخابات خوب و با رقابت خواهیم داشت، اما در این فضا انتظارات را بی‌جهت بالا نبرید و حقایق را تحریف نکنید، چون تحریف حقایق گناهی بزرگ و نابخشودنی است.

رئیس جمهوری خواستار پرهیز از سیاه نمایی شد و گفت: در این مدت کار بزرگی انجام شد؛ این هفته بیست و سومین هفته‌ای است که افتتاح ملی خواهیم داشت. این روند افتتاحیه در پنجشنبه‌ها تا پایان سال ادامه می‌یابد.

او اضافه کرد: همین امروز تعاونی‌ها افتتاح بزرگی خواهند داشت و ۳۸۳ طرح تعاونی با ارزش ۱۸ هزار میلیارد و با ۲۶ هزار نفر اشتغال جدید در کنار این طرح‌ها افتتاح می‌شود.

روحانی گفت: در این مدت با وجود همه مشکلات و تحریم تا جایی که توانستیم به واحد‌های صدمه دیده، وام دادیم. در ودیعه مستاجرانی که با ودیعه و اجاره مشکل داشتند، کمک کردیم. تلاش کردیم سهام عدالت آزاد شود و در اختیار مردم قرار بگیرد تا از این سهام استفاده کنند.

او با بیان اینکه بورس فراز و نشیب دارد و نباید کوتاه مدت به آن نگاه کرد، اظهار کرد: تاکید ما به مسولان بورس این است از سرمایه مردم مراقبت کنند. از همه تریبون‌دار‌ها می‌خواهم مردم را یاری کنند و اجازه ندهیم اگر فضایی به وجود آمده آن فضا را دچار مشکل و سختی کنیم.

رئیس جمهوری با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفاه روستاییان گفت: اینکه شرایط عضویت در صندوق بیمه برای ۱ میلیون و۴۰۰ هزار خانواده روستایی آماده شده، یعنی یک رفاه و اطمینان جدید و یک آینده خوب برای روستاییان و اینکه روستاییان هر روز از لحاظ آب، برق، تلفن، راه، جاده، آموزش و درمان در رفاه بیشتر قرار می‌گیرند.

روحانی ادامه داد: این جزو افتخارات دولت و کشور است که در این شرایط خاص به روستاییان کمک می‌کنیم و کاری می‌کنیم تا از رفاه بیشتری برخوردار باشند. همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند سال ۹۹ را با وجود همه مشکلات سال جهش تولید می‌دانیم و از همه مسئولان می‌خواهیم رونق تولید و جهش تولید را یک هدف بزرگ قرار دهند تا شاهد حرکت خوب در زمینه تولید و شرکت‌های دانش بنیان باشیم.

رئیس جمهوری یادآور شد: جمعیت، درآمد و تعداد شرکت‌های دانش بنیان افزایش یافته است و این یعنی مردم تحت تاثیر تحریم و کرونا نیستند و با رعایت پروتکل بهداشتی همه توان خود را برای توسعه کشور به کار گرفتند و می‌گیرند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied