شمانیوز
شما نیوز

رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه:

تحریم‌ها نمی‌تواند حرکت ملت ایران را متوقف کند/ نباید با پیمان‌شکنان و دولت‎های بدعهد مذاکره کرد

رئیس قوه قضائیه گفت: نباید یک‎ساعت در خنثی‌سازی تهدید‌ها و تحریم‌ها تعلل کرد.

تحریم‌ها نمی‌تواند حرکت ملت ایران را متوقف کند/ نباید با پیمان‌شکنان و دولت‎های بدعهد مذاکره کرد

به گزارش شمانیوز: حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در جلسه صبح امروز شورای عالی قوه قضاییه با تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) اظهار داشت: نام حضرت زینب (س) به عنوان پیام آور عاشورا با صبر و بردباری و ایستادگی عجین شده و وجود مبارک‎‎شان الگویی برای مجاهدان راه خدا و کسانی است که در مقابل ظلم و ستم ایستاده و راه مقاومت را پیشه کرده اند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به نامگذاری روز ولادت آن حضرت به عنوان روز پرستار، از تلاش‌ها و خدمات مدافعان سلامت به ویژه در ایام شیوع کرونا تقدیر کرد و گفت: امروز همه ما وظیفه داریم از زحمات ارزشمند و ماندگار پرستاران که به تعبیر بلند مقام معظم رهبری «فرشتگان رحمت» هستند، تجلیل کنیم.

سازمان بازرسی پرداخت همه حقوق و امتیازات قانونی پرستاران را پیگیری کند

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تجلیل واقعی از پرستاران را در گرو تحقق مطالبات آن‌ها دانست و گفت: امروز حمایت از جامعه پرستاری و تقدیر از زحمات آن‌ها با احقاق حقوق حقه‎شان و پرداخت امتیازات قانونی این عزیزان تحقق می‌یابد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به دیدار چندی پیش خود با مسئولان نظام پرستاری و طرح مطالبات آن‌ها گفت که بخشی از خواسته‎های پرستاران با پیگیری‌های قابل تقدیر سازمان بازرسی کل کشور تحقق یافته، اما هنوز برخی از این مطالبات باقی مانده است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بر همین اساس به رئیس سازمان بازرسی کل کشور مأموریت داد که در ادامه اقدامات انجام شده، پرداخت کامل حقوق و امتیازات پرستاران را با همکاری دولت و بخش‌های مربوطه با جدیت و تا حصول نتیجه پیگیری کند.

حضرت عیسی (س) اگر بود، این همه ظلم را تحمل نمی‌کرد

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش با تبریک ولادت حضرت عیسی (س) به خداپرستاران، حق طلبان و عدالتخواهان اظهار داشت: پیام عیسی مسیح (س) دعوت به خدا، عدالت و صلح و دوستی است و کسانی که با عنوان مسیحی به ملت‎ها ظلم می‌کنند، قرابتی با آن حضرت ندارند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: حضرت عیسی (س) از این همه ظلم و فساد و ترور به ویژه ترور دولتی رژیم آمریکا بیزار است و اگر بود به اینهمه ظلمی که به مردم منطقه، خصوصاً به مردم مظلوم فلسطین و کودکان یمن می‌شود راضی نمی‌شد و آنرا تحمل نمی‌کرد.

وی خطاب به پیروان واقعی حضرت موسی کلیم الله (س) و حضرت عیسی روح‎الله (س) تأکید کرد که این دو نبی بزرگوار از جنایاتی که با سوءاستفاده از عنوان یهودی و مسیحی در دنیا می‌شود متنفرند و چنین اعمالی مطرود همه انبیاء الهی است.

یک ساعت تاخیر در خنثی سازی تحریم‌ها خلاف عقل و شرع است

رئیس قوه قضاییه با اشاره به ظلم و ستم غربی‌ها به ملت ایران گفت: راه مقابله با تهدیدات و باطل السّحر تحریم‌ها قوی شدن ایران اسلامی در همه عرصه هاست و نباید یک‎ساعت نیز در خنثی سازی تهدید‌ها و تحریم‌ها تعلل کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تأکید کرد: حتی یک‎ساعت تأخیر در خنثی سازی تحریم‌ها هم خلاف عقل است، هم خلاف شرع و مسئولان برنامه ریزی و اجرایی نباید یک‎ لحظه را هم برای بی اثرکردن تحریم‌ها و قوی شدن ایران از دست بدهند و این راهبرد اساسی نظام باید با جدیت دنبال شود.

رئیس قوه قضاییه شکل گیری ایران قدرتمند را در گرو ایستادگی و بی اثر کردن تحریم‌های دشمن دانست و خطاب به غربی‌ها گفت: تحریم‌ها نمی‌تواند حرکت ملت ایران را متوقف کند و ما از هر امکانی برای دورزدن تحریم‌ها استفاده خواهیم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان این که امروز بر همگان آشکار شده که مذاکره ۷ ساله با دشمنان به دلیل عهد شکنی آنها، بی اثر بوده و انتظاری که از آن می‌رفت را برآورده نکرده است تاکید کرد که نباید با پیمان شکنان و دولت‎های بدون میثاق و بدعهد مذاکره کرد و از همه مسئولان خواست که هماهنگ و هم صدا با هم در جهت خنثی کردن تحریم‌ها حرکت کنند.

حقوق همه طرف‌های دعوا در قانون تضمین شده است

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اجرای احکام اسلامی و قانون از سوی دستگاه قضا، اظهار داشت: رسیدگی به پرونده‎ها دارای یک فرایند و ضوابط شرعی و قانونی است که همه قضات خود را متعهد به دادرسی عادلانه در چارچوب این فرایند می‌دانند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه فرآیند دادرسی در دستگاه عدلیه نظام اسلامی تضمین کننده حقوق اصحاب دعوا، متهم و همه مردم است، افزود: ما ۴۰ سال است که اعلام کرده‌ایم امتیاز نظام ما این است که حدود الهی و احکام اسلامی را اجرا می‌کند و در رسیدگی به پرونده‎ها دقت می‌شود تا حق کسی تضییع نشود و به اقتضای حق و عدل عمل شود.

به عوامل وابسته به بیگانه اجازه بر هم زدن امنیت کشور را ندهید

رئیس قوه قضاییه بر لزوم صیانت و حراست از «امنیت ملی» تأکید کرد و اظهار داشت: حفظ امنیت بسیار مهم است و همه باید پاسدار امنیت ملی باشند و این مساله محوری نباید با هیچ حرکت احساسی خدشه دار شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان این که جامعه باید امن باشد، به دستگاه‎های اطلاعاتی و امنیتی و واحد‌های قضایی تذکر داد که به عناصر دشمن و عوامل سرویس‌های بیگانه مطلقاً اجازه خودنمایی و توطئه و فتنه ندهند.

سفر‌های رئیس قوه قضاییه در هماهنگی کامل با ستاد ملی مبارزه با کرونا

در این جلسه غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به هماهنگی صورت گرفته با ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد: طی هماهنگی به عمل آمده با ستاد کرونا و وزارت بهداشت و جلسه تفصیلی که با آقای رئیسی سخنگوی این ستاد برگزار شد، سفر‌های ریاست محترم قوه قضاییه با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد.

۱۵ اقدام سازمان بازرسی کل کشور برای احقاق حقوق پرستاران

حجت ‎الاسلام درویشیان رئیس سازمان بازرسی با اشاره به دستور ویژه رئیس قوه قضاییه برای پیگیری مطالبات پرستاران که در دیدار نمایندگان سازمان نظام پرستاری با رئیس دستگاه قضا مطرح شده بود، به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای «اجرای عدالت در نظام سلامت»، «جلوگیری از فرسودگی جسمی و روحی پرستاران و ایجاد سازوکار مناسب برای ارتقاء انگیزه و روحیه خدمت در آنها» و «افزایش سرانه پرستاران متناسب با تخت‎‌های بیمارستانی» پرداخت.

وی در ادامه با تشریح ۱۵ اقدام انجام شده در این زمینه، از تأمین اعتبار برای جذب ۱۳ هزار نفر در وزارت بهداشت که سهم عمده آن‌ها به پرستاران اختصاص دارد و تأمین اعتبار برای جذب هفت هزار نیروی آموزش دیده و برگزاری آزمون برای سه هزار نیروی قراردادی به عنوان برخی از این اقدامات یاد کرد.

«تأمین امکانات حفاظتی برای کارکنان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی»، «ابلاغ آئین نامه تعیین مصادیق و امتیازات شهید خدمت در وزارت بهداشت»، «ابلاغ دستورالعمل ذخیره مرخصی پرستاران در ایام کرونا»، «برقراری فوق العاده ویژه کارکنان درگیر مقابله با کرونا» و «تفکیک اضافه ‎کاری از کارانه کارکنان و افزایش ۵۰ درصدی کارانه در دوران شیوع کرونا» از دیگر اقدامات انجام شده با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور برای احقاق حقوق پرستاران بوده است.

حجت ‎الاسلام درویشیان همچنین گفت که با پیگیری سازمان بازرسی ۲ هزار میلیارد تومان برای پرداخت معوقات و مطالبات کارکنان بخش سلامت تخصیص داده شد و ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان معوقات آن‌ها تا آبان ماه نیز تسویه شده است.

بازداشت ۴۴ نفر از فعالان فضای مجازی به اتهام اخلال در بازار ارز

در ادامه نشست، دادستان تهران با ارائه گزارشی از برخورد با عوامل اخلال در بازار سکه، طلا و ارز، یکی از عوامل افزایش قیمت‌های صوری در این بازار‌ها را ایجاد «اتاق معاملات» و اعلام لحظه‌ای قیمت ‎ها و «معاملات فردایی» و «معاملات کاغذی» در فضای مجازی عنوان کرد.

علی القاصی‎ مهر با اشاره به تشکیل کارگروهی ویژه با حضور مسئولان پلیس فتا، مرکز ملی فضای مجازی و بانک مرکزی از شناسایی و دستگیری ۴۴ نفر از مدیران سایت ‎ها و کانال ‎های فعال در این زمینه خبر داد و متذکر شد بر اساس اعلام بانک مرکزی اقدامات انجام شده از سوی دادستانی تأثیر قابل توجهی در کاهش قیمت ارز و سکه و طلا داشته است.

محاکمه ۹ مدیر بانک دی به‎خاطر ارائه ۶۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بی ضابطه به افراد خاص

وی همچنین با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پرونده تخلفات بانک دی در پرداخت تسهیلات کلان و خارج از ضابطه به اشخاص خاص گفت که در این پرونده، گروه موسوم به «خونه به خونه» بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال (۶۳۰ میلیارد تومان) از بانک ‎ها برای ۱۱ شرکت وابسته به خود تسهیلات خارج از ضوابط قانونی گرفته بودند.

القاصی‎ مهر اعلام کرد که در این پرونده ۹ نفر از مسئولان وقت بانک دی و همچنین ۴ نفر از مدیران شرکت‎‌های دریافت ‎کننده تسهیلات دستگیر شده اند که کیفرخواست آن‌ها به دادگاه ارسال شده و به صورت ویژه در دست رسیدگی است.

تشکیل کارگروه ویژه مقابله با سایت‎های قمار و شرط بندی در دادسرای تهران

وی با اشاره به گزارش برخی اعضای شورای عالی قوه قضاییه درباره فعالیت بدون محدودیت برخی سایت‎های شرط‎ بندی و قمار و استفاده این سایت‌ها از خدمات بانکی کشور اعلام کرد: در دادسرای تهران کارگروهی برای شناسایی و مقابله با این پدیده تشکیل و شعبه‎ ویژه‎ای نیز برای رسیدگی به این موضوع تعیین شده است.

ارائه همه خدمات الکترونیک قضایی در آینده نزدیک در اپلیکیش «عدالت همراه»

عیسی زارع‎ پور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه نیز در این جلسه با اشاره به رونمایی از اپلیکیشن «عدالت همراه» گفت که در حال حاضر ۵ نوع خدمت از طریق این نرم افزار ارائه می‌شود، اما در آینده نزدیک همه خدمات الکترونیک قضایی روی آن قرار می‌گیرد و علاوه بر دادگستری ها، سازمان‌های تابعه مانند ثبت اسناد و پزشکی قانونی نیز خدمات خود را از این طریق ارائه خواهند کرد.

ثبت ۱۷۷ هزار قرارداد وکالت در سامانه ثبت الکترونیک قرارداد‌ها ظرف یک ماه

وی همچنین با اشاره به اجرایی شدن دستورالعمل لزوم ثبت قرارداد‌های وکالت در سامانه ثبت الکترونیک وکالت از ابتدای آذر ماه، اعلام کرد: در همین یک ماه ۱۷۷ هزار قراداد وکالت در این سامانه ثبت و ۴۵ هزار فقره قرارداد نیز به امضاء رسیده که رشد ۳۰ برابری نسبت به ۸ ماه گذشته داشته است.

آزادی ۷ هزار زندانی و کاهش مجازات ۱۵۰۰ نفر با اجرای طرح پایش زندانیان

محمدمهدی حاج‎ محمدی رئیس سازمان زندان‎‌ها نیز با اشاره به یکی از مأموریت اصلی این سازمان مبنی بر اصلاح و تربیت مددجویان گفت: این مأموریت بر عهده مددکاران قرار گرفته است، اما به ازای هر ۲۴۸ زندانی تنها یک مددکار در زندان ‎ها وجود دارد. برای جبران این کمبود با استفاده از دستورالعمل رئیس قوه قضاییه مبنی بر جلب مشارکت نهاد‌های مردمی، تعداد زیادی از تشکل‌های مردمی به کمک سازمان زندان‌ها آمده اند که از ثمرات آن آزادی شمار قابل توجهی از مددجویان و حل مشکلات شخصی آن‌ها بوده است.

وی همچنین با اشاره به دستاورد‌ها و برکات اجرای طرح پایش زندانیان تصریح کرد: اجرای این طرح موجب افزایش حضور چشمگیر همکاران قضایی در زندان‌ها و بررسی و رفع مشکلات زندانیان شده و با وجود این که هنوز ۲ هفته تا مهلت اجرایی تعیین شده برای این طرح باقی مانده، تاکنون ۷ هزار زندانی آزاد شده و هزار و ۵۰۰ نفر نیز مشمول کاهش و تخفیف مجازات شده اند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied